Wednesday, September 18, 2013

ស្វែងយល់ពីការស្រាវជ្រាវទីផ្សារ

ការ​ស្រាវ​ជ្រាវ​ទី​ផ្សារ​សម្រាប់​អាជីវកម្ម​ធុន​តូច
អាជីវកម្ម​ធុន​តូច​គឺ​ជា​បេះ​ដូង​នៃ​ប្រទេស​កំពុង​អភិវឌ្ឍន៍ ជា​អាជីវកម្ម​ដែល​​ងាយ​ស្រួល​ចាប់​ផ្តើម​ ប៉ុន្តែ​ពិបាក​រក្សា​ឲ្យ​ស្ថិតស្ថេរ​រឹង​មាំ​លើ​ទី​​ផ្សារ​ ប្រសិន​បើ​គេ​មិន​បាន​គិត​ឲ្យ​​បាន​ត្រឹម​ត្រូវ​អំពី​យុទ្ធ​សាស្ត្រ​ទី​ ផ្សារ​និង​ហិរញ្ញវត្ថុ​ដ៏​ច្បាស់​​លាស់​មួយ​នោះ​ទេ។ តាម​បទ​ពិ​សោ​ធន៍​​រប​ស់​​យើង​ដែល​​ស្ថិត​ក្នុង​អាជីវកម្ម​ធុន​តូច និង​តាម​រយៈ​ការ​ពិភាក្សា​ជាមួយ​ម្ចាស់​អាជីវកម្ម​ជា​ច្រើន យើងបាន​​រក​ឃើញ​ក​ត្តា​​​​​ប្រ​ឈ​ម​ជា​​​ច្រើ​ន​ដែល​អាជីវកម្ម​ធុន​តូច​ជួប​ ប្រទះទាក់​ទង​នឹង​រឿង​ទី​ផ្សារ​ ដែល​ទាម​ទារ​​នូវ​យុទ្ធ​សាស្ត្រ​ដ៏​មាន​ប្រសិទ្ធភាព​ដើម្បី​អភិវឌ្ឍន៍​ ​ផលិត​ផល​/​សេវាកម្ម​ និង​អាជីវកម្ម​ និង​ដែល​ជួយ​ដល់​ការ​​ទាញ​យក​ចំណែក​ទី​ផ្សារ​ក្នុង​ព្រះ​រាជាណាចក្រ​ កម្ពុជា។ សំ​ណួ​រ​​សំ​ខា​ន់​​ៗ​ដែល​អាជីវកម្ម​ធុន​តូច​​ត្រូវ​ចោទ​សួរ​រួម​មាន៖
  1. នរណា​ ជាអ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​​​សេវកម្ម​ និង​ផលិត​ផល​របស់​​ពួក​គេ​នា​ពេល​បច្ចុប្បន្ន​នេះ​ ហើយ​​នរណា​​ជា​​អតិថិជន​គោល​ដៅ​ដែ​ល​​​ពួក​គេ​គួរ​ផ្តោត​លើ​​ដើម្បី​ពង្រីក​ ចំណែក​ទី​ផ្សារ​របស់​​ខ្លួន៖ មាន​ន័យ​ថា អាយុ​ ភេទ ប្រាក់​ចំណូល ។ល។
  2. នៅទីណា​និងនៅ​​ពេលណា ដែល​អតិថិជន​ទិញ​និង​ប្រើ​ប្រាស់​ផលិត​ផល​​ឬ​សេវាកម្ម​របស់​ពួក​គេ ហើយ​​ឱកាសណា​ខ្លះ​ដែល​ពួក​គេ​​​អាច​ចូល​ទៅ​ដល់​អតិថិជន​បាន។
  3. អ្វីដែល​លើក​ទឹក​ចិត្ត​អតិថិជន​ឲ្យ​ប្រើប្រាស់​ផលិត​ផល​ឬ​សេវាកម្ម​របស់​ពួក​គេ ហើយ​តើ​ពួក​គេ​អាច​ទាក់​ទាញ​អតិថិជន​ថ្មី​ដោ​​យ​​​របៀប​ណា?
  4. តើ​ពួក​គេ​គួរ​​ផ្សព្វ​ផ្សាយផលិត​ផល​ឬ​សេវាកម្ម​ ​​តាម​របៀប​ណា ដើម្បី​​ទាក់​ទាញ​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​បន្ថែម​ទៀត?
  5. តើ​​ផលិត​ផល​ឬ​សេវាកម្ម​របស់​ពួក​គេ​មាន​សក្តា​នុពល​រីក​ចម្រើន​ ​ត្រឹម​កម្រិត​ណា ហើយ​តើ​សក្តានុពល​នោះ​បាន​មក​ពី​ណា បា​ន​​ម​ក​ពី​ការទន្ទ្រាន​យក​​អតិថិជន​ដែល​មាន​ស្រាប់ និង​/ឬ​អតិថិជន​ថ្មី?
ដើម្បី​ឆ្លើយ​តប​នឹង​សំណួរ​ទាំង​នេះ អាជីវកម្ម​ធុន​តូច​ ត្រូវ​ស្រាវ​ជ្រាវ​ទីផ្សារ​ដោយប្រើ​ប្រាស់​វិធីសាស្ត្រ​ច្រើន​យ៉ាង។​ អត្ថបទ​នេះ​ នឹង​លើក​ឡើង​ខ្លះ​ៗ​អំពី​វិធី​សាស្ត្រ​ទាំង​នេះ និង​សំណួរ​​ជា​គន្លឹះ​មួយ​ចំនួន​ដែល​គួរ​សួរ។ វិធី​នីមួយ​ៗ​សុទ្ធ​តែ​មាន​តម្លៃ​ ប៉ុន្តែ​ប្រការ​សំខាន់​គឺ​ត្រូវ​ដឹង​អំពី​ចំនុច​ខ្សោយ​​របស់​វិធី​នីមួយៗ។
1. និយាយ​ជាមួយ​អតិថិជន​របស់​អ្នក ៖ វិធី​សាស្ត្រ​នេះ​មិន​ចំណាយ​អស់​ច្រើន​ទេ។ សំណួរ​ជា​គន្លឹះ​ដែល​អ្នក​គួរ​សួរ​រួមមាន​៖ តើ​អ្វី​ដែ​ល​ធ្វើ​ឲ្យ​​អតិថិជន​ទិញ​ផលិត​ផល​ពី​អ្នក មិន​ទិញ​ពី​គូ​ប្រកួត​ប្រជែង​អ្នក? តើ​អតិថិជន​ដឹង​អំពី​​ផលិត​ផល​អ្នក​តាម​របៀប​ណា? តើ​ពួក​គេ​ទំ​ន​ង​​​ជា​ទិញ​ផលិត​ផល​​អ្នក​នាពេល​អនាគត​ទៀត​ទេ​? តើ​អ្នក​មាន​អ្វី​លើក​ទឹក​ចិត្ត​​ឲ្យ​អតិថិជន​ផ្តល់​ព័ត៌មាន​ទាំង​នេះ​ដែរ​ឬ ​ទេ ឧ​ទាហ​រ​ណ៍​​ដូច​ជា​​បញ្ចុះ​តម្លៃ​សម្រាប់​ទិញ​​ទំនិញ​លើ​ក​ក្រោយ​ជា​ដើម។ ចូរ​​ប្រាប់​ឲ្យ​ពួក​គេ​ដឹង​ថា​ព័ត៌មាន​របស់​ពួក​គេ​ ជួយ​ឲ្យ​អ្នក​ផ្តល់​សេវា​ឲ្យ​​ពួក​គេ​កាន់​តែ​ប្រសើរ​ឡើង​នា​ពេល​អនាគត។ ការ​និយាយ​ជាមួយ​អតិថិជន​ ជួយ​ឲ្យ​អ្នក​យល់​កាន់​តែ​ច្បាស់​អំពី​តម្រូវ​ការ​និង​ការ​ពេញ​ចិត្ត​របស់​ ពួក​គេ​ និងជួយ​អ្នក​ក្នុង​ការ​​​រៀប​ចំ​យុទ្ធ​សាស្ត្រ​រក្សា​ទុក​ពួក​គេ និង​បង្កើន​អត្រា​ទិញ​របស់​ពួក​គេ។ ចូរ​ចង​ចាំ​ថា​ អតិ​ថិ​ជន​​ដែល​ពេញ​ចិត្ត​នឹង​ផលិត​ផល​/​សេវាកម្ម​​របស់​អ្នក​ គឺ​ជា​អ្នក​ជួយ​ផ្សាយ​ពាណិជ្ជ​កម្ម​​ឲ្យ​អ្នក​ដោយ​មិន​គិត​ថ្លៃ។
2. និយាយ​ជាមួយ​អតិថិជន​សក្តានុពល​របស់​អ្នក ៖ អតិថិជន​សក្តានុពល​ជា​​អ្នក​ដែល​មិន​ទាន់​ប្រើ​ប្រាស់​ផលិត​ផល​​ឬ​សេវាកម្ម​ របស់​អ្នក​ទេ ឬ​​ប្រើ​ប្រាស់​ម្តង​ម្កាល​ តែ​ជា​អ្នក​ដែល​មាន​បំណង​សាក​ផលិត​ផល​របស់​អ្នក​នា​ពេល​អនាគត។ សំណួរ​ជា​គន្លឹះ​មួយ​ចំនួន​ដែល​អ្នក​គួរ​សួរ​រួម​មាន៖ តើ​ពួក​គេ​គិត​យ៉ាង​ណា​អំពី​ផលិត​ផល​របស់​អ្នក​ប្រើ​ប្រៀប​ធៀប​ជាមួយ​ផលិត​ ផលិត​ផល​របស់​គូ​ប្រកួត​របស់​អ្នក? តើ​ហេ​តុ​អ្វី​បាន​ជា​ពួក​គេ​ដូរ​មក​ប្រើ​ប្រាស់​​ផលិត​ផល​/​សេវា​កម្ម​របស់ ​អ្នក​វិញ​? តើ​ពួក​គេ​ដឹង​អំពី​​ផលិត​ផល​របស់​អ្នក​ដោយ​របៀប​ណា​?​​ លទ្ធផល​ដែល​រក​ឃើញ​ពី​ការ​សួរ​អតិថិជន​សក្តានុពល​ អាច​ជួយ​ដល់​ម្ចាស់​អាជីវកម្ម​យល់​ដឹង​អំពី​ស្ថានភាព​ផលិត​ផល​/​សេ​វា​​ក​ ម្ម​​របស់​ខ្លួន​ នៅ​ក្នុងទឹក​​ចិត្ត​របស់​អតិថិជន​ ដើម្បី​កំណត់​ឲ្យ​ដឹង​ពី​ចំនុច​ខ្សោយ​​និង​ចំនុច​ខ្លាំង។ វិធនេះ​ក៏​អាច​ជួយ​ផង​ដែរ​ដល់​ការ​យល់​​ដឹង​អំពី​ប្រភេទ​នៃ​ការ​លើក​ទឹក​ ចិត្ត​ដែល​គួរ​ប្រើ​សម្រាប់​ទាក់​ទាញ់​អតិថិជន​សក្តានុពល​ឲ្យ​ប្រើ​ប្រាស់​ ផលិត​ផល​ / សេវាកម្ម ។ល។
3. និយាយ​ជាមួយ​អ្នក​ដែល​បដិសេធ​មិន​ប្រើ​ផលិត​ផល​ឬ​សេវាកម្ម​អ្នក ៖ ជា ​អ្នក​ដែល​បដិសេធ​ឬ​មិន​មាន​បំណង​ប្រើ​ផលិត​ផល​ឬ​សេវាកម្ម​របស់​អ្នក។ នេះ​ជា​ប្រការ​សំខាន់​ដែល​អ្នក​ត្រូវ​ដឹង​ពី​ប្រវត្តិ​និង​ទឹក​ចិត្ត​របស់​ ពួក​គេ​ ដែល​ឈប់​ប្រើ មិន​​ចង់​ប្រើ។ សំណួរ​ជា​គន្លឹះ​​មួយ​ចំនួន​ដែល​អ្នក​គួរ​ចោទ​សួរ​រួម​មាន៖ មូល​ហេតុ​អ្វី​ខ្លះ​ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​ពួក​គេ​លែង​ចង់​ប្រើ​​ឬ​ឈប់​ប្រើ​​ផលិត​ផល ​/​សេវាកម្ម​របស់​អ្នក? ប្រ​សិ​ន​​បើ​​ចំនុច​អវិជ្ជ​​មាន​ទាំង​ឡាយ​ត្រូវ​បាន​ដោះ​ស្រាយ​តើ​ពួក​គេ​ ចង់​ប្រើ​វិញ​ទេ? វិធីនេះ​អាច​ជួយ​បង្កើត​ជា​យុទ្ធ​សាស្ត្រ​ទាក់​ទាញ​ពួក​គេ​​ សូម្បី​តែ​ពួកគេ​មិន​ដែល​ដឹង​អំពិ​ផលិត​ផល​ឬ​សេវាកម្ម​របស់​អ្នក ឬ​មិន​ទុក​ចិត្ត​លើ​ផលិត​ផល​ឬ​សេវាកម្ម​របស់​អ្នក​ក៏​ដោយ។ នេះ​​ក៏​ជា​ប្រការ​ចាំ​បាច់​ដែរ​ ដែល​អ្នក​ត្រូវ​និយាយ​ជាមួយ​ពួក​គេ ឲ្យ​ដឹង​ថា​ពួក​គេ​ធ្លាប់​ប្រើ​ផលិត​ផល​អ្នក​ពីមុន​មក​ទេ ដើម្បី​ឲ្យ​អ្នក​ដឹង​ថា​មូល​ហេតុ​អ្វីដែល​គេ​ឈប់​ប្រើ តើ​មក​ពី​គុណភាព ថ្លៃ​ ឬ​សេវាកម្ម​។ល។ សូម​ចង​ចាំ​ថា​អតិថិជន​ដែល​មិន​ពេញ​ចិត្ត​ នឹង​និ​យា​យ​​ទៅ​កាន់​មិត្តភក្តិ​របស់​គេ​១០​នាក់​ទៀត​អំពី​បទ​ពិសោធន៍​ អាក្រក់​ដែល​ពួក​គេ​ជួប​ប្រទះ​ជាមួយ​អ្នក។
វិធី​សាស្ត្រ​ប្រមូល​ទិន្នន័យ​សម្រាប់​ឆ្លើយ​តប​នឹង​សំណួរ​ទីផ្សារ​របស់​ អ្នក គឺ​អាស្រ័យ​ទៅតាម​​ប្រភេទ​អតិថិជន​គោល​ដៅ​របស់​អ្នក​ មា​ន​​ន័យ​ថា​ តើ​អតិថិជន​គោល​ដៅ​ជា​នរណ រស់​នៅ​ទីណា ហើយ​ពួក​គេ​ទិញ​ផលិត​ផល​ពី​អ្នក​ដោយ​របៀប​ណា។ តែ​ទោះបី​ជា​យ៉ាងណា​ក៏​ដោយ​ វិធីសាស្ត្រ​ដែល​អ្នក​ប្រើ​សម្រាប់​សួរ​សំណួរ​រួមមាន៖ ១. នៅ​ពេល​អតិថិជន​​ទិញ​ទំនិញ​របស់​អ្នក (​ប្រសិ​បើ​សំណួរ​ចំណាយ​ពេល​តិច​ជាង​៥​នាទី) ២.​ប្រសិន​បើ​អ្នក​មាន​បញ្ជី​ឈ្មោះ​អតិថិជន​ នោះ​អ្នក​អាច​ទូរស័ព្ទ​ទៅ​កាន់​ពួក​គេ​បាន​ (​សំណួរ​មិន​អាច​ចំណាយ​ពេល​លើស​ពី​១០​នា​ទី​ទេ) ៣. ទៅ​លេង​ផ្ទះ​អតិថិជន​របស់​អ្នក​​នៅ​ឱកាល​ល្អ​ណាមួយ​ដែល​សម​ស្រប​សម្រាប់​ អតិថិជន​ (​វិធី​សាស្ត្រ​នេះ​អ្នក​អាច​សួរបាន​ច្រើន​សំណួរ​ រហូត​ដល់​ទៅ​ ៣០ ទៅ​ ៤០​ នាទី)៕
ព័ត៌មាន​លំអិត​អំពី​អត្ថបទ​នេះ​ ឬ MRTS សូម​ទាក់​ទង​តាម​រយៈទូរស័ព្ទ​លេខ៖+855 12 277 997, អ៊ីមែល: infor@mrts-cambodia.com, គេហទំព័រwww.mrts-cambodia.com

No comments: