Wednesday, September 11, 2013

មុខងារ​សំខាន់​​ៗ​ទាំង​​៥ ​នៃ​ប្រព័ន្ធ​​​គ្រប់​គ្រងបណ្តាញ​ផ្សព្វ​ផ្សាយ​​សង្គម​ សម្រាប់​អាជីវកម្ម​​

បណ្ដាញ ​សង្គម​មាន​ការលូតលាស់​ចេញ​ពី​​​ការ​ចង់​ដឹង​ចង់​ឭ ហើយ​បាន​ប្រែ​ក្លាយ​​ជា​ផ្នែក​​មួយ​នៃ​​យុទ្ធសាស្ត្រ​​របស់​ប្រតិបត្តិការ​ អាជីវកម្ម​ នៅ​ក្នុង​រយៈ​​​ពេល​ត្រឹម​តែ​ពីរ​បី​​ឆ្នាំ​​ប៉ុណ្ណោះ​ ។ នៅ​ក្នុង​រយៈ​ពេល​ដ៏​​ខ្លី​នេះ​​ ក្រុមហ៊ុន​ធំៗ​ជា​ច្រើន​បាន​ប្រមូល​ផ្តុំ​​ក្រុម​អ្នក​ជំនាញ​​​ដើម្បី​ បង្កើត​​ជា​យុទ្ធសាស្ត្រ​​​គ្រប់គ្រង​បណ្ដាញ​ សង្គម និង​រៀបចំ​គណនី​បណ្ដាញ​សង្គម​ជា​ច្រើន ។ ក្រុមហ៊ុន​ទាំង​នោះ​បាន​​ស្វះស្វែង​យ៉ាង​ខ្លាំង​ក្នុង​ការ​រិះ​​​រក​​នូវ​ កម្មវិធី​គ្រប់គ្រង​បណ្ដាញ​សង្គម​ដែល​អាច​ភ្ជាប់​និង​​​រក្សា​ទំនាក់​ទំនង​ ជា​មួយ​អតិថិជន​​របស់​ពួក​គេ​បាន​ប្រកប​ដោយ​ប្រសិទ្ធភាព ។

ខាង​ក្រោម​នេះ​គឺ​ជា​មុខងារ​គន្លឹះ​សំខាន់​ទាំង​៥​ ដែល​ត្រូវ​​អនុវត្តន៍​​នៅ​ក្នុង​​​​​យុទ្ធសាស្ត្រ​​បណ្ដាញ​សង្គម​ (social media strategy) ៖
  1. ការ​កំណត់​កាល​វិភាគ (Scheduling)៖ បណ្ដាញ​សង្គម​​មិន​ដែល​សម្រាក​នោះ​ទេ​ ប៉ុន្តែ​មិន​មែន​មាន​ន័យ​ថា​អ្នក​ដែល​ធ្វើការ​លើ​បណ្ដាញ​សង្គម​មិន​ត្រូវ​ សម្រាក​​នោះ​ដែរ​! សូម​​ប្រាកដ​ថា​ប្រព័ន្ធ​គ្រប់គ្រង​បណ្ដាញ​សង្គម​ដែល​អ្នក​កំពុង​ប្រើ ​អាច​ជួយ​អ្នក​ក្នុង​ការ​កំណត់​កាលវិភាគ​ទុក​​ជា​មុន ដូច្នេះ​សូម្បី​តែ​លោកអ្នក​នៅ​ទីក្រុង​ញូវយ៉ក​ក៏​អ្នក​អាច​កំណត់​កាលវិភាគ​​ ក្នុង​ផ្ញើ​សារ​ទៅ​កាន់​អតិថិជន​របស់​អ្នក​នៅ​ឯ​ទីក្រុង​តូក្យូ​នៅ​ថ្ងៃ​ ធ្វើ​ការ​របស់​ពួក​គាត់​​បាន​ដែរ ។ប្រសិន​បើ​លោកអ្នក​​​ចង់បាន​​មុខងារ​ដែល​ពិសេស​ជាង​នេះ​ លោកអ្នក​ចាំ​បាច់​ត្រូវ​រក​មើល​កម្មវិធី​ណា​ដែល​អាច​ផ្ដល់​នូវ​លទ្ធភាព​ ក្នុង​ការ​ដាក់​កាល​វិភាគ​ផ្ញើ​សារ​បាន​​ច្រើន​​ដង​ ក្នុង​ការ​កំណត់​ម្តងៗ​​។ វា​ជា​មុខងារ​ដែល​អាច​ជួយ​សន្សំ​​​ពេល​វេលា​នៅ​ពេល​ដែល​​អ្នក​មាន​​​យុទ្ធនា ​ការណ៍ ឬ​ការ​ប្រកួតប្រជែង​​ជាច្រើន​ដែល​ត្រូវ​ការ​ផ្ញើ​សារ​ក្នុង​ចំនួន​យ៉ាង​ ច្រើន​ក្នុង​​កំឡុង​​ពេល​វេលា​ណា​មួយ ។
  2. ការកំណត់​ភូមិសាស្ដ្រ (Geo) ៖ នៅ​ពេល​ដែល​​គិត​ដល់​​​ទំនាន់​ទំនង​ជា​មួយ​នឹង​អតិថិជន​ដែល​ស្ថិត​ក្នុង​ តំបន់​ផ្សេងៗ​គ្នា​ ពួក​គាត់ប្រហែល​ជា​មាន​តម្រូវការ​ខុស​គ្នា និយាយ​ភាសា​ផ្សេង​គ្នា ឬ​មាន​ការ​និយម​/ទំនោរ​ខុស​គ្នា ។ លោកអ្នក​នឹង​ត្រូវការ​កម្មវិធី​មួយ​ដែល​មាន​មុខងារ​​ Searches និង Filters លទ្ធផល​​តាម​​ភាសា​​ ដើម្បី​អោយ​លោក​អ្នក​ទទួល​បាន​នូវ​ព័ត៌មាន​ពាក់ព័ន្ធ​ សម្រាប់​​តំបន់​ដែល​មាន​ប្រជាសាស្ត្រ​ខុសៗ​គ្នា ។
  3. ការ​ស្វែង​រក​តាម​ពាក្យ​គន្លឺះ (Keywords) ៖ បណ្ដាញ​សង្គម​ក៏​ជា​មធ្យោបាយ​មួយ​ដ៏​មាន​ប្រសិទ្ធភាព​​សម្រាប់​អាជីវកម្ម​ ក្នុង​ការ​ទទួល​​បាន​នូវ​ស្ថានភាព​នានា​ជុំ​​ខ្លួន​​ ។ ការ​កំណត់​​នូវ​ពាក្យ​គន្លឹះ (Keywords) ​ឬ​​ រំហូរ​ពាក្យ​គន្លឹះ​ (Search Streams)​​ នឹង​អាច​ផ្តល់​​​ព័ត៌មាន​​​នានា​ ដូច​ជា​​អារម្មណ៍​និង​​​តម្រូវការ​របស់​អតិថិជន​របស់​លោក​អ្នក​​ ។​ ការធ្វើ​បែប​នេះ​អាច​ជួយ​លោកអ្នក​​ដើម្បី​អភិវឌ្ឍន៍​យុទ្ធសាស្ដ្រ​ទីផ្សារ​ ដោយ​ផ្អែកលើ​បែប​បទ​នៃ​ការ​រស់នៅ​ និង​ចំណង់ចំណូល​ចិត្ត​របស់​អតិថិជន (Customers’ Lifestyle and Preferences)  ។Keywords គឺ​មិន​ត្រឹម​តែ​មាន​អត្ថប្រយោជន៍​សម្រាប់​តាមដាន​សកម្មភាព​របស់​​ដៃគូ​ ប្រជែង​នោះ​ទេ​​ ប៉ុន្តែ​វា​ក៏​ល្អ​ផង​ដែរ​ ក្នុង​ការ​តាម​ដាន​នូវ​ក្រុមហ៊ុន​ឬ​ផលិតផល​ជំនួស​អោយ​ក្រុមហ៊ុន​ឬ​ផលិតផល​ របស់​អ្នក ។ ប្រសិន​បើ​ផលិតផល​របស់​អ្នក​​ជា​រឿយៗ​​ត្រូវ​បាន​ទិញ​ដោយ​ភ្ជាប់​នឹង​ផលិតផល ​មួយ​ទៀត​ លោកអ្នក​ត្រូវ​​តាម​ដាន​​សកម្មភាព​លើ​បណ្តាញ​សង្គម​របស់​​ក្រុមហ៊ុន​ដែល​លក់ ​ផលិតផល​មួយ​ទៀត​នោះ​ ដើម្បី​ឆ្លៀតឱកាស​នៃ​ការ​ផ្សព្វផ្សាយ​ពិសេស​និង​ការ​លក់​ថ្មីៗ​របស់​ពួក​គេ​ ដោយ​ហេតុ​ថា​អតិថិជន​របស់​ពួកគេ​ ក៏​អាច​ជា​គោល​ដៅ​អតិថិជន​ ដែល​ងាយ​នឹង​ក្លាយ​ជា​អតិថិជន​របស់​យើង​ផង​ដែរ ។ ​​
  4. ការ​សហការ (Collaboration) ៖ វា​ត្រូវ​មនុស្ស​ពីរ​នាក់​ដើម្បី​បង្កើត​អោយ​ចេញ​ជា​ទំនាក់​ទំនង​សង្គម ដូច​នឹង​ការ​រាំ​ចង្វាក់​តាំងហ្គូ​ដែរ​។ ការសហការ​គឺ​ជា​ចំណុច​មួយ​ដ៏​សំខាន់​នៅ​ពេល​ដែល​ត្រូវការ​អភិវឌ្ឍន៍​ និង​ប្រតិបត្តិ​ឲ្យ​មាន​ប្រសិទ្ធភាព​នូវយុទ្ធនាការណ៍​លើ​បណ្ដាញសង្គម​ ។ សូម​ធ្វើ​អោយ​ប្រាកដ​ថា​កម្មវិធី​គ្រប់គ្រង​បណ្ដាញ​សង្គម​របស់​អ្នក​អាច​ឲ្យ ​អ្នក​មាន​ភាព​ងាយស្រួល​បំផុត​ក្នុង​ការ​សហការ​ជា​មួយ​ក្រុម​ការងារ​ដើម្បី​ ធ្វើ​អោយ​​​ច្បាស់​ថា​អ្នក​អា​ច​ប្រតិបត្តិ​យុទ្ធសាស្ត្រ​គ្រប់គ្រង​បណ្ដាញ​ សង្គម​មួយ​ប្រកប​ដោយ​ជោគជ័យ​ខ្ពស់ ។
  5. ការ​ធ្វើ​របាយការណ៍ (Reporting)៖ ពី​ពេល​មុន​​បណ្តាញ​សង្គម​ត្រូវ​បាន​គេ​មើល​ឃើញ​ថា​​​ វា​គ្រាន់​តែ​​​បង្កើត​ជា​ការ​ផ្សព្វផ្សាយ​ប៉ុណ្ណោះ​ ប៉ុន្តែ​​សព្វថ្ងៃ​នេះ​វា​​ក្លាយ​ជា​ផ្នែក​មួយ​នៃ​គម្រោង​ថវិកា ដោយ​ហេតុ​ថា​​ក្រុមហ៊ុន​​បាន​ប្រើ​ប្រាស់​ធនធាន​​ជាច្រើន​លើ​បណ្ដា​ទាំង​នេះ ​ ត្រលប់​មក​វិញ​ក្រុមហ៊ុន​ក៏​មាន​​​ការ​រំពឹង​ទុក​ពី​របាយការណ៍​ដែល​បង្ហាញ​ ពី លទ្ធផល​នៃ​​ការ​វិនិយោគ​ពី​​បណ្ដាញ​សង្គម​​ផង​ដែរ​។ត្រូវ​ប្រាក​ថា​កម្មវិធី ​គ្រប់គ្រង​បណ្ដាញ​សង្គម​របស់​​អ្នក​មាន​លទ្ធភាព​​ក្នុង​​វិភាគ​មុខងារ​ សំខាន់ៗ​ដូច​ជា click-through rates លើ​ shortened links​​  និង​ clicks by region ក៏​ដូចជា​ top referrers ។ វា​មាន​សារសំខាន់​ក្នុង​ទទួល​បាន​ការ​ប្រើ​ប្រាស់​មុខងារ​​ Facebook Insight និង​ Google Analytics ។កម្មវិធី​ដែល​ល្អ​បំផុត​ គឺ​ជា​កម្មវិធី​ដែល​​​អាច​ផ្ដល់​ជូន​លោកអ្នក​នូវ​សមត្ថភាព​ ប្រើ​ប្រាស់​នូវ​​ មុខងារ​រង្វាស់​ស្ទង់​ប្រសិទ្ធភាព​នៃ​​យុទ្ធនាការ​លើ​បណ្ដាញ​សង្គម​របស់​ អ្នក​ ។ ការ​ធ្វើ​ដូច​នេះ នឹង​អាច​ជួយឲ្យ​លោកអ្នក​កំណត់​ថា​តើ​សារ​មួយ​ណា​ដែល​ផ្ដល់​លទ្ធផល​ក្នុង​ កម្រិត​ខ្ពស់ ហើយ​ទម្រង់មួយ​ណា​ដែល​ទទួល​បាន​ការ​ឆ្លើយ​តប​ច្រើន និង​​ថា​តើ​ម៉ោង​ណា​នៃ​ថ្ងៃ​ដែល​ល្អ​បំផុត​ក្នុង​​ទាញ​ចំណាប់​អារម្មណ៍​​ប្រិយមិត្ត​របស់​អ្នក​ ។ 
តើ​មាន​មុខងារ​អ្វី​ខ្លះ​ទៀត​ដើម្បី​អោយ​ក្លាយ​ជា​កម្មវិធី​អាជីព (Pro) ?
ការ​ទំនាក់​ទំនង​សង្គម​គឺ​ជា​មធ្យោបាយ​​​សម្រាប់​រក្សា ​អោយ​បាន​ឧត្ដមភាព​នៃ​ប្រកួត​ប្រជែង​ វា​ជា​អ្វី​ម្យ៉ាង​ដែល​អាជីវកម្ម​ត្រូវការ​ជា​ចាំ​បាច់​​បំផុត ​ដើម្បី​ឈរ​ទន្ទឹម​គ្នា​គ្រប់​ចំនុច​ដែល​ពាក់ព័ន្ធ​ ។ កម្មវិធី HootSuite Pro​ ជួយ​ក្រុម​ការងារ​ឲ្យ​ភ្ជាប់​ទំនាក់ទំនង​ជា​មួយ​នឹង​ប្រិយមិត្ត​​របស់​អ្នក​ និង​អាច​វិភាគ​លើ​យុទ្ធនាការ​នានា​ នៅ​លើ​បណ្ដាញ​សង្គម​ជា​ច្រើន​ក្នុង​ពេល​តែមួយ​ដូច​ជា៖ Twitter, Facebook និង​ LinkedIn ដោយ​ប្រើ​​ក្ដារ​បញ្ជា​ដ៏​មាន​សុវត្ថិភាព​លើ​​ប្រព័ន្ធ​អ៊ីនធឺណិត​ ៕

No comments: