Sunday, December 29, 2013

វិធី​៥យ៉ាង​ដើម្បីកាត់បន្ថយភាព​តាន​តឹង​នៅពេល​បង្រៀនកូន​ធ្វើលំហាត់​


នៅពេល​បង្រៀនកូន​ធ្វើកិច្ចការ​សាលាម្តងៗ​ គេ​តែង​សង្កេត​ឃើញ​ភាគច្រើន​គឺ​មាន​ភាព​តាន​តឹង​ទាំង​សងខាង​ទាំង​ឪពុកម្តាយ​ និង​កុមារ។ បើតាម​ស្ថិតិ​របស់​ Public Agenda បាន​បង្ហាញ​ថា​ពាក់កណ្តាលនៃ​ឪពុកម្តាយ​ដែលមាន​កូន​កំពុង​សិក្សា​តែង​តែ​មាន​ ការ​ក្រេវ​ក្រោធ​ ស្រែក​គំហក​ដាក់​កូន​រហូត​ដល់​គ្នា​ហៀរ​ទឹក​ភ្នែក​ទឹក​សំបោរ​នៅ​ពេលបង្រៀន​ ធ្វើ​កិច្ចការ​សាលា​​ម្តងៗ។
មានការជជែក​វែកញែក​អំពី​ប្រសិទ្ធភាព​នៃការ​ធ្វើ​កិច្ចការ​សាលានៅផ្ទះ​​ ដែលជា​លទ្ធផល​គឺកិច្ចការ​ទាំង​នោះនឹង​ជួយ​អ្នក​សិក្សា​អោយ​ទទួល​បាន​ជោគជ័យ​ ទាំងក្នុងការ​សិក្សា​និង​ការ​រស់នៅ​ក្នុង​សង្គម​ដោយ​វា​ជួយ​អោយ​​យើង​ចេះ​ រៀប​ចំ​​ ចាត់ចែង​លើ​វិធីការ​អ្វីមួយ អោយ​យើង​ទំលាប់​ហាត់​ធ្វើ​អ្វីមួយ​ដោយ​ខ្លួនឯង​  ទំលាប់​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​  មាន​ការ​ផ្ចង់អារម្មណ៍​ ការ​ចងចាំ​ មាន​គោលដៅច្បាស់លាស់​។
ដូច្នេះ​តើ​គួរ​មាន​កិច្ចការ​សាលា​ប៉ុន្មាន​សំរាប់​កុមារ​?  ចម្លើយ​គឺ​ថា​ “កិច្ចការ​សាលាមិន​ចាំបាច់​ទាល់​តែ​មាន​ច្រើន​ទើប​ថាល្អ​នោះទេ” ជាពិសេស​សំរាប់​កុមារតូចៗ។ រយៈពេល​សំរាបើធ្វើ​កិច្ចការ​សាលានៅផ្ទះនៅពេល​យប់​គឺកើន​ឡើង​១០នាទី​ ទៅតាម​កំរិត។ ឧទាហរណ៍ ថា្នក់ទី​១ ១០នាទី ​ថ្នាក់ទី​៥​ ៥០នាទី​ជាដើម ហើយចេះ​តែ​បន្ត​កើន​ឡើង​ទៅ​តាម​ថ្នាក់។
ខាង​ក្រោម​នេះ គឺ​ជា​គន្លឹះសំរាប់​ចែក​រំលែក​ដល់​អាណាព្យាបាល​ទាំងឡាយ​ក្នុង​ការ​បង្ហាត់​បង្រៀនកូន​ប្រកប​ដោយ​ជោគជ័យ៖
១- ស្វែង​យល់​អំពី​ចំលើយ​ដែល​គ្រូ​ចង់បាន។ អ្នក​ត្រូវ​យល់​អោយ​ច្បាស់អំពី​គោលការណ៍នៃ​កិច្ចការ​របស់​​​គ្រូម្នាក់ៗ ដែល​វា​អាច​ជួ​យ​អ្នក​អោយ​ទៅ​ដល់​ចំលើយ​ដែល​ត្រូវគ្នា​នឹង​អ្វី​ដែល​គ្រូ​ ម្នាក់ៗ​ទន្ទឹងចាំ តាំង​ពី​ពេល​ចាប់​ផ្តើម​មក។ កំណត់​ពេល​វេលា​ដែល​អ្នក​គួរ​តែ​បង្រៀន​កូនក្នុង​មួយ​យប់​ៗ​។ ចំលើយ​នឹង​អាច​ជួយ​អ្នក​អោយ​កំណត់​ពេល​វេលា​ដែល​ត្រឹមត្រូវ​និង​ប្រាកដ​ ថាកូន​អ្នក​មិន​មាន​កិច្ចការ​សាលា​ច្រើន​ហួសហេតុពេក​ទេ ដូចជា​អាច​ពន្យា​ទៅ​ថ្ងៃស្អែក រឺ​ក៏អាច​ដឹង​បាន​ថា​កូន​របស់​អ្នក​មិន​មាន​សមត្ថភាព​គ្រប់គ្រាន់​ … ។ បន្ទាប់​មក​និយាយពី​រឿង​នេះ​ជាមួយកូន​របស់​យើង ធ្វើដូច្នេះ​គេ​នឹង​ដឹង​ថា​អ្នក​មិន​ត្រឹម​តែ​ដឹង​ពី​អ្វី​ដែល​គ្រូ​របស់​គេ ​ចង់បាន​ទេ​ អ្នក​ថែម​ទាំង​​ជួយ​គេ​ថែម​ទៀត។

២. បង្កើនការខំ​ប្រឹង​ប្រែង។ ក្មេង ​ត្រូវការ​ស្វែង​យល់​អំពី​សារៈសំខាន់​នៃការ​​ខំប្រឹងប្រែង​រៀនសូត្រនិង​ការ​ ព្យាយាម។ កិច្ចការ​សាលា​នៅផ្ទះគឺ​ជាឱកាស​មួយ​សំរាប់អ្នកក្នុងការពង្រឹង​ការ​ខំប្រឹង​ ប្រែង​របស់​កូន​អ្នក។ អ្នកគួរ​តែ​បងង្កើត​ជា​ពាក្យ​ស្លោក​ប្រចាំ​គ្រួសារ​ដូច​ជា “មិន​បោះបង់​ជា​ដាច់​ខាត់!” ឫ “មិន​រាថយ​រហូត​ដល់បាន​ជោគជ័យ​​” ឫ “យើង​ត្រូវ​បញ្ចប់​នូវអ្វី​ដែល​យើង​ចាប់​ផ្តើម” ជាដើម។
៣. ធ្វើជាអ្នក​ណែនាំមិន​មែន​ជាអ្នក​ធ្វើ​អោយទេ។ ត្រូវ​តែ​និយាយ​ប្រាប់កូន​យើង​ដដែលៗ​ថា​ កិច្ចការ​សាលា​ដែល​គ្រូដាក់អោយ​គឺ​ជា​ការ​ទទួលខុសត្រូវ​របស់​គេខ្លួន​ឯង​មិន ​មែន​របស់​អ្នក​ទេ។ មិនត្រូវ​អង្គុយ​ក្បែរ​គេ​ចាំ​ជួយ​ប្រាប់គ្រប់ពេល​នោះ​ទេ ជួយ​តែ​នៅ​ពេល​ណា​ដែល​ចាំបាច់​ប៉ុណ្ណោះ។ ប្រសិន​បើកូន​អ្នក​គិត​មិន​ចេញ អ្នក​ត្រូវ​ជួយពន្យល់​គេ​ដោយ​ការ​លើក​ឧទាហរណ៍​ដែល​ស្រដៀង​តែប៉ុណ្ណោះ ពន្យល់​គេ​ពី​វិធី​ដោះស្រាយ​មួយ​ជំហានម្តងៗ។ បន្ទាប់​មក​ទុក​អោយ​គេ​រក​ដំណោះ​ស្រាយ​ដោយ​ខ្លួន​ឯង។  បន្ទាប់​មក​អ្នក​ត្រូវ​ពិនិត្យ​លើ​ចំលើយ​របស់គេ​នោះ​នឹង​ដឹង​ថា​តើគេ​យល់​ បាន​ដល់​កំរិតណា។ ប្រសិន​បើអ្នក​តែង​តែ​ជួយ​ធ្វើ​លំហាត់​កូន​រាល់​ពេល ​នោះកូន​របស់​អ្នក​នឹង​មិន​អាច​​ធ្វើលំហាត់​បាន​ដោយ​ខ្លួនឯង​ឡើយ​នៅពេល​ ទៅសាលា។
៤. ធ្វើអោយកូន​គិត​ថា​លំហាត់​ដែល​គ្រូដាក់​អោយ​ធ្វើ​នៅ​ផ្ទះគឺ​ជា​កាតព្វកិច្ច​ដែល​ត្រូវ​តែ​ធ្វើ។
៥. បង្កើត​ជា​កាល​វិភាគសំរាប់​ធ្វើកិច្ចការសាលា។ បង្រៀនកូន​អោយ​បង្កើតកាល​វិភាគ​សំរាប់ធ្វើកិច្ចការ​សាលា ឫ​រំលឹកមេរៀន ដោយសរសេរលើ​ក្តារ​​​ខៀន (ងាយលុប) ហើយ​ដាក់​នៅកន្លែងណា​​ដែល​ងាយ​មើល​ឃើញ​។  ឧទាហរណ៍៖ ថ្ងៃ​ច័ន្ទ ចែកលេខ   ថ្ងៃ​អង្គារ​ សរសេរតាមអាន…ជាដើម។ ធ្វើ​បែបកូន​របស់​អ្នក​នឹង​ដឹង​ដោយ​ខ្លួន​ឯង​នូវ​ពេល​វេលា​ដែល​ត្រូវ​រៀន ប៉ុន្តែដំបូង​មាន​ការ​លំបាក​បន្តិច។


No comments: