Friday, September 20, 2013

ជោគជ័យ និង​ការ​បង្កើត​គំនិត​នៅ​ក្នុង​អាជីវកម្ម


111027_11
លោក ជី សិលា អគ្គនាយក​ក្រុម​ហ៊ុន CBM ក្នុង​​បទ​សម្ភាស​​ជាមួយ​​កាសែត​​ភ្នំពេញ​ប៉ុស្តិ៍​។ រូបថត ម៉ៃ វីរៈ
ភ្នំពេញៈ លោក​ ជី ​សិលា ​ជា​សហ​គ្រិន​វ័យ​ក្មេង​ម្នាក់​ ដែល​បាន​ពង្រីក​អាជីវ​កម្ម​របស់​ខ្លួន​ឥត​ឈប់​ឈរ​ ដែល​របរ​របស់​សហ​គ្រិន​នេះ​មាន​គំនិត​ទៅ​នឹង​ផ្នត់​គំនិត ​របស់​ពួក​បស្ចិម​ប្រទេស​។ ​លោក​ មាន​អាជីវ​កម្ម​ជា​ច្រើន​ រួម​មាន​ទាំង​ហាង​លក់​ស៊ីឌី ​ភោជនីយ​ដ្ឋាន ​ការ​វិនិយោគ​លើ​វិស័យ​ភាព​យន្ត ​និង​ព័ត៌​មាន​វិទ្យា​។ ​លោក ​រ៉ាន់ ​រើយ​ ​អ្នក​យក​ព័ត៌​មាន​កាសែត​ភ្នំពេញ ​ប៉ុស្តិ៍ ​បាន​ជួប​សម្ភាស ​លោក​ ជី សិលា​ អគ្គ​នាយក​ក្រុម​ហ៊ុន​សាជីវ​កម្ម​ CBM ជា​ក្រុម​ហ៊ុន​បើក​អាជីវ​កម្ម​ដែល​បាន​រៀប​រាប់​ខាង​លើ​។
លោក​មាន​ប្រវត្តិ​ផ្នែក​ស្ថាបត្យ​កម្ម តើ​ហេតុ​អី​បាន​ជា​លោក មាន​គំនិត​បើក​របរ​នេះ?
តាម​ពិត​ ការ​ងារ​រក​ស៊ី បើ​យើង​គ្មាន​បទពិសោធ​ទេ ​យើង​ត្រូវ​ស្វែង​រក​វា​ ហើយ​មុខ​របរ​នៅ​ពេល​យើង​ចាប់​ផ្តើម​នៅ​លើ​ទីផ្សារ ​វា​មាន​ច្រើន​យ៉ាង​ តាំង​ពី​លក់​ត្រកួន​ លក់​បន្លែ​ រហូត​ដល់​ជំនួញ​គួក​ជេ​ អាស្រ័យ​ទៅ​លើ​ដើម​ទុន​។ ​ប៉ុន្តែ​​យើង​ឃើញ​មុខ​របរ​លក់​ស៊ីឌី​ មាន​ភាព​ងាយ​ស្រួល ​ដោយ​សារ​ថា​ពេល​យើង​ចាប់​ផ្តើម​ជាង​១០​ឆ្នាំ​មុន ​យើង​អាច​ទិញ​ពី​ស្រុក​ក្រៅ​មក​តម្លៃ​១​ដុល្លារ​ មក​ដល់​ស្រុក​ខ្មែរ​យើង​លក់​២​ដុល្លារ​ ឬ​២,៥​ដុល្លារ​។ មាន​ន័យ​ថា ​ពាណិជ្ជ​កម្ម​នោះ​វា​សម​ស្រប​។​ វា​ជា​មុខ​របរ​មួយ​ដែល​ងាយ​ស្រួល​បំផុត​​។
តើ​លោក​មាន​គំនិត​យ៉ាង​ម៉េច​បាន​ជា​លោក ​ទៅ​បើក​ហាង​លក់​ម្ហូប​អាហារ​បែប​បសិ្ចម​ប្រទេស​?
យើង​ដើរ​ទៅ​ស្រុក​ក្រៅ​ច្រើន យើង​ចំណាយ​ពេល​ច្រើន​ដើម្បី​ស្វែង​យល់​ពី​ទីផ្សារ គឺ​យើង​មើល​ទៅ​លើ​ប្រទេស​ជុំវិញ​ខ្លួន​យើង​ ដូច ​វៀត​ណាម ​ថៃ ​ម៉ាឡេស៊ី ​សិង្ហបុរី​។ ​តម្រូវ​ការ​នៃ​ប្រជា​ជន​នៅ​ទូទាំង​ពិភព​លោក ​វិវត្ត​ទៅ​តាម​សកល​ភាវូបនីយកម្ម​។
តើ​អតិថិជន​ប្រភេទ​ណា​ចូល​ហូប​អាហារ​នៅ​ហាង​របស់​លោក​?
ភាគ​ច្រើន​ជា​យុវជន​ គេ​ហៅ​ថា ​«​មនុស្ស​ទំនើប»​។​ វា​បាន​ន័យ​ថា គាត់​បាន​ទទួល​ឥទ្ធិពល​វប្បធម៌​ពី​ខាង​ក្រៅ​ច្រើន ​គាត់​បាន​ទទួល​ការ​រៀន​សូត្រ​ច្រើន​ ដូច​ជា​ការ​រៀន​ភាសា​អង់គ្លេស​ ដែល​នៅ​ក្នុង​មេរៀន​នោះ ​មាន​និយាយ​ពី​ម្ហូប​អាហារ​ទាំង​អស់​នេះ​។​ គ្រួសារ​ខ្លះ​ ឪពុក​ម្តាយ​ទទួល​ឥទ្ធិពល​ពី​កូន ​ហើយ​គាត់​មក​ញុំា​ទាំង​​គ្រួសារ​។ តែ​ភាគ​ច្រើន​គឺ​យុវ​វ័យ​។
លោក​មើល​ឃើញ​ឱកាស​អាជីវកម្ម​មាន​លក្ខណៈ​យ៉ាង​ដូច​ម្តេច​ បើ​ធៀប​ពី​ដំបូង​ និង​បច្ចុប្បន្ន​?
យើង​និយាយ​បាន​ថា ​យើង​បើក​ដំបូង​គេ​ យើង​មាន​ឱកាស​ច្រើន​ដែរ​ ដោយ​សារ​មិន​មាន​ការ​ប្រជែង ​តែ​ហានិភ័យ​នៅ​មាន​ខ្លះ​ដែរ ​ព្រោះ​របស់​នេះ​នៅ​ថ្មី​ថ្មោង​នៅ​ឡើយ ​ហើយ​អតិថិជន​មាន​កំណត់​។ ​រហូត​ដល់​យើង​បើក​ហាង​ទីពីរ​ និង​ទីបី ​ទើប​ការ​ទទួល​ស្គាល់​បាន​គ្រាន់​បើ​។ ​តែ​ក្រោយ​ៗ​មក​ ក៏​មាន​ហាង​ផ្សេង​ៗ​ទៀត​ជា​ច្រើន ហើយ​ការ​ប្រកួត​ប្រជែង​ក៏​មាន​ច្រើន​ទៅ​តាម​ហ្នឹង​ដែរ​។
ហាង​លោក​ភាគ​ច្រើន​បើក​នៅ​តាម​ផ្សារ​ទំនើប​ឬ​ទី​កន្លែង​ទាន់​សម័យ តើ​មាន​ន័យ​យ៉ាង​ម៉េច?
តាម​ក្រឹត្យ​ក្រម ​យើង​បើក​ត្រង់​ណា​ក៏​បាន​ដែរ ​វា​អត់​មាន​កំណត់​ទេ​។ ​ប៉ុន្តែ​វា​សំខាន់​ត្រង់​ថា​ វា​មាន​ ទស្សនៈ​មួយ​ផ្នែក​ទីផ្សារ​ថា បើ​យើង​ចង់​បើក​ភោជនីយ​ដ្ឋាន​បែប​ហ្នឹង​ ទី​តាំង​ហ្នឹង​សំខាន់​ណាស់​។ ​គេ​និយាយ​បី​ពាក្យ​ គឺ «​ទីតាំង​ ទី​តាំង ​និង ​ទីតាំង​»​។​ ទីតាំង​គឺ​គ្រប​ដណ្តប់​លើ​អ្វី​ៗ​ទាំង​អស់​។ ​យុទ្ធ​សាស្រ្ត​ដែល​យើង​ត្រូវ​បើក ​សំខាន់​ជាង​គេ​គឺ​ទីតាំង ធ្វើ​ឲ្យ​គេ​ឆាប់​ឃើញ​ គេ​ឃើញ​ហើយ​ងាយ​ចាំ ហើយ​ទីតាំង​គេ​ជិះ​កាត់​រាល់​ថ្ងៃ​។​ យើង​ជ្រើស​រើស​ផ្សារ​ទំនើប​ដោយ​សារ​ក្មេង​ៗ​ទៅ​ទី​នោះ​ច្រើន​។
ការ​ប្តេជ្ញា​ចិត្ត​របស់​លោក​នឹង​ធ្វើ​ឲ្យ​អាជីវកម្ម​នេះ​ល្បី​នៅ​ ថ្នាក់​ តំបន់​តែ​ម្តង ​តើ​ពេល​នេះ​លោក​កំពុង​ស្ថិត​នៅ​ចំណុច​ណា​ហើយ​?
តាម​ពិត​យើង​មាន​គម្រោង​តាំង​ពី​ឆ្នាំ​២០០៧ ​និង​ ២០០៨​ មក​ម្ល៉េះ​ ប៉ុន្តែ ​វិបត្តិ​សេដ្ឋកិច្ច​ធ្វើ​ឲ្យ​ប៉ះពាល់​មិន​ត្រឹម​តែ​ក្រុម​ហ៊ុន​ខ្ញុំ​មួយ ​ទេ ​គឺ​ក្រុម​ហ៊ុន​ច្រើន​ដែរ​។ ​ខ្ញុំ​ទទួល​ស្គាល់​ថា​ ក្រុម​ហ៊ុន​ខ្ញុំ​ប៉ះ​ពាល់​ដែរ ​តាំង​ពី​ការ​ចំណាយ​របស់​អតិ​ថិជន​ តាំង​ពី​គម្រោង​ពង្រីក​របស់​ក្រុម​ហ៊ុន​យើង​ខ្ញុំ​។​ ពេល​នោះ​ យើង​មាន​ដៃ​គូ​ក្រៅ​ប្រទេស​ត្រៀម​ធ្វើ​ជា​មួយ​យើង ​រួច​គេ​ក៏​ផ្អាក​វិញ​។ ​យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ ​យើង​ត្រៀម​ធ្វើ​ច្រើន​នៅ​ឆ្នាំ​២០១២​ ដែល​អ្វី​ៗ​ស្ថិត​ក្នុង​គម្រោង​​ទំាង​អស់​។ ​លើស​ពីនោះ​យើង​ក៏​ត្រៀម​ពង្រីក​អាជីវ​កម្ម​បន្ថែម​ទៀត​ដែរ​ ដោយ​នាំ​យក​យីហោ​នំបុ័ង​​មួយ​ពី​ប្រទេស​កូរ៉េ​ ហើយ​នឹង​បើក​នៅ​អំឡុង​ខែ​មេសា ​ឬ​ ឧសភា​ ឆ្នាំ​ក្រោយ​។ ​យើង​ក៏​ត្រៀម​យក​យីហោ របស់​យើង​ទៅ​ក្រៅ​ប្រទេស​ផង​ដែរ។
លោក​មាន​អាជីវកម្ម​ ច្រើន​ ដូច​ជា​ លក់​ស៊ីឌី ​ភោជនីយ​ដ្ឋាន​ រោង​ភាព​យន្ត ​និង ​ព័ត៌​មាន​វិទ្យា ​តើ​មុខ​របរ​ណា​​មួយ​ជោគ​ជ័យ​ជាង​គេ​?
ផ្តល់​ចំណូល​ប្រហាក់​ប្រហែល​គ្នា​។ ​ផ្នែក​អាហារ​ផ្តល់​ចំណូល​ច្រើន​ តែ​ក៏​វា​នៅ​មាន​បុគ្គលិក​ច្រើន​ដែរ​ «​ទូក​ធំ​ក្តោង​ធំ​»។​ តែ​CIDC​ គ្រប់​គ្រង​លើ​បច្ចេក​វិទ្យា​ មាន​បុគ្គលិក​តិច​ជាង ​តែ​ពួក​គេ​មាន​ជំនាញ​ខ្ពស់​ជាង​ ដូច​នេះ​វា​ក៏​ត្រូវ​ការ​ចំណាយ​ធំ​ដែរ។ ក្រុម​ហ៊ុន ​CBM ​Corperation ​មាន​ហាង​ប្រមាណ ​៣០​គឺ​មាន ​BB ​World​, Pizza ​World​, និង​ T&C ​នឹង​មាន​ទី​តាំង​នៅ​តាម​សាលា​រៀន​អន្តរ​ជាតិ​មួយ​ចំនួន​ ហើយ​ថ្មី​ៗ ​យើង​បាន​បើក​ភោជ​នីយ​ដ្ឋាន ​ឈ្មោះ​ «​ភូមិ​ម្ហូប​ខ្មែរ​»​។​ ​CBM ​ជា​ក្រុម​ហ៊ុន​ក្នុង​ស្រុក​ដែល​មាន​ហាង​ច្រើន​ជាង​គេ​បំផុត​នៅ​ស្រុក​ ខ្មែរ​។
សម្រាប់​ប៉ុន្មាន​ឆ្នាំ​ទៅ​មុខ​ឬ​ក្នុង​រយៈ​ពេល​វែង​ តើ​លោក​មើល​ឃើញ​​ថា​មុខ​របរ​ណា​មួយ​ក្នុង​ចំណោម​នោះ​នឹង​លូត​លាស់​ល្អ​ ជាង​គេ?
សុទ្ធ​តែ​មាន​ឱកាស​ទាំង​អស់​ ខ្ញុំ​មិន​អាច​និយាយ​ថា ​ណា​មួយ​ល្អ​ជាង​ទេ​។​ មុខ​របរ​ដែល​យើង​ជ្រើស​រើស​សុទ្ធ​តែ​​ត្រូវ​ការ​កសាង​ និង​អភិវឌ្ឍ​វែង​ឆ្ងាយ​។ ​យើង​រំពឹង​ថា ​អតិថិជន​យើង​មួយ​ផ្នែក​ធំ​នឹង​បាន​មក​ពី​ប្រជា​ជន​មាន​ប្រាក់​ចំណូល មធ្យម​។​ ស្រុក​ខ្មែរ​យើង​និយាយ​ឲ្យ​ចំ​ទៅ​យើង​មាន​បញ្ហា​បន្តិច​ដែរ​។ ​ទាំង​រដ្ឋាភិបាល និង​វិស័យ​ឯក​ជន​កំពុង​តែ​កែ​ប្រែ​ គឺ​យើង​មាន​អ្នក​ក្រ ​និង ​អ្នក​មាន ​ដាច់​គ្នា​មែន​ទែន​តែ​ម្តង​។ ​អ្នក​មាន​ចង់​ចាយ​មួយ​ថ្ងៃ​១​ ០០០​ដុល្លារ​ក៏​បាន​ដែរ​ តែ​បើ​អ្នក​ក្រ​រក​មួយ​ដុល្លារ​ចាយ​មិន​បាន​ផង​។ ​ប្រសិន​យើង​មើល​ស្រុក​គេ​ដែល​អភិវឌ្ឍ​បាន​គ្រាន់​បើ ​គឺ​គេ​មាន​ប្រាក់​ចំណូល​មួយ​ថ្ងៃ​៤​ទៅ​៥​ដុល្លារ​ជា​មធ្យម​។ ​អ៊ីចឹង ​គាត់​មាន​លទ្ធ​ភាព​ចំណាយ​ទៅ​លើ ​ការ​ហូប​ចុក ​ការ​ទិញ​របស់​ប្រើប្រាស់​បាន​ដូច​គេ​ដូច​​ឯង​។​ ដូច​នេះ​អ្វី​ដែល​យើង​រង់​ចំា​គឺ​អ្វី​ដែល​យើង​កែ​ប្រែ​សង្គម​យើង​​ទាំង​មូល ​ហ្នឹង ​គឺ​ធ្វើ​ម៉េច​ទាញ​អ្នក​ក្រ​ឲ្យ​ឡើង​មក​រក​​ប្រាក់​ចំណូល​បាន​៥​ដុល្លារ​ មួយ​​ថ្ងៃ​។​ ពេល​​ហ្នឹង​ហើយ ​ជា​ពេល​​ដែល​មុខ​​របរ​យើង​ទាំង​អស់​មាន​អតិថិជន​ច្រើន​។​ ជា​សរុប​មក ​មុខ​ជំនួញ​ដែល​ល្អ​បំផុត ​គឺ​មុខ​ជំនួញ​ដែល​យើង​ទាញ​យក​ប្រជា​ជន​ច្រើន​ ប្រជា​ជន​ដែល​មាន​កម្រិត​ជីវភាព​មធ្យម​។
គេ​គិត​ថា​លោក​កំពុង​ជោគជ័យ​តើ​លោក​ធ្លាប់​មាន​ឧបសគ្គ​ដែរ​ទេ ​ហើយ​លោក​មាន​ជំហរ​ដោះស្រាយ​យ៉ាង​ដូច​ម៉េ្តច​?
តាម​ពិត​ខ្ញុំ​អត់​ហ៊ាន​និយាយ​ថា ​ខ្ញុំ​ជោគ​ជ័យ​ពេក​នោះ​ទេ​។ ​ខ្ញុំ​អាច​ចាត់​ទុក​ថា​ ជា​មោទនភាព​របស់​យើង​មួយ​ដែរ ​ហើយ​យើង​គិត​ថា​នៅ​មាន​ការ​ងារ​ច្រើន​ទៀត​ត្រូវ​ទៅ​មុខ​។​ ​ឧបសគ្គ​ចម្បង​ជាង​គេ​គឺ​ធន​ធាន​មនុស្ស។​ យើង​ទទួល​ស្គាល់​ទាំង​អស់​គ្នា​នៅ​ស្រុក​ខ្មែរ​យើង ​យើង​ត្រូវ​ការ​ការ​អប់រំ​មួយ​ដែល​មាន​ស្តង់ដារ​បន្តិច​ទៀត​។ ​ខ្ញុំ​គិត​អ៊ីចឹង​។​ យើង​ក៏​នៅ​មាន​កង្វះ​ខាត​ច្រើន​ ព្រោះ​ខ្វះ​ការ​ជ្រោ​មជ្រែង​ ខ្វះ​ការ​សហការ​គ្នា​ច្រើន​។ ​ការ​ទទួល​បាន​​ហិរញ្ញ​កិច្ច​ដើម្បី​ធ្វើ​មុខ​របរ​ក៏​លំបាក​ដែរ ​ពេល​ខ្លះ​យើង​ខ្វះខាត​ដើម្បី​បំពេញ​បន្ថែម ​ហើយ​យើង​លំបាក​រក​នៅ​ក្នុង​ស្រុក​ រហូត​ទៅ​រក​នៅ​ក្រៅ​ប្រទេស​ក៏​មាន​ដែរ​។
តើ​ឱកាស​រក​ស៊ី​នៅ​កម្ពុជា​មាន​លក្ខណៈ​ប្រកួត​ប្រជែង​ពេក​ទេ​នៅ​ពេល​បច្ចុប្បន្ន​?
សម្រាប់​ខ្ញុំ​ ខ្ញុំ​បាន​ទៅ​ស្រុក​ក្រៅ​ច្រើន ​ខ្ញុំ​មាន​ការ​វិភាគ​ ខ្ញុំ​មើល​ឃើញ​ថា ស្រុក​ខ្មែរ​នៅមាន​​ឱកាស​ច្រើន​សម្រាប់​សហ​គ្រិន​វ័យ​ក្មេង​ដែល​ចង់​ ចាប់​យក​មុខ​របរ​។ ​តែ​គ្រាន់​តែ​ថា​ យើង​ខ្វះ​សហ​គ្រិន​ដែល​មាន​ការ​ព្យាយាម​ អំណត់ ​និង​ការ​បង្កើត​គំនិត​ច្នៃ​ប្រឌិត ឲ្យ​ខ្លាំង​ជាង​គេ​។​​ ម្នាក់​ៗ​ចូល​ចិត្ត​ធ្វើ​តាម​គ្នា។ មា្នក់​បើក​ហាង​កាហ្វេ ​ក៏​បើក​តាម​គ្នា។​ បាន​ន័យ​ថា​ មនុស្ស​ចាប់​ផ្តើម​ធ្វើ​អ្វី​ ពេល​ឃើញ​គេ​ជោគជ័យ​។ ​គាត់​អត់​បាន​ចូល​រួម​ធ្វើ​អ្វី​ឲ្យ​ប្លែក​។ ​នេះ​ជា​រឿង ​ដែល​ខ្ញុំ​គិត​ថា​ វា​ខ្វះ​ខាត​គំនិត​ច្នៃ​ប្រឌិត​។ ​ពេល​ហ្នឹង​ការ​ប្រកួត​ប្រជែង​ក៏​ច្រើន​ដែរ​។
តើ​លោក​គិត​ថា​កតា្ត​អ្វី​ធ្វើ​ឲ្យ​លោក​ជោគ​ជ័យ​?
ខ្ញុំ​គិត​ថា ​ការ​ព្យាយាម​សំខាន់​មែន​ទែន ​ហើយ​បន្ត​ទៀត​គឺ​ការ​ផ្តោត​ការ​យក​ចិត្ត​ទុក​ដាក់​ឲ្យ​​ខ្លាំង​។ ដូច​ជា​ខ្ញុំ​ចាប់​ផ្តើម​បច្ចេក​វិទ្យា​ ពី​ដំបូង​ គឺ​គ្មាន​អ្នក​ណា​ស្គាល់​ទេ ​ហើយ​ខ្ញុំ​ចំណាយ​ពេល​ច្រើន​ផ្សាយ​ពាណិជ្ជ​កម្ម ​ធ្វើ​កម្មវិ​ធីថ្មី​ៗ​។​ បើមិន​អ៊ីចឹង​ទេ​ យើង​នឹង​បរាជ័យ​។ ​ខ្ញុំ​មិន​មាន​ប្រវត្តិ​ផ្នែក​អាហារ ​Fast​ Food​ តែ​ខ្ញុំ​អាច​ធ្វើ​វា​ឲ្យ​ជោគ​ជ័យ​បាន​។ ​ខ្ញុំ​គ្មាន​ប្រវត្តិ​ជា​អ្នក​ព័ត៌​មាន​វិទ្យា​ទេ ​តែ​ខ្ញុំ​អាច​ធ្វើ​ឲ្យ​វា​ជោគជ័យ​បាន​។ ​យើង​ត្រូវ​គិត​ថា​ អ្វី​អាច​ធ្វើ​ឲ្យ​មុខ​របរ​ទាំង​អស់​បាន​ទទួល​ជោគ​ជ័យ​បាន​។ ​នេះ​ជា​រឿង​ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​យើង​ជា​មនុស្ស​មាន​ឱកាស​។ ​ការ​មិន​យក​ចិត្ត​ទុក​ដាក់​ទៅ​លើ​វា​ វា​ក៏​ចុះ​ខ្សោយ​ទៅ​តាម​ហ្នឹង​ដែរ​៕

No comments: