Thursday, September 19, 2013

ការស្រាវជ្រាវទីផ្សារសម្រាប់អាជីវកម្មធុនតូច


អាជីវកម្ម​ធុន​តូច​គឺ​ជា​បេះ​ដូង​នៃ​ប្រទេស​កំពុង​អភិវឌ្ឍន៍ ជា​អាជីវកម្ម​ដែល​​ងាយ​ស្រួល​ចាប់​ផ្តើម​ ប៉ុន្តែ​ពិបាក​រក្សា​ឲ្យ​ស្ថិតស្ថេរ​រឹង​មាំ​លើ​ទី​ផ្សារ​ ប្រសិន​បើ​គេ​មិន​បាន​គិត​ឲ្យ​​បាន​ត្រឹម​ត្រូវ​អំពី​យុទ្ធ​សាស្ត្រ​ទី​ ផ្សារ​និង​ហិរញ្ញវត្ថុ​ដ៏​ច្បាស់​​លាស់​មួយ​នោះ​ទេ។ តាម​បទ​ពិសោធន៍​របស់​យើង​ដែល​​ស្ថិត​ក្នុង​អាជីវកម្ម​ធុន​តូច និង​តាម​រយៈ​ការ​ពិភាក្សា​ជាមួយ​ម្ចាស់​អាជីវកម្ម​ជា​ច្រើន យើងបាន​​រក​ឃើញ​កត្តា​ប្រឈម​ជា​ច្រើន​ដែល​អាជីវកម្ម​ធុន​តូច​ជួប​ប្រទះទាក់​ ទង​នឹង​រឿង​ទី​ផ្សារ​ ដែល​ទាម​ទារ​​នូវ​យុទ្ធ​សាស្ត្រ​ដ៏​មាន​ប្រសិទ្ធភាព​ដើម្បី​អភិវឌ្ឍន៍​ ​ផលិត​ផល​/​សេវាកម្ម​ និង​អាជីវកម្ម​ និង​ដែល​ជយយ​ដល់​ការ​​ទាញ​យក​ចំណែក​ទី​ផ្សារ​ក្នុង​ព្រះ​រាជាណាចក្រ​ កម្ពុជា។ សំណួរ​សំខាន់​ៗ​ដែល​អាជីវកម្ម​ធុន​តូច​​ត្រូវ​ចោទ​សួរ​រួម​មាន៖
1. នរណា​ ជាអ្នក ​ប្រើ​ប្រាស់​​​សេវកម្ម​និង​ផលិត​ផល​របស់​​ពួក​គេ​នា​ពេល​បច្ចុប្បន្ន​នេះ​ ហើយ​​នរណា​​ជា​​អតិថិជន​គោល​ដៅ​ដែល​ពួក​គេ​គួរ​ផ្តោត​លើ​​ដើម្បី​ពង្រីក​ ចំណែក​ទី​ផ្សារ​របស់​​ខ្លួន៖ មាន​ន័យ​ថា អាយុ​ ភេទ ប្រាក់​ចំណូល ។ល។
2. នៅទីណា​និងនៅ​​ពេលណា ដែល​អតិថិជន​ទិញ​និង​ប្រើ​ប្រាស់​ផលិត​ផល​​ឬ​សេវាកម្ម​របស់​ពួក​គេ ហើយ​​ឱកាសណា​ខ្លះ​ដែល​ពួក​គេ​​អាច​ចូល​ទៅ​ដល់​អតិថិជន​បាន។
3. អ្វី ដែល​លើក​ទឹក​ចិត្ត​អតិថិជន​ឲ្យ​ប្រើប្រាស់​ផលិត​ផល​ឬ​សេវាកម្ម​របស់​ពួក​គេ ហើយ​តើ​ពួក​គេ​អាច​ទាក់​ទាញ​អតិថិជន​ថ្មីដោយ​របៀប​ណា?
4. តើ​ពួក​គេ​គួរ​​ផ្សព្វ​ផ្សាយផលិត​ផល​ឬ​សេវាកម្ម​ ​​តាម​របៀប​ណា ដើម្បី​​ទាក់​ទាញ​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​បន្ថែម​ទៀត?
5. តើ​​ផលិត​ផល​ឬ​សេវាកម្ម​របស់​ពួក​គេ​មាន​សក្តា​នុពល​រីក​ចម្រើន​ ​ត្រឹម​កម្រិត​ណា ហើយ​តើ​សក្តានុពល​នោះ​បាន​មក​ពី​ណា បាន​មក​ពី​ការទន្ទ្រាន​យក​​អតិថិជន​ដែល​មាន​ស្រាប់ និង​/ឬ​អតិថិជន​ថ្មី?
ដើម្បី​ឆ្លើយ​តប​នឹង​សំណួរ​ទាំង​នេះ អាជីវកម្ម​ធុន​តូច​ ត្រូវ​ស្រាវ​ជ្រាវ​ទីផ្សារ​ដោយប្រើ​ប្រាស់​វិធីសាស្ត្រ​ច្រើន​យ៉ាង។​ អត្ថបទ​នេះ​ នឹង​លើក​ឡើង​ខ្លះ​ៗ​អំពី​វិធី​សាស្ត្រ​ទាំង​នេះ និង​សំណួរ​​ជា​គន្លឹះ​មួយ​ចំនួន​ដែល​គួរ​សួរ។ វិធី​នីមួយ​ៗ​សុទ្ធ​តែ​មាន​តម្លៃ​ ប៉ុន្តែ​ប្រការ​សំខាន់​គឺ​ត្រូវ​ដឹង​អំពី​ចំនុច​ខ្សោយ​​របស់​វិធី​នីមួយៗ។
1.និយាយ​ជាមួយ​អតិថិជន​របស់​អ្នក –វិធី​សាស្ត្រ​នេះ​មិន​ចំណាយ​អស់​ច្រើន​ទេ។ សំណួរ​ជា​គន្លឹះ​ដែល​អ្នក​គួរ​សួរ​រួមមាន​៖ តើ​អ្វី​ដែ​ល​ធ្វើ​ឲ្យ​អតិថិជន​ទិញ​ផលិត​ផល​ពី​អ្នក មិន​ទិញ​ពី​គូ​ប្រកួត​ប្រជែង​អ្នក? តើ​អតិថិជន​ដឹង​អំពី​​ផលិត​ផល​អ្នក​តាម​របៀប​ណា? តើ​ពួក​គេ​ទំនង​ជា​ទិញ​ផលិត​ផល​​អ្នក​នាពេល​អនាគត​ទៀត​ទេ​? តើ​អ្នក​មាន​អ្វី​លើក​ទឹក​ចិត្ត​​ឲ្យ​អតិថិជន​ផ្តល់​ព័ត៌មាន​ទាំង​នេះ​ដែរ​ឬ ​ទេ ឧទាហរណ៍​ដូច​ជា​​បញ្ចុះ​តម្លៃ​សម្រាប់​ទិញ​​ទំនិញ​លើ​ក​ក្រោយ​ជា​ដើម។ ចូរ​​ប្រាប់​ឲ្យ​ពួក​គេ​ដឹង​ថា​ព័ត៌មាន​របស់​ពួក​គេ​ ជួយ​ឲ្យ​អ្នក​ផ្តល់​សេវា​ឲ្យ​ពួក​គេ​កាន់​តែ​ប្រសើរ​ឡើង​នា​ពេល​អនាគត។ ការ​និយាយ​ជាមួយ​អតិថិជន​ ជួយ​ឲ្យ​អ្នក​យល់​កាន់​តែ​ច្បាស់​អំពី​តម្រូវ​ការ​និង​ការ​ពេញ​ចិត្ត​របស់​ ពួក​គេ​ និងជួយ​អ្នក​ក្នុង​ការ​​​រៀប​ចំ​យុទ្ធ​សាស្ត្រ​រក្សា​ទុក​ពួក​គេ និង​បង្កើន​អត្រា​ទិញ​របស់​ពួក​គេ។ ចូរ​ចង​ចាំ​ថា​ អតិថិជន​ដែល​ពេញ​ចិត្ត​នឹង​ផលិត​ផល​/​សេវាកម្ម​​របស់​អ្នក​ គឺ​ជា​អ្នក​ជួយ​ផ្សាយ​ពាណិជ្ជ​កម្ម​​ឲ្យ​អ្នក​ដោយ​មិន​គិត​ថ្លៃ។
2. និយាយ​ជាមួយ​អតិថិជន​សក្តានុពល​របស់​អ្នក — អតិថិជន​សក្តានុពល​ជា​​អ្នក​ដែល​មិន​ទាន់​ប្រើ​ប្រាស់​ផលិត​ផល​​ឬ​សេវាកម្ម​ របស់​អ្នក​ទេ ឬ​ប្រើ​ប្រាស់​ម្តង​ម្កាល​ តែ​ជា​អ្នក​ដែល​មាន​បំណង​សាក​ផលិត​ផល​របស់​អ្នក​នា​ពេល​អនាគត។ សំណួរ​ជា​គន្លឹះ​មួយ​ចំនួន​ដែល​អ្នក​គួរ​សួរ​រួម​មាន៖ តើ​ពួក​គេ​គិត​យ៉ាង​ណា​អំពី​ផលិត​ផល​របស់​អ្នក​ប្រើ​ប្រៀប​ធៀប​ជាមួយ​ផលិត​ ផលិត​ផល​របស់​គូ​ប្រកួត​របស់​អ្នក? តើ​ហេតុ​អ្វី​បាន​ជា​ពួក​គេ​ដូរ​មក​ប្រើ​ប្រាស់​​ផលិត​ផល​/​សេវា​កម្ម​របស់​ អ្នក​វិញ​? តើ​ពួក​គេ​ដឹង​អំពី​​ផលិត​ផល​របស់​អ្នក​ដោយ​របៀប​ណា? លទ្ធផល​ដែល​រក​ឃើញ​ពី​ការ​សួរ​អតិថិជន​សក្តានុពល​ អាច​ជួយ​ដល់​ម្ចាស់​អាជីវកម្ម​យល់​ដឹង​អំពី​ស្ថានភាព​ផលិត​ផល​/​សេវា​កម្ម​ របស់​ខ្លួន​ នៅ​ក្នុងទឹក​​ចិត្ត​របស់​អតិថិជន​ ដើម្បី​កំណត់​ឲ្យ​ដឹង​ពី​ចំនុច​ខ្សោយ​​និង​ចំនុច​ខ្លាំង។ វិធនេះ​ក៏​អាច​ជួយ​ផង​ដែរ​ដល់​ការ​យល់​ដឹង​អំពី​ប្រភេទ​នៃ​ការ​លើក​ទឹក​ ចិត្ត​ដែល​គួរ​ប្រើ​សម្រាប់​ទាក់​ទាញ់​អតិថិជន​សក្តានុពល​ឲ្យ​ប្រើ​ប្រាស់​ ផលិត​ផល​ / សេវាកម្ម ។ល។
3. និយាយ​ជាមួយ​អ្នក​ដែល​បដិសេធ​មិន​ប្រើ​ផលិត​ផល​ឬ​សេវាកម្ម​អ្នក — ជា​អ្នក​ដែល​បដិសេធ​ឬ​មិន​មាន​បំណង​ប្រើ​ផលិត​ផល​ឬ​សេវាកម្ម​របស់​អ្នក។ នេះ​ជា​ប្រការ​សំខាន់​ដែល​អ្នក​ត្រូវ​ដឹង​ពី​ប្រវត្តិ​និង​ទឹក​ចិត្ត​របស់​ ពួក​គេ​ ដែល​ឈប់​ប្រើ មិន​​ចង់​ប្រើ។ សំណួរ​ជា​គន្លឹះ​​មួយ​ចំនួន​ដែល​អ្នក​គួរ​ចោទ​សួរ​រួម​មាន៖ មូល​ហេតុ​អ្វី​ខ្លះ​ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​ពួក​គេ​លែង​ចង់​ប្រើ​​ឬ​ឈប់​ប្រើ​​ផលិត​ផល ​/​សេវាកម្ម​របស់​អ្នក? ប្រសិន​បើ​ចំនុច​អវិជ្ជ​​មាន​ទាំង​ឡាយ​ត្រូវ​បាន​ដោះ​ស្រាយ​តើ​ពួក​គេ​ចង់​ ប្រើ​វិញ​ទេ? វិធីនេះ​អាច​ជួយ​បង្កើត​ជា​យុទ្ធ​សាស្ត្រ​ទាក់​ទាញ​ពួក​គេ​​ សូម្បី​តែ​ពួកគេ​មិន​ដែល​ដឹង​អំពិ​ផលិត​ផល​ឬ​សេវាកម្ម​របស់​អ្នក ឬ​មិន​ទុក​ចិត្ត​លើ​ផលិត​ផល​ឬ​សេវាកម្ម​របស់​អ្នក​ក៏​ដោយ។ នេះ​ក៏​ជា​ប្រការ​ចាំ​បាច់​ដែរ​ ដែល​អ្នក​ត្រូវ​និយាយ​ជាមួយ​ពួក​គេ ឲ្យ​ដឹង​ថា​ពួក​គេ​ធ្លាប់​ប្រើ​ផលិត​ផល​អ្នក​ពីមុន​មក​ទេ ដើម្បី​ឲ្យ​អ្នក​ដឹង​ថា​មូល​ហេតុ​អ្វីដែល​គេ​ឈប់​ប្រើ តើ​មក​ពី​គុណភាព ថ្លៃ​ ឬ​សេវាកម្ម​។ល។ សូម​ចង​ចាំ​ថា​អតិថិជន​ដែល​មិន​ពេញ​ចិត្ត​ នឹង​និយាយ​ទៅ​កាន់​មិត្តភក្តិ​របស់​គេ​១០​នាក់​ទៀត​អំពី​បទ​ពិសោធន៍​អាក្រក់ ​ដែល​ពួក​គេ​ជួប​ប្រទះ​ជាមួយ​អ្នក។
វិធី​សាស្ត្រ​ប្រមូល​ទិន្នន័យ​សម្រាប់​ឆ្លើយ​តប​នឹង​សំណួរ​ទីផ្សារ​របស់​ អ្នក គឺ​អាស្រ័យ​ទៅតាម​​ប្រភេទ​អតិថិជន​គោល​ដៅ​របស់​អ្នក​ មានន័យ​ថា​ តើ​អតិថិជន​គោល​ដៅ​ជា​នរណ រស់​នៅ​ទីណា ហើយ​ពួក​គេ​ទិញ​ផលិត​ផល​ពី​អ្នក​ដោយ​របៀប​ណា។ តែ​ទោះបី​ជា​យ៉ាណា​ក៏​ដោយ​ វិធីសាស្ត្រ​ដែល​អ្នក​ប្រើ​សម្រាប់​សួរ​សំណួរ​រួមមាន៖ ១. នៅ​ពេល​អតិថិជន​​ទិញ​ទំនិញ​របស់​អ្នក (​ប្រសិ​បើ​សំណួរ​ចំណាយ​ពេល​តិច​ជាង​៥​នាទី) ២.​ប្រសិន​បើ​អ្នក​មាន​បញ្ជី​ឈ្មោះ​អតិថិជន​ នោះ​អ្នក​អាច​ទូរស័ព្ទ​ទៅ​កាន់​ពួក​គេ​បាន​ (​សំណួរ​មិន​អាច​ចំណាយ​ពេល​លើស​ពី​១០​នា​ទី​ទេ) ៣. ទៅ​លេង​ផ្ទះ​អតិថិជន​របស់​អ្នក​​នៅ​ឱកាល​ល្អ​ណាមួយ​ដែល​សម​ស្រប​សម្រាប់​ អតិថិជន​ (​វិធី​សាស្ត្រ​នេះ​អ្នក​អាច​សួរបាន​ច្រើន​សំណួរ​ រហូត​ដល់​ទៅ​ ៣០ ទៅ​ ៤០​ នាទី)៕
អត្ថបទដោយៈ​ Marketing & Research Training Solutions
ព័ត៌មាន​លំអិត​អំពី​អត្ថបទ​នេះ​សូម​ទាក់​ទង MRTS តាម​រយៈ​អ៊ីម៉ែល៖ info@mrts-cambodia.com
ប្រែ​សម្រួល​​ជា​ភាសា​ខ្មែរ​ដោយ​ salarean.com

របៀប​ផ្ចង់​អារម្មណ៍​សិក្សា​



ការ​ផ្ចង់​អារម្មណ៍​​សិក្សា​មុខ​វិជ្ជា​នីមួយៗ​ជា​ប្រការ​ចាំបាច់​បំផុតដែល​ ជួយ​ឲ្យ​សិស្ស​និស្សិត​​ចាប់​បាន​ខ្លឹម​សារ​មេរៀន​ច្បាស់ និង​ទទួល​បាន​ជោគ​ជ័យ​ពេល​ប្រឡង។ ជា​ការ​ពិត​រឿង​រំខាន​អារម្មណ៍​អាច​កើត​មាន​ឡើង​ដោយ​សារ​កត្តា​ខាង​​ក្រៅ​ និង​កត្តា​ខាង​ក្នុងខ្លួន។ តែ​ទោះ​ជា​យ៉ា​ង​ណា​ក៏​ដោយ​គេ​អាច​កាត់​បន្ថយ​គ្រឿង​រំខាន​ទាំង​នោះ​បាន​ដោយ ​អនុវត្ត​នូវ​វិធី​សាស្ត្រ​មួយ​ចំនួន​ខាង​ក្រោម៖
១. ពេល​សិក្សា​ម្តងៗ​ចូរធ្វើ​ខ្លួន​ឲ្យ​ទំនេរ​ ចូរ​​ដក​​ ទូរស័ព្ទ កុំ​ព្យូទ័រ​ និង​គ្រឿង​រំខាន​ផ្សេង​ទៀត​យក​ទៅទុក​មួយ​ឡែក​។ ចូរ​ប្រាប់​មិត្ត​ភក្តិ ឬ​ក្រុម​គ្រួសារ​របស់​អ្នក​ កុំ​ឲ្យ​រំខាន​អ្នក​ពេល​​កំពុង​សិក្សា។
២. ចូរ​ជ្រើស​រើស​កន្លែង​រៀន​ដែល​មាន​អនាម័យ​ល្អ​និង​សីតុណ្ហភាព​សម​ស្រប។ ចូរ​រើស​កន្លែង​ណា​ដែល​ស្ងាត់​ ជៀស​វាង​កន្លែង​ណា​ដែល​អ៊ូអរ​។ ចូរ​​ជៀស​វាង​​រៀន​នៅ​លើ​គ្រែ​គេង ព្រោះ​វា​នឹង​ធ្វើ​ឲ្យ​អ្នក​មាន​អារម្មណ៍​ចង់​គេង​លេង។ ពេល​សិក្សា ចូរ​អង្គុយ​​ឲ្យ​ត្រង់​ខ្លួន។
៣. ចូរ​យក​តាម​ខ្លួន​ជាស្រេច​នូវ​សម្ភារៈសិក្សា​ទាំង​ឡាយ​ដែល​អ្នក​ត្រូវ​ការ រួម​មាន​ដូច​ជា សៀវភៅ​អាន សៀវភៅ​សរសេរ ប៊ិច​ ខ្មៅដៃ ហ្វឺត​ហាយឡាយ ម៉ាស៊ីន​គិត​លេខ និង​ទឹក​ផឹក​ជា​ដើម។
៤. ចូរ​រៀន​នៅ​ម៉ោង​ណា​​ដែល​អ្នក​មាន​ស្មារតី​ល្អ។ អ្នក​ត្រូវ​ដឹង​ខ្លួន​ឯង​ថា​ ​អ្នក​អាច​ក្រោក​រៀន​ពេល​ព្រលឹម​ រៀន​ដល់​យប់ជ្រៅ ឬ​រៀន​ក្រោយ​ពេល​បាយ​បាន​ដែរ​ឬទេ។ ចូរ​ជៀស​វាង​ភេសជ្ជៈ​ប៉ូវ​កម្លាំង​ និង​ឱសថ។
៥. ចូរ​សិក្សា​តែ​រយៈពេល ​៥០ ទៅ ៦០​ នាទី បាន​ហើយ រួច​សម្រាក​ប្រាំ​ទៅ​ដប់​​នាទី។ ក្នុង​ចន្លោះ​ពេល​សម្រាក​ចូរ​បរិភោគ​អាហារសម្រន់ ឬ​ទឹក​ផ្លែ​ឈើ។
៦. ចូរ​រៀប​ចំ​កាលវិភាគ​សិក្សា ហើយ​រៀន​ទៅ​តាម​កាលវិភាគ​នោះ។ ចូរ​រៀន​មុខវិជ្ជា​ដែល​លំបាក​ក្នុង​ពេល​ដែល​អ្នក​នៅ​មាន​ស្មារតី​ពេញ​លេញ ដើម្បី​ជៀស​វាង​កុំ​ឲ្យ​អ្នក​ធុញ​ទ្រាន់​។
៧. ចូរ​​បែង​ចែក​ពេល​វេលាគ្រប់​គ្រាន់សម្រាប់​បរិភោគ និង​លំហាត់​ប្រាណ។
 

No comments: