យុវវ័យ មានទំនុកចិត្តចំពោះខ្លួនឯងកម្រិតណាដែរ? នៅក្នុងទំព័រនេះសប្បាយបានស្រាវជ្រាវរកគន្លឹះខ្លីៗដើម្បីកសាង ទំនុកចិត្តចំពោះខ្លួនឯកមកចែករំលែកជាមួយយុវវ័យ។ ជាការពិតណាស់គ្មាននរណាម្នាក់កើតមកជាមួយនឹងទំនុកចិត្តដ៏រឹង មាំនោះទេ។
ដើម្បីក៏សាងទំនុកចិត្តគឺត្រូវទាមទារ និងអភិវឌ្ឍការសម្រេចចិត្តនិងការអនុវត្ត។ ទំនុកចិត្តកាន់តែរឹងមាំខណៈដែលយុវវ័យកាន់តែមានភាពងាយស្រួលជា មួយនឹងសមត្ថភាពដោះស្រាយបញ្ហាលំបាក និងការប្រកួតប្រជែងរបស់ជីវិត។ ៥ចំណុចខាងក្រោមនេះនឹងជួយយុវវ័យអោយកសាងទំនុកចិត្តបានយ៉ាង រឹងមាំ៖
១- កំណត់គោលដៅ ទំនាក់ទំនង អាជីព និង ហិរញ្ញវត្ថុ នៅក្នុងផ្នែកសំខាន់នៃជីវិតខ្លួនឯង។ កុំកំណត់ខ្លួនឯងជាមួយនឹងគោលបំណងដ៏តូចមួយដែលងាយនឹងសម្រេច បាន។ យុវវ័យនឹងមិនអាចបង្កើនទំនុកចិត្តពិតប្រាកដបានទេលុះត្រាតែ យុវវ័យប្រកួតប្រជែងជាមួយនឹងខ្លួនឯង។ ត្រូវសរសេរជំហានអនុវត្តន៍អោយច្បាស់លាស់ រួចរៀបចំពេលសម្រាប់គោលបំណងនីមួយៗ។
២-ចាប់ផ្ដើមពីជំហានតូច។ ឧទាហរណ៍៖ ប្រសិនបើអាជីពរបស់អ្នកទាក់ទងនឹងការផ្សព្វផ្សាយ អ្នកត្រូវសម្រេចចិត្តរៀនធ្វើអោយជំនាញនៃការនិយាយស្ដីរបស់ខ្លួន មានភាពប្រសើរឡើង។
៣-ត្រូវទុកចិត្តខ្លួនឯង ហើយចេញសកម្មភាពទោះបីជាអ្នកមានភាពភ័យខ្លាចក៏ដោយ។ ប្រសិនបើអ្នកមិនផ្សងព្រេងអោយលើសពីទម្លាប់ធម្មតារបស់អ្នកទេ អ្នកនឹងមិនអាចធ្វើអោយញាណពិតនៃទំនុកចិត្តមានភាពប្រសើរឡើងទេ។ ខណៈដែលទំនុកចិត្តរបស់អ្នកកាន់តែមានភាពប្រសើរឡើងហើយអ្នកនឹង មានអារម្មណ៍ថាអ្នកអាចដោះស្រាយបញ្ហាបានគ្រប់យ៉ាងដែលមាននៅក្នុង ឆាកជីវិតរបស់អ្នក។
៤-ត្រូវស្វែងរកអ្នកជោគជ័យនៅក្នុងគោលបំណងដូចអ្នកម្នាក់ធ្វើជា គំរូ។ បណ្ដុះទំនាក់ទំនងជាមួយគេហើយស្នើសុំការណែនាំ ឬមតិ។ នៅពេលអ្នកសេពគប់ជាមួយមនុស្សដែលជោគជ័យ អ្នកនឹងគិតកាន់តែវិជ្ជមាន និងមានអារម្មណ៍ថាត្រូវសម្រេចគោលបំណងអោយបាន។ មិនត្រូវព្យាយាមជួបមនុស្សដែលមានចំណុចអវិជ្ជមាននោះទេ។
៥-ត្រូវរៀនកត់សំគាល់ និងដោះស្រាយអារម្មណ៍អវិជ្ជមានអោយមានប្រសិទ្ធភាព។ នៅពេលអ្នកមិនអាចគ្រប់គ្រងខ្លួនឯងបាន ឬស្មុគស្មាញខ្លាំង ត្រូវហៅមិត្តដែលអាចទុកចិត្តបានមកជួយលើកទឹកចិត្ត ឬព្យាយាមសម្រាក។ ត្រូវបន្តជំហានទៅមុខ ទោះបីជាមានអារម្មណ៍ថាស្មុគស្មាញក៏ដោយ៕
ចង់មានប្រជាប្រិយភាពនៅកន្លែងការងារទេ?
ទំនាក់ទំនង ល្អនៅកន្លែងការងារជាផ្នែកមួយដ៏សំខាន់ដែលនាំ អោយយើងទទួលបានជោគជ័យក្នុងការងារ ដូច្នេះយើងចាប់ផ្ដើមធ្វើខ្លួនជាមិត្តរួមការងារគួរជាទីរាប់អាន របស់មនុស្សជុំវិញខ្លួនគឺជាជម្រើសត្រឹមត្រូវ។ អ្នកខ្លះខិតខំធ្វើការយ៉ាងខ្លាំងតែដោយសារខ្វះនូវទំនាក់ទំនងល្អ មិនអាចធ្វើអោយគេជោគជ័យបានទេ មនុស្សជោគជ័យគឺមើលឃើញឱកាសក្នុងបញ្ហា មិនមែនឃើញបញ្ហាក្នុងឱកាសនោះទេ។ ដូច្នេះ Sabay សូមណែនាំនូវវិធីសាស្ត្រខ្លះៗដែលជួយអោយអ្នកក្លាយខ្លួនទៅជា មនុស្សដែលមានប្រជាប្រិយភាពនៅកន្លែងការងារ។១. ជំហានដំបូង អ្នកត្រូវបង្កើតចំណងទាក់ទងជាមួយអ្នកដែលនៅជុំវិញខ្លួន ដោយប្រើវិធីសាស្ត្រគួរសមបំផុត។ ត្រូវចាំថា ការចងចាំឈ្មោះដៃគួរសន្ទនាបានច្បាស់គឺជារឿងសំខាន់។
២. ត្រូវរក្សាទំនាក់ទំនងជាប្រចាំ ជាមួយអ្នកដែលធ្លាប់ស្គាល់ទោះបីជាគេប្ដូរកន្លែងធ្វើការថ្មី ក៏ដោយ។ ត្រូវសួរសុខទុក្ខគេ ដោយប្រើសំនួរដែលសុភាពរាបសារនិងពោរពេញទៅដោយខ្លឹមសារ ហើយបង្ហាញការចាប់អារម្មណ៍លើចម្លើយរបស់គេ។ ក្នុងលក្ខខណ្ឌដែលអ្នកពុំមានពេលទំនេរ យ៉ាងហោចណាស់ក៏ផ្ញើសារ”Hello” ដើម្បីបង្ហាញពីការនឹករលឹកដែរ។
៣. ក្នុងពេលសម្រាកនៅកន្លែងការងារត្រូវ ប្រកាន់ភ្ជាប់នូវកិច្ចសន្ទនា ដោយចាប់ផ្ដើមនិយាយពី អាកាសធាតុ រឺ ទាក់ទងទៅនឹងអ្វីដែលអ្នកទាំងពីរកំពុងតែធ្វើ។
៤. ត្រូវដឹងថាអ្នកគ្រប់គ្នានឹងមើលរឺសម្លឹងមកអ្នក ដូច្នេះអ្នកគួរតែស្លៀកពាក់ឲ្យបានសមរម្យ និងគួរអោយចាប់អារម្មណ៍ ហើយក៏មិនចាំបាច់ត្រូវស្លៀកសំលៀកបំពាក់ថ្លៃៗរាល់ថ្ងៃនោះទេ គ្រាន់តែប្រាកដថា ខោអាវរបស់អ្នក គ្មានក្អែ គ្មានក្លិនអាក្រក់ និងមិនរហែក មិនសិចស៊ីពេកនិងមិនស៊ីវិល័យពេក។
៥. ការនិយាយធ្វើយ៉ាងណាកុំអោយច្រើនពេក កុំនិយាយរឿងមិនពិតនិងរឿងដដែលៗត្រូវចេះ មើលពេលវេលានិងកាលៈទេសៈ ជៀសវាងពួកគេគិតថាអ្នកជាមនុស្សគួរអោយធុញ។
៦. ត្រូវធ្វើជាមនុស្សដែលមានចិត្តទូលាយ ស្ម័គ្រចិត្តដោយរីករាយដើម្បីជួយអ្នកដទៃនិងចងភ្ជាប់ខ្លួនជាមួយ ផលប្រយោជន៍ក្រុមហ៊ុន។ អ្នកដទៃនឹងគិតថាអ្នកជាមនុស្សដែលអាចពឹងពាក់បាន ហើយអ្នកនឹងនៅក្នុងចិត្តរបស់ពួកគេ។
៧. ត្រូវចេះទទួលយកគំនិតអ្នកដទៃ ទទួលស្គាល់ពីចំណុចអវិជ្ជមានរបស់ខ្លួន៕
No comments:
Post a Comment