Thursday, December 26, 2013

រឿង​សម្ងាត់​ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​ភេសជ្ជៈ​កូកាកូឡា​បាន​ជោគ​ជ័យ គឺ ពឹង​ផ្អែក​ទៅ​លើ​ភាព​ជំនាញ​របស់​បុគ្គលិក

ការ​វិនិយោគ​ថ្មី​ក្នុង​ទឹក​​ប្រាក់​៣០​លាន​ដុល្លារ​​ទៅ​លើ​ការ​ផលិត​ ភេសជ្ជៈ​ កំប៉ុង និង​ដប បាន​​លេច​រូប​រាង​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា។ បើ​និយាយ​ដល់​​ផលិត​កម្ម​បែប​នេះ ក្នុង​ទីក្រុង​ភ្នំពេញ​គេ​ពិបាក​ស្វែង​រក​​អ្វី មួយ​ដែល​​​គួរ​ឲ្យ​ចាប់​អារម្មណ៍​ដូច​រោងចក្រ​ផលិត​​កូកាកូ​ឡា​ណាស់។ រោង​ចក្រ​នេះ​ ស្ថិត​នៅ​តាម​​ផ្លូវ​ជាតិ​លេខ​៥ និង​គ្រប់គ្រង ដោយ​ក្រុម​ហ៊ុន​ភេស​ជ្ជៈ​កម្ពុជា ​Cambodia Beverage Company​ Ltd។
ក្នុង​ឱកាស​នៃ​ការ​ប្រារព្ធ​ខួប​លើក​ទី​១២៥​របស់​ភេសជ្ជៈ​កូកាកូឡា ​លោក​ Paul Popelier នាយក​រោង​ច​ក្រកូកា កូឡា​​ប្រ​ចាំ​កម្ពុជា​បាន​ពន្យល់​ពីសារៈ​សំខាន់​នៃម៉ាក​យីហោ​របស់​ ភេសជ្ជៈ​នេះ​។
លោក Paul បាន​អះ​អាង​ថា៖ «យីហោ​កូកាកូឡា ​ត្រូវ​បាន​បង្កើត​ឡើង​កាល​ពី​ឆ្នាំ​១៨៨៦​ដោយ​ឱសថ​ការី​ចំណាន​ម្នាក់​ឈ្មោះ J​ohn S. Pemberton»។​ កូកា​កូឡា​ គឺជា​យីហោ​ភេសជ្ជៈ​ដ៏​ល្បី​ឈ្មោះ​បំផុត​ក្នុង​ពិភព​លោក ​ហើយ​យីហោ​នេះ​មាន​អាយុ​១២៥​ឆ្នាំ​ហើយ​។
លោក Paul បាន​បន្ថែម​ទៀត​ថា៖«​កាល​ពី​ឆ្នាំ​១៨៨៦​ ភេសជ្ជៈ​កូកា​កូឡា ​តែ​​៩ដប​ប៉ុណ្ណោះ​ត្រូវលក់​ចេញ​ក្នុង​​មួយ​ថ្ងៃ ប៉ុន្តែ​ឥឡូវ​នេះ​កូកាកូ​ឡា ​១,៦​ពាន់​លាន​ដប ត្រូវ​បាន​លក់​ចេញ​ជា​រៀង​រាល់​ថ្ងៃ ​នៅទូ​ទាំង​ពិភព​លោក​។ កូកាកូឡា ​ពិត​ជា​បាន​បង្កើត​វប្បធម៌​ផ្ទាល់​ខ្លួន ហើយ​ឥឡូវ​នេះ ​កូកាកូឡា​មាន​វត្ត​មាន​នៅ​​ក្នុង​ប្រទេស​ជាង​២០០​លើស​កល​លោក​»។
ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា​ កូកាកូឡា​ ត្រូវ​បាន ដាក់​លក់​តាម​សាខា​ប្រមាណ ៥​ម៉ឺន​ទៅ ៦ម៉ឺន​សាខា​ទូទាំង​ប្រ​ទេស។ ​លោក Paul បាន​អះ​អាង​ថា៖ «​យើង​គ្រប់​គ្រង​សាខា ទាំង​នេះ​ជាង​ពាក់​កណ្តាល​ដោយ​ផ្ទាល់។ ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា​ យើង​មាន​កម្លាំង​លក់ ចេញ​ធំ​ណាស់​ដោយ​ប្រើ​បុគ្គលិក​ផ្នែក​លក់​ជាង​១៥០​នាក់​ក្នុង​ចំណោម​ បុគ្គលិក ​សរុប​ចំនួន​៤០៦​នាក់​របស់​យើង ​ហើយ​ពួក​ទៅ​ពិនិត្យ​មើល​សាខា​​ទាំង​នោះ​ជា​រៀង​រាល់​សប្តាហ៍»។
ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា​ភេសជ្ជៈ​កូកាកូឡា​កំប៉ុង​​លក់​ដាច់​ជាង​កូកាកូឡា​ ដប​ឆ្ងាយ​ណាស់​​ព្រោះ​ប្រ​ជា​ជន​កម្ពុជា​និយម​ផឹក​កូកា​កូឡា​កំប៉ុង ហើយ​ម្យ៉ាង​វិញ​ទៀត​ កំប៉ុង​​ងាយ​ស្រួល​ក្នុង​ការ​នាំ​ចូល​។ លោក​បាន​ឲ្យដឹង​ថា៖ «ឥឡូវ​នេះ​ ​​កូកា​កូឡា​កំប៉ុង​បាន​ក្លាយ​ទៅ​ជា​ទម្លាប់​របស់​ប្រជា​ជន​ខ្មែរ​ទៅ​ហើយ ហើយ​ពួក​គេ​ថ្នឹក​នឹង​ការ​​ពិសា​កូកាកូឡា​កំប៉ុង​ខ្លាំង​មែន​ទែន​​រហូត​ដល់​ ធ្វើ​​ឲ្យ​កូកាកូឡា​កំប៉ុង​មាន​ប្រជា​ប្រិយ​ភាព​ខ្លាំង​បំផុត​ក្នុង​ប្រទេស ​នេះ​។
កូកាកូឡា​គ្រប​ដណ្តប់​ទីផ្សារ​ប្រហែល​៨០​ភាគរយ​ហើយ​ក្រុម​ហ៊ុន ​Pepsi ដែល​ជា​ក្រុម​ហ៊ុន​គូ​ប្រជែង​របស់​ខ្លួន​ គ្រប​ដណ្តប់​ទី​ផ្សារ​ប្រហែល​២០​ភាគ​រយ។  លោក​ Paul ថ្លែង​​ថា​កូកាកូឡា ​មាន​​អាត្រា​កំណើន​​ពី​២០ទៅ​២៥​ភាគ​រយ​ ក្នុង​​មួយ​ឆ្នាំ ​ហើយ​យើង​នឹង​បន្ត​រក្សា​កំណើន​​បែប​នេះ​តទៅ​ទៀត​នៅ​ថ្ងៃ​ខាង​មុខ។ Paul បាន​ធ្វើ​ការ​ក្នុង​ប្រទេស​​ចំនួន​៩​នៅ​ទូ​ទាំង​ពិភព​លោក​ឲ្យ​ក្រុម​ហ៊ុន ​Nestle ដែល​ជា​ក្រុមហ៊ុន​ផលិត​ចំណី​អាហារ​ធំ​ជាង​គេ​បំផុត​នៅ​លើ​ពិភព​លោក ​និង​ ក្រុម​ហ៊ុន​កូកា​កូឡា​។ លោក Paul បាន​អះអាង​​ថា ​លោក​មាន​ទស្សន​វិស័យ​មួយ​ដើម្បី​ធ្វើ​ឲ្យ​ក្រុម​ហ៊ុន​ភេសជ្ជៈ​ កម្ពុជា​ក្លាយ​ជា​ក្រុម​ហ៊ុន​ដ៏ល្អ​ និង​ជា​ជម្រើស​មួយ​ដ៏​ប្រសើរ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា។
ក្រុម​ហ៊ុន​ភេសជ្ជៈ​កម្ពុជា បាន​ចំណាយ​ប្រាក់​ប្រហែល​២០​ម៉ឺន​ដុល្លារ​​ក្នុង​មួយ​ឆ្នាំ​សម្រាប់​ការ​ បណ្តុះ​បណ្តាល​​កម្រិត​ខ្ពស់​ដល់​បុគ្គលិក​របស់​ខ្លួន​។ អាស្រ័យ​ហេតុ​នេះ ប្រជា​ជន​កម្ពុជា​កាន់តែ​ច្រើន​ទៅ​ៗ​ បាន​ចូល​បម្រើ​ការ​ងារក្នុង​ក្រុម​ហ៊ុន​ភេសជ្ជៈ​កម្ពុជា​ដើម្បី​ពង្រឹង និង​ពង្រីក​ជំនាញ​របស់​ពួកគេ។
លោក Paul Popelier បាន​មាន​ប្រ​សាសន៍​ថា​៖ «​យើង​បាន​វាស់​ស្ទង់​គ្រប់​ស្ថានភាព​ទាំង​អស់​ថា ​តើ​ការ​បណ្តុះ​បណ្តាល​​នេះ បាន​បំពេញ​តាម​អ្វីដែល​យើង​ចង់​បាន​ដែរ​ឬ​ទេ។ ជួន​កាល​បុគ្គ​លិក​​ទៅ​ធ្វើ​កា​រ​បណ្តុះ​បណ្តាល ប៉ុន្តែ​ពួកគេ​គ្រាន់តែ​ទៅ​ស្តាប់គេ​និយាយ​តែ​ប៉ុណ្ណោះ។ ចំពោះ​យើង​វិញ យើង​​ធ្វើ​​ច្រើន​ជាង​នេះ ព្រោះ​យើង​បាន​វាស់ស្ទង់ ​លទ្ធ​ផល​រ​ួម​ទាំងការ​អនុវត្ត​ចុង​ក្រោយ​ក្នុង​កិច្ច​ការ​របស់​ បុគ្គលិក​ម្នាក់ៗ»។
បើ​និយាយ​ទៅ​លើ​បច្ចេក​ទេស​ក្នុងការ​ដឹក​នាំ​របស់​គាត់ Paul ប្រ​កាន់​ខ្ជាប់​នូវ​គោល​ការណ៍​បី​ចំណុច​គឺ«ស្មោះ​ត្រង់ សប្បុ​រស និង​ដាក់​ខ្លួន​»។ លោក ​Paul Popelier បាន​ពន្យល់​ថា​៖ «ត្រូវ​តែ​ខិត​ខំ​ពង្រឹង​លទ្ធ​ផល​ឲ្យ​បាន​ល្អ​ជានិច្ច និង​ទំនាក់​ទំនង​ឲ្យ​បាន​ទន់​ភ្លន់​ជា​មួយ​អតិថិជន។ លោក​​អត់​ឱន​អាណិត​អាសូរ​ចំពោះ​បុគ្គលិក​​ បើ​​បុគ្គលិក​ធ្វើ​ខុស​ គ្មាន​បញ្ហាទេ​ ប៉ុន្តែ​គ្រាន់​តែ​​ប្រាប់​ពួក​គេ​កុំ​ឲ្យ​​ធ្វើ​ខុស​ដដែល​ៗ​ជា​លើក​ទី២»។ «​បុគ្គលិក​កម្ពុជា​ដែល​យើង​​បាន​ផ្តល់​ការ​ងារ​ឲ្យ​ធ្វើ និង​បេក្ខជន​ដែល​បាន​ឆ្លង​កាត់​ដំណើរ​ការ​ជ្រើស​រើស​បុគ្គលិក​ដ៏​តឹងរ៉ឹង ​ គឺ​អាច​បំពេញ​ការ​ងារ​ប្រកប​ដោយ​ផ្លែ​ផ្តា​ជា​ទីគាប់​ចិត្ត៕

No comments: