Wednesday, August 28, 2013

៧ ចំណុច​ដែល​និ​យោជិ​ក​របស់​អ្នក គិត​អំពី​អ្នក តែ​មិន​និយាយ​ចេញមក​

៧ ចំណុច​ដែល​ន​យោជិ​ក​របស់​អ្នក គិត​អំពី​អ្នក តែ​មិន​និយាយ​ចេញមក​
៧ ចំណុច​ដែល​ន​យោជិ​ក​របស់​អ្នក គិត​អំពី​អ្នក តែ​មិន​និយាយ​ចេញមក​
​ប្រសិន​ជា​អ្នក​ប្រើប្រាស់​គោលនយោបាយ បើកចំហ​ទ្វារ ដូច្នេះ​បុគ្គលិក​របស់​អ្នក មក​ប្រាប់​អ្នក​នូវ​អ្វី​គ្រប់ យ៉ាង ដែល​ជា​ការយកចិត្តទុកដាក់​ដល់​ពួកគេ ហើយ​អ្នក​ធ្វើការ​រួមគ្នា ដើម្បី​ដោះស្រាយ​វា​។ សរុបមក វា គឺជា​កន្លែងធ្វើការ​មួយ​ដ៏​ល្អ​។  មិន​ថា អ្នក​ប្រើ ឬ​មិន​ប្រើ នយោបាយ​បើកចំហ​ទ្វារ​ទេ និយោជិត​មិន​ទំនង​ជា​ប្រាប់​អ្នក​នូវ​អ្វីៗ គ្រប់យ៉ាង ដែល​អ្នក​ចង់​ដឹង​នោះ​ទេ​។
ខាងក្រោម​នេះ គឺជា​គំនិត​និយោជិត គិត​អំពី​អ្នក​ទាំង ៧ ចំណុច និង​អ្វី​ដែល​អ្នក​ត្រូវធ្វើ ដើម្បី​ដោះស្រាយ​វា​។
១. អ្នក​ផ្តល់​ប្រាក់​បៀវត្សរ៍ តិចពេក​ដល់​ពួកគេ ៖
​តើ​អ្នក​ប្រាកដ​ទេ​ថា ពាក្យ​មួយ​ឃ្លា​នេះ គឺ​មិនមែន​ជា​ការពិត​? នៅ​ពេល​អ្នក​ជួល​និយោជិត អ្នកវាយតម្លៃ ប្រាក់បៀវត្សរ៍ ដោយ​ផ្អែក​លើ​ជំនាញ​ពួកគេ និង​តម្រូវការ​ទីផ្សារ​។ វា​មាន​យុត្តិធម៌ សម្រាប់​ពេល​គាត់​ចូល​ធ្វើ​ដំបូង ប៉ុន្តែ​វា​អាច​ទំនងជា​មិន​យុត្តិធម៌ សម្រាប់​នាពេល​បច្ចុប្បន្ន​។​
ដំណោះស្រាយ : យកចិត្តទុកដាក់​សិក្សា ចំពោះ​តម្លៃ​ការងារ​ទីផ្សារ​។ ប្រសិន​បើ​ពួកគេ អាច​រក​ប្រាក់​បៀវត្សរ៍ ច្រើន​ជាង​នៅ​កន្លែង​ផ្សេង នោះ​អ្នក​ពិតជា បាន​ផ្តល់​ប្រាក់​បៀវត្សរ៍ តិចពេក​ដល់​ពួកគេ​។ ប្រសិនបើ​ត្រូវ​ចំណាយ​ទឹកប្រាក់​ច្រើនជាង ៥០០​ដុល្លារ ដើម្បី​ផ្លាស់ប្តូរ​ជំនួស​បុគ្គលិក​ម្នាក់នេះ វា​បញ្ជាក់​បាន​ថា អ្នក កំពុង​ផ្តល់​ប្រាក់ខែ តិចពេក​ដល់​ពួកគេ​។​
២. អ្នក​មិន​ដែល​ស្តាប់​គំនិត​របស់​ពួកគេ ៖
​វា គឺជា​គំនិត​របស់​អ្នក ក្នុង​ការបង្កើត​ក្រុមហ៊ុន​។ គំនិត​ក្នុង​ការជួល ឬ​ជ្រើសរើស​បុគ្គលិក​។ វា​ជា​គំនិត​របស់ អ្នក ដែល​បាន​ធ្វើ​ការងារ​របស់​ពួកគេ​អាច​ធ្វើបាន​។ ប៉ុន្តែ​អ្នក​ជួល​ពួក​គេ ព្រោះ​អ្នកត្រូវការ​ពួកគេ និង​គំនិត របស់​ពួកគេ​។ សុំ​សួរថា អ្នក​ដែល​បាន​ស្តាប់​គំនិត​យោបល់​របស់​ពួកគេ ដែរ ឬ ទេ​?
​ដំណោះស្រាយ : ត្រូវ​បង្ហាញឱ្យឃើញថា អ្នក​ពិតជា​មាន​ការយ​ក​ចិត្ត​ទុកដាក់ ដោយ​ការសិក្សា​ស្វែងយល់​ពី​គំនិត​របស់​ពួកគេ ឬ ដោយសារ​ការសាកសួរ​ពួកគេ​ថា តើ​មាន​វិធីសាស្ត្រ​ណា ដែល​ធ្វើ​ផលចំណេញ​បាន​ពី ការវិនិយោគ ឱ្យ​កាន់តែ​ច្រើន​? ប្រហែលជា អ្នកនឹង​រកឃើញ​គំនិត​មួយចំនួន យ៉ាង​ល្អ​។​
៣. អ្នក​ចាំបាច់ ត្រូវ​ដេញ​ចោល​នរណាម្នាក់​ចេញ ៖
​និយោជិត​មិន​ពេញចិត្ត​ចំពោះ​ចៅហ្វាយ មិន​អើពើ​ឥរិយាបទ​អាក្រក់ ឬ ភាព​គ្មាន​សមត្ថភាព​របស់​បុគ្គលិក ។ វា​បណ្តាល​ឱ្យ​មាន​សំពាធ​យ៉ាងខ្លាំង ដល់​ការិយាល័យ ផលិតភាព​ទាប និង​ជា​ធម្មតា បង្កើត​ឱ្យ​មាន​ការ​មិន​ពេញចិត្ត ដល់​ការងារ​កម្លាំង​ពលកម្ម​។​
ដំណោះស្រាយ : បញ្ឈប់​បុគ្គលិក ដែល​គ្មាន​ប្រយោជន៍​ទាំងនោះ​។​
៤. អ្នក​ត្រូវ​បោះបង់ចោល ចំពោះ​អតិថិជន​មួយចំនួន ៖
​អតិថិជន​ទាំងអស់ មាន​ការលំបាក​ក្នុង​ការស្វែករក ហើយ​ពួក​យើង​ដឹងថា វា​ជា​ការងាយស្រួល ក្នុង​ការរក្សា​ទំនាក់ទំនង​អតិថិជន​ចាស់ៗ ជាជាង​ការចេញ​ស្វែងរក​អតិថិជន​ថ្មី ដើម្បី​ជំនួស​ឱ្យ​ពួកគេ​។ ប៉ុន្តែ ក្នុង​មុខ​ជំនួញ​ជាច្រើន យ៉ាងហោចណាស់ មាន​អតិថិជន​ម្នាក់ ដែល​មាន​តម្រូវការ​ច្រើន​ជាង​ទឹកប្រាក់ ដែល​ពួកគេ​បាន​បង់​។ វា​បណ្តាល​ឱ្យ​ឈឺក្បាល ជាង​ផលចំណេញ ហើយ​ពិបាក​ក្នុង​ការបំពេញ​តម្រូវកា​រ ចំពោះ អតិថិជន​ល្អៗ​។​
ដំណោះស្រាយ : សាកសួរ​និយោជិត​របស់​អ្នក​ថា តើ​អតិថិជន​ណាខ្លះ ដែល​ពិបាក​ខ្លាំង ក្នុង​ការដោះស្រាយ​ជាមួយ ប្រសិនបើ​មាន​ការយល់ស្រប សិក្សា​ស្វែងយល់ថា តើ​វា​ពិតជា​មាន​តម្លៃ ក្នុងការ​រក្សាទុក អតិថិជន​នោះ ដែរ ឬ ទេ​?
៥. អ្នក គឺជា​អ្នកគ្រប់គ្រង​ខ្នាត​តូច ៖
​តើ​អ្នក​ស្គាល់​រៀងរាល់​ទិដ្ឋភាព​គ្រប់យ៉ាង ដែល​កើតឡើង​ក្នុង​មុខ​ជំនួញ​របស់​អ្នក​ឬ​? វា​ដូចជា​បង្ហាញថា អ្នក គឺ​ជា​មេដឹកនាំ​ដ៏​អស្ចារ្យ ពិតមែន​ទេ​? ចម្លើយ គឺ ”​ទេ​”​។ សូម​អោយ​និយោជិត​របស់​អ្នក ដោះស្រាយ​នូវ​អ្វី​ដែល​ពួកគេ​ត្រូវ​ដោះស្រាយ​។ អ្នក​គួរតែ​ធ្វើ​ជា​មនុស្ស ដែល​មើល​លើ​លទ្ធផល​ជា​ធំ​។​
​ដំណោះស្រាយ : ជ្រើសរើស​បុគ្គលិក ឱ្យ​ត្រូវ​នឹង​ផ្នែក​របស់​ពួកគេ ហើយ​ឱ្យ​ពួកគេ បំពេញ​កា​ងារ​របស់​ពួក​គេ​ចុះ​។ វា​អាច​នឹង​តម្រូវ​ឱ្យ​អ្នក មិនចាំបាច់​លូកដៃ ក្នុង​ការងារ​របស់​ពួកគេ ក្នុង​រយៈ​ប៉ុន្មាន​សប្តាហ៍ រហូត​ទាល់តែ​អ្នក​យល់ដឹង និង​ចេះ​ធ្វើ​ការងារ​ទាំងនោះ​សិន​។​
៦. អ្នក គឺជា​មនុស្ស​ចេះដឹង​ជ្រុល​ពេក ៖
​អ្នក​អាច​មិនមែន​ជា​អ្នកគ្រប់គ្រង​ខ្នាត​តូច ប៉ុន្តែ​វា​មិន​មានន័យថា អ្នក​ល្អឥតខ្ចោះ​នោះទេ​។ ប្រសិនបើ​អ្នក មិនដឹង​ពី​គន្លឹះ​អ្វី​ទាល់តែសោះ អ្នក​នឹង​មិន​អាច​ផ្តល់​នូវ​ទិសដៅ យោបល់ និង​មិន​អាច​មើលឃើញ​ពី​លទ្ធផល​ធំ​នោះទេ ព្រោះ​អ្នក​មិនដឹង​ពី​ទីកន្លែង​ណា ដែល​ជា​បំណែក​ផ្តុំ​រូបភាព​បញ្ហា​។​
ដំណោះស្រាយ : ធ្វើ​កិច្ចប្រជុំ ជាមួយ​របាយការណ៍​ផ្ទាល់ ជា​រៀង​រាល់​សប្តាហ៍​។ អ្នក​មិន​ចាំបាច់​ព្រួយបារម្ភ​ច្រើន​អំពី​របៀប ដែល​ពួកគេ​បំពេញ​កិច្ចការ​នោះទេ អ្វី​ដែល​សំខាន់ គឺ​លទ្ធផល ដែល​ពួកគេ​បានសម្រេច​។​
៧. សាច់ញាតិ​បងប្អូន​អ្នក គឺ​ជា​ជម្ងឺ​ផ្នែក​ខាងក្រោយ​ខ្នង ៖
​ប្តី ឬ ប្រពន្ធ​អ្នក បាន​ចូល​មក​លេង ដោយ​គ្រាន់តែ​និយាយថា “​សួស្តី​!” មួយ​មាត់ ហើយ​បន្ត​នៅ​រយៈពេល ៣​ម៉ោង ដោយ​មាន​ការទិតៀន ដល់​ការងារ​អ្នក​ទាំងអស់​គ្នា ក្នុង​ការិយាល័យ និង​បំផ្លាញ ទឹកចិត្ត​បុគ្គលិក​។ កូន​របស់​អ្នក ដែល​អ្នក​ឱ្យ​ងារ​ជា​អនុប្រធាន គឺ​មិន​មាន​សមត្ថភាព​គ្រប់គ្រាន់ ក្នុង​ការបំពេញ​កិច្ចការ​នេះ​។ ប្រហែល​ជា​កូន​របស់​អ្នក អាច​នឹង​មាន​សមត្ថភាព​នាពេល​អនាគត ប៉ុន្តែ​ការ​តម្លើង​តំណែង​លឿន​ពេក ក៏​វា​មិន​មាន​ប្រសិទ្ធភាព​ដែរ ទោះបីជា​មាន​សាច់ឈាម​ទាក់ទង​គ្នា ក៏ដោយ​។​
ដំណោះស្រាយ : វាយតម្លៃ​សមាជិក​គ្រួសារ​របស់​អ្នក តាម​វិធីសាស្ត្រ​ដូចគ្នា ទៅ​នឹង​បុគ្គលិក​ដទៃទៀត ប្រសិន​បើ​ពួកគេ​មិន​មាន​ប្រយោជន៍ បង្ខំ​ឱ្យ​ពួកគេ​ចាកចេញ​ពី​ការិយាល័យ​នេះ​។ ប្រសិនបើ​សាច់ញាតិ​អ្ន​k មិន​ធ្វើការ​នៅ​ទី​នេះ​ទេ ប៉ុន្តែ​គ្រាន់តែ​មក​ទស្សនកិច្ច នោះ​អ្នក​ត្រូវ​សួរ​ខ្លួន​ង​ង​ថា «​តើ​អ្នក​អនុញ្ញាត ឱ្យ​ប្តី ឬ ប្រពន្ធ​របស់​បុគ្គលិក ធ្វើ​សកម្មភាព​របៀប​នេះ​ដែរ ឬ ទេ​? » ប្រសិនជា “​ទេ​” នោះ​វា​ជា​ពេលវេលា សម្រាប់ប្តី ឬ ប្រពន្ធ​របស់​អ្នក ចេញពី​ការិយាល័យ​។​
​ការនិយាយ​ជា​មួយ​បុគ្គលិក អ្នក​ត្រូវ​រក្សា​គំនិត និង​ឥរិយាបថ​ផ្ទាល់ខ្លួន​របស់​អ្នក ហើយ​ត្រូវ​ដឹង​នូវ​អ្វី ដែល​កំពុង​កើតឡើង​ចំពោះមុខ វា​នឹង​អាចធ្វើឱ្យ​អាជីវកម្ម​របស់​អ្នក គឺជា​កន្លែងធ្វើការ​មួយ ដែល​អ្នក​រាល់គ្នា​ចង់​ធ្វើការ​។ នេះ​ជា​ការធ្វើឱ្យ​ប្រសើរឡើង ក្នុង​អាជីវកម្ម​របស់​អ្នក​៕

No comments: