Tuesday, August 27, 2013

របៀប​ប៉ាន់ស្មាន​អំពី​តម្លៃ​នៃ​ជំនួញ​ដ៏​តូចតាច​មួយ​

     

វា​គឺជា​គំនិត​ដ៏​ល្អ​មួយ​ដែល​អ្នក​ត្រូវ​ដឹង​អំពី​តម្លៃ​ ជំនួញ​ដែល​អ្នក​ធ្វើ ទោះបីជា​អ្នក​មិន​មាន​គម្រោង​ភ្លាមៗ​ក្នុង​ការលក់​ក៏ដោយ​។ ខាងក្រោម​នេះ​គឺជា​មធ្យោបាយ​បី​ប្រភេទ​ដែល​អ្នក​អាច​ប៉ាន់ស្មាន​ទៅ​លើ​តម្លៃ ​នៃ​អាជីវកម្ម​តូចតាច​របស់​អ្នក​បាន​។

​ទោះបីជា​អ្នក​មិន​មាន​ គម្រោង​ដើម្បី​លក់​អាជីវកម្ម​របស់​អ្នក​ក៏ដោយ ក៏​អ្នក​ត្រូវតែ​ដឹង​អំពី​តម្លៃ​របស់​វា​ដែរ​។ តើ​អ្នកនឹង​ប្រាប់​អ្វី​ខ្លះ​ទៅ​ខាង​ធានា​គារ​ដែល​កំពុង​តែពិចារណា​ទៅលើ​ សំណើរ​ឥណទាន​របស់​អ្នក ឬ​អ្នក​វិនិយោគទុន ដែល​មាន​លុយ​ក្នុង​ដៃ​ដើម្បី​ជា​ការ​សម្គាល់​សម្រាប់​អ្នក​? ការ​ស្គាល់​ថា​អ្វី​ទៅ​ជា​ជំនួញ​របស់​អ្នក​គឺ​មាន​តម្លៃ និង​សំខាន់​ដូច​ជ​អ្វី​ដែល​អ្នក​បាន​ដឹង​អំពី​តម្លៃ​របស់​ផ្ទះ​អ្នក​អញ្ចឹង​ ដែរ​។

​ទោះបីជា​យ៉ាងណា​ក៏ដោយ ការ​អោយ​តម្លៃ​ទៅ​លើ​ជំនួញ​អាជីវកម្ម​របស់​អ្នក​គឺជា​ការបកស្រាយ​បែប​ចំហរ​។ និយាយ​អោយ​ខ្លី​ទៅ ជំនួញ​គឺជា​របស់​មានតម្លៃ​ដែល​មនុស្ស​នឹង​ត្រូវ​ចំណា​យ​អោយ​វា​។ ការផ្តល់​តម្លៃ​ត្រូវ​មាន​ការចូលរួម​នូវ​រឿងរ៉ាវ​ជាច្រើន​។ ខ្លះ​អាច​នឹង​មាន​សម្ពាធ​រប​ស់វា​ធ្ងន់ ឬ​ខ្សោយ​ទៅ​តាម​ធម្មជាតិ​នៃ​ជំនួញ​របស់​អ្នក​។

​សម្រាប់​តម្លៃ​ដ៏​ សុ​ក្រិត​មួយ​ក្នុង​ការពិភាក្សា​លើ​ជំនួញ​ជា​ផ្លូវការ ត្រូវ​តែពិចារណា​អោយ​ល្អិតល្អន់​អំពី​រឿងនេះ ប៉ុន្តែ​សម្រាប់​គំនិត​ទូទៅ​នៃ​តម្លៃ ខាងក្រោម​នេះ​គឺជា​អ្វី​ដែល​អ្នក​ត្រូវ​ដឹង​។​

តើ​ត្រូវ​ជ្រើសរើស​យក​យុទ្ធសាស្ត្រ​មួយណា​?
​មាន​យុទ្ធសាស្ត្រ​បី​យ៉ាង​ដែល​ត្រូវការ​យក​មក​អោយ​តម្លៃ​

១. វិធីសាស្ត្រ​មូលដ្ឋាន​ដែល​មាន​ប្រយោជន៍​៖ តើ​វា​មាន​តម្លៃ​ប៉ុណ្ណា​ក្នុង​ការជំនួស​មនុស្ស​ដ៏​មាន​ប្រយោជន៍​ទាំងអស់​ របស់​អ្នក​ជាមួយនឹង​សម្ភារៈ​បរិក្ខា​ក្នុងស្ថានភាព​ដែល​ដូចគ្នា​? សម្រាប់​ជំនួញ​ទាំងឡាយណា​ដែល​គ្មាន​ការ​រក​មើល​តម្លៃ​នៃ​ការ​អត្ថប្រយោជន៍​ របស់​វា រឿង​នេះ​គឺជា​មធ្យោបាយ​ដ៏​សាមញ្ញ​បំផុត​ក្នុង​ការផ្លាស់ប្តូរ​តម្លៃ​ហើយ​។

២. វិធីសាស្ត្រ​ទីផ្សា​៖ បើសិន​ជា​អ្នក​ជា​ម្ចាស់ផ្ទះ​មួយ អ្នកនឹង​ដឹង​អំពី​តម្លៃ​របស់​វា​តាមរយៈ​ការប្រៀបធៀប​វា​ជាមួយនឹង​ផ្ទះ​ ស្រដៀង​របស់​អ្នកជិតខាង​។ តាមរយៈ​ការ​សម្លឹងមើល​មុខ​ជំនួញ​ផ្សេងៗ​ក្នុង​ទីផ្សា​ជាមួយនឹង​អត្ថប្រយោជន៍ ​ស្រដៀង​គ្នា ទាំង​អាច​ដឹង​ដោយ​មើលឃើញ និង​មិន​មើលឃើញ អ្នក​អាច​កំណត់​បាន​នូវ​តម្លៃ​តាម​មធ្យោបាយ​ដូចគ្នា​ដែរ​។ វិធីសាស្ត្រ​មួយ​នេះ​អាច​មិន​ស៊ីគ្នា​នឹង​អ្នក​ឡើយ បើសិនជា​ជំនួញ​របស់​អ្នក​មិន​ដំណើរការ​ដូចជា​ក្រុមហ៊ុន​ដែល​បាន​ប្រៀបធៀប​។

៣.​វិធីសាស្ត្រ​រក​ប្រាក់ចំនូល​៖ ជា​ចុងក្រោយ អ្នក​អាច​កែប្រែ​តម្លៃ​តាម​រយៈ​ការមើល​ពី​ពន្ធ​មុន និង​ក្រោយ​ធ្វើ​អាជីវកម្ម ឬ​ការប្រើប្រាស់​ប្រាកចំនូល​ផ្សេងៗ​ទៀត​។ ដើម្បី​ធ្វើ​បែប​នេះ​បាន ចូរ​បន្ថែម​តម្លៃ​នៃ​ការមើលឃើញ​អត្ថប្រយោជន៍​របស់​អ្នក និង​កំណត់​ទៅ​លើ​បង្កើន​គណនី​ទ្វេដង​សម្រាប់​ការលូតលាស់​នាពេល​អនាគត​។

របៀប​នៃ​ការ​គណនា​
​ វិធីសាស្ត្រ​នេះ គឺ​មាន​អត្ថប្រយោជន៍ និង​ឆ្ពោះទៅមុខ ប៉ុន្តែ​ការប្រើប្រាស់​វិធីសាស្ត្រ​ប្រាក់ចំនូល​មាន​ការចូលរួម​តិចតួច​ជាង​។ នេះ​គឺជា​របៀប​ដែល​អ្នក​ត្រូវ​ធ្វើ​។

​ជំ​ហ៊ាន​ទី​១ កំណត់​ទៅ​លើ​ការរកស៊ី​នាពេល​អនាគត​៖ អ្នក​អាច​សម្លឹងមើល​ជាច្រើន​ឆ្នាំ​មុន ឬ​បើសិនជា​ជំនួញ​របស់​អ្នក​ពីមុន​មាន​ភាព​តឹងតែង​ខ្លាំង ចូរ​ប្រើ​របៀប​រកស៊ី​ដែល​សម្រេច​ទៅតាម​ការវិនិច្ឆ័យ​របស់​បុគ្គលិក (Discretionary Earning) កាលពី​ឆ្នាំមុន​មក​។ ការ​សម្លឹង​មើល​របៀប​រកស៊ី​កាលពីមុន​ផ្តល់​អោយ​អ្នក​នូវ​ការព្យាករណ៍​ដ៏​ល្អ ​បំផុត​ដូច​ការ​រក​ស៊ី​ដែល​ត្រឹម​សម្រាប់​អ​នា​គត់​ដែរ​។

​ជំ​ហ៊ាន​ទី​២ បង្កើន​ការចំណាយ​៖ បើសិនជា​ក្រុមហ៊ុន​របស់​អ្នក​កំពុងតែ​លូតលាស់ អ្នកទិញ ឬ​អ្នកវិនិយោគ​សំខាន់ៗ​នឹង​ចំណាយ​អោយ​អ្នក​ច្រើន​ជាង​ជាមុន​ទៅទៀត​។ បើសិន​ជា​អ្នក​ប្រើ​របៀប​រកស៊ី Discretionary Earning ១០០០០០​ដុល្លា ហើយ​អ្នក​ជឿថា អ្នក​សាក​សម​នឹង​បង្កើន​វា ចូរ​ធ្វើ​អោយ​ដល់ ១៥០០០០​តែម្តងទៅ​។

​ជំ​ហ៊ាន​ទី​៣ បន្ថែម​បណ្តាញ​អត្ថប្រយោជន៍​៖ តើ​ជំនួញ​របស់​អ្នក​បន្សល់​អ្វី​ខ្លះ​ទៅ​បន្ទាប់​ការបង់​រាល់​បំណុល​ទាំង​ អស់​រួច​? រឿង​នេះ​រួម​បញ្ចូល​ទាំង​លុយ​កាក់​, ហាង​, ទំនាក់ទំនង ទ្រព្យសម្បត្តិ​ពិតប្រាកដ និង​សម្ភារៈ​។ ចូរ​បន្ថែម​តម្លៃ​សរុប​នៃ​អត្ថប្រយោជន៍​បណ្តាញ​របស់​អ្នកទៅ​ក្នុងចំនុច​ សំខាន់​ដែល​អ្នកគណ​នាក្នុង​ជំ​ហ៊ាន​ទី​២​។ បើសិន​ជា​អ្នក​មាន​បណ្តាញ​អត្ថប្រយោជន៍ ៧៥០០០​ដុល្លា តម្លៃ​សរុប​ជំនួញ​របស់​អ្នក​គួរតែ ២២៥០០០​ដុល្លា​៕

No comments: