តើអ្នកធ្លាប់ប៉ាន់ស្មានទៅលើទំនាក់ទំនងមួយជាមួយនឹង អ្នកផ្គត់ផ្គង់ដើម្បីអោយដឹងថាអ្នកបានជ្រើសរើសនូវជម្រើសដែលខុសហើយ ដែរទេ?
ឧទាហរណ៍ អ្នកប្រហែលជាធ្លាប់រកឃើញអ្នកផ្គត់ផ្គង់ម្នាក់ដែលផ្តល់ជាប្រាក់ សំណងដ៏ល្អមួយហើយ ប៉ុន្តែក្រោយមកទើបដឹងថា ស្តង់ដាគុណភាពរបស់វាគឺចុះទាបទៅវិញ ឬការទំនាក់ទំនងនោះគឺចុះខ្សោយដែលមិនអាចទទួលយកបាន។
ការដែល គ្មានភាពសមាមាត្រគ្នារវាងតម្រូវការរបស់អ្នក និងការផ្តល់អោយរបស់អ្នកផ្គត់ផ្គង់អាចបន្ថែមនូវតម្លៃ, ពន្យាពេល, និងអាចបំផ្លាញដល់កត្តិយសក្រុមហ៊ុនរបស់អ្នកទៀតផងបើសិនគ្រឿង បរិក្ខារ ឬធនធានរបស់អ្នកផ្តល់អោយមានស្តង់ដារ។
ការវាយតម្លៃ ទៅលើអ្នកផ្គត់ផ្គង់ដោយផ្អែកទៅលើវិធីសាស្ត្រ C ចំនួន ១០ ជួយអោយអ្នកអាចចៀសផុតពីបញ្ហាទាំងនេះបាន។ តារាង C ទាំង១០នេះ ជួយអោយអ្នកបង្កើតបានជាតម្រូវការសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនរបស់អ្នក, យល់ពីរបៀបដែលអ្នកផ្គត់ផ្គង់អាចដឹង, និងសម្គាល់ដឹងពីអ្នកផ្គត់ផ្គង់ដ៏ត្រឹមត្រូវសម្រាប់អ្នក។
លោក រ៉េ ខាតធឺ (Ray Carter) នាយកនៃអ្នកប្រឹក្សា DPSS ដែលជាអ្នកសរសេរអំពីការវាយតម្លៃទៅលើអ្នកផ្គត់ផ្គង់ដោយផ្អែកទៅលើ វិធីសាស្ត្រ C ចំនួន ៧ដំបូងគេក្នុងឆ្នាំ១៩៩៥។ ក្រោយមកទៀតគាត់បន្ថែមវីធីសាស្ត្រ C ចំនួន ៣ចូលទៅក្នុងនោះទៀត ហើយ C ទាំង ១០នេះដំណាងអោយ៖
1. Competency (ការប្រកួតប្រជែង)
2. Capacity (សមត្ថភាព)
3. Commitment (ការប្តេជ្ញាចិត្ត)
4. Control (ការគ្រប់គ្រង)
5. Cash (សាច់ប្រាក់)
6. Cost (តម្លៃ)
7. Consistency (ភាពដូចៗគ្នា)
8. Culture (ទំនៀមទម្លាប់)
9. Clean (ភាពស្អាត)
10. Communication (ការទំនាក់ទំនង)
ចូរប្រើតារាង C ទាំង ១០ នេះដើម្បីជួយអោយអ្នកអាចវាយតម្លៃទៅលើសក្តានុភាពរបស់អ្នកផ្គត់ផ្គង់ តាមមធ្យោបាយជាច្រើនប្រភេទបាន។
ដំបូង អ្នកអាចប្រើវាដើម្បីវាយតម្លៃទៅលើទស្សនៈផ្សេងៗពីគ្នានៃ ពាណិជ្ជកម្មរបស់អ្នកផ្គត់ផ្គង់ម្នាក់៖ ការពិនិត្យរាល់ចំនុចសំខាន់ៗទាំង ១០ក្នុងតារាងនេះនឹងផ្តល់អោយអ្នកនូវការយល់ដឹងយ៉ាងល្អមួយទៅលើ ប្រសិទ្ធិភាពរបស់អ្នកផ្គត់ផ្គង់ និងសមត្ថភាពក្នុងការដឹកជញ្ជូនផលិតផល។
តារាងខាងលើនេះក៏អាចជួយអោយអ្នកធ្វើការចរចារដើម្បីបញ្ចុះតម្លៃជាមួយអ្នកផ្គត់ផ្គង់ម្នាក់បានដែរ។
ឧទាហរណ៍ អ្នកទំនងជាមិនអាចស្វែងរកមនុស្សម្នាក់ដែលស្ថិតក្នុងចំនុចទាំង១០ នោះបានទេ ប៉ុន្តែទោះបីជាយ៉ាងណាក៏ដោយ មនុស្សម្នាក់ប្រហែលជាមានភាពខ្លាំងក្លានៅក្នុងកន្លែងមួយចំនួន និងជាចំនុចដែលមនុស្សជាច្រើនទៀតមិនចេះ។ អ្នកអាចប្រើទស្សនៈមួយនេះដើម្បីតថ្លៃគ្នា ជាពិសេសបើសិនជាអ្នកដឹងថា ភាពខ្សោយរបស់អ្នកផ្គត់ផ្គង់មានប្រយោជន៍ចំពោះអ្នក អ្នកត្រូវតែធ្វើសកម្មភាពនោះអោយបានទៅ។
ការប្រើប្រាស់វិធីសាស្ត្រ C ទាំង ១០
1. Competency
ដំបូងឡើង ចូរសម្លឹងមើលថាតើសម្តត្ថភាពរបស់អ្នកផ្គត់ផ្គង់នោះខ្លាំងក្លា ប៉ុណ្ណា។ ចូរចំនាយពេលវេលាអោយបានច្រើនដើម្បីវាយតម្លៃទៅលើសមត្ថភាពរបស់ អ្នកផ្គត់ផ្គង់ ដើម្បីវាយតម្លៃប្រឆាំងគ្នានឹងតម្រូវការរបស់អ្នក ប៉ុន្តែបន្ទាប់មកក៏តម្រូវសម្លឹងមើលនូវអ្វីដែលជាការគិតរបស់ អតិថិជនផ្សេងៗទៀតដែរ។ តើពួកគេសប្បាយចិត្តប៉ុណ្ណានៅពេលពួកគេមានទំនាក់ទំនងជាមួយនឹង អ្នកផ្គត់ផ្គង់? តើពួកគេមានធ្លាប់ជួបប្រទះបញ្ហាអ្វីដែលទេ? តើហេតុអ្វីបានជាអតិថិជនចាស់ៗផ្លាស់ប្តូរអ្នកផ្គត់ផ្គង់?
ចូរសម្លឹងរកមើលអតិថិជនដែលត្រូវការ និងអោយតម្លៃស្រដៀងគ្នានឹងអ្នកដែរ ដើម្បីធានាថា ព័ត៌មានដែលអ្នកទទួលបានគឺទាក់ទងនឹងក្រុមហ៊ុនរបស់អ្នក។
2. Capacity
អ្នកផ្គត់ផ្គង់ត្រូវតែមានសមត្ថភាពគ្រប់គ្រាន់ដើម្បីទទួលខុសត្រូវ ចំពោះការទាមទាររបស់អ្នក។ ដូច្នេះតើវានឹងអាចមានប្រតិកម្មចំពោះរឿងនេះ និងទីផ្សាដទៃទៀត ព្រមទាំងផ្តល់ជាជំនួយចុះឡើងបានលឿនប៉ុណ្ណាទៅ?
ចូរ សម្លឹងមើលរាល់ធនធានទាំងអស់របស់អ្នកផ្គត់ផ្គង់ផងដែរ។ តើមាធនធានអ្វីខ្លះដែលស៊ីគ្នានឹងតម្រូវការរបស់អ្នក ជាពិសេសនៅពេលដែលធ្វើការប្តេជ្ញាចិត្តជាមួយនឹងអតិថិជនផ្សេងៗទៀត។ (ធនធានទាំងនេះមានដូចជា របស់ប្រើប្រាស់, គ្រឿងបរិក្ខារ, កន្លែងស្តុកទុករបស់ និងរបស់របរដែលអាចប្រើប្រាស់បានផ្សេងៗទៀត)។
3.Commitment
អ្នកផ្គត់ផ្គង់របស់អ្នកត្រូវតែផ្តល់អំណះអំណាដែលវាជាការ ប្តេជ្ញាចិត្តមួយថារបស់ដែលផ្តល់អោយនោះមានស្តង់ដារគុណភាពខ្ពស់។ កន្លែងដែលសាកសម, ចូររកមើលសញ្ជាក់ពីគុណភាពដូចជា ISO 9001 និង Six Sigma ជាដើម។
អ្នកផ្គត់ផ្គង់ក៏ត្រូវតែបង្ហាញអោយដឹងថា វាគឺការប្តេជ្ញាចិត្តសម្រាប់អ្នក ដូចជាអតិថិជនម្នាក់ដែរ ដើម្បីជាពេលវេលាមួយអោយអ្នកទាំងពីរអាចធ្វើការជាមួយគ្នាបាន។ (នេះគឺជារឿងមួយយ៉ាងសំខាន់បើសិនជាអ្នកកំពុងតែមានគម្រោងចង់ចង សម្ព័ន្ធមិត្តជាមួយអ្នកផ្គត់ផ្គង់នោះអោយបានយូរ)។
4. Control
សំណួរចង់សួរថា តើអ្នកផ្គត់ផ្គង់ម្នាក់នេះអាចគ្រប់គ្រងទៅលើគោលនិយោបាយ, ដំណើរការ, និងចង្វាក់នៃការគ្រប់គ្រងរបស់គេបានច្រើនប៉ុណ្ណាទៅ? តើវានឹងប្រាកដបានយ៉ាងដូចម្តេចទៅដែលថា វាមានការដឹកជញ្ជូនបានជាប់រហូត និងអាចជឿទុកចិត្តបាន ជាពិសេសបើសិនជាវាត្រូវពឹងផ្អែកទៅលើធន់ធានដែលខ្វះខាត ជាពិសេសរបស់អស់ទាំងនោះត្រូវបានគ្រប់គ្រងដោយក្រុមហ៊ុនមួយផ្សេងទៀត ?
5. Cash
អ្នកផ្គត់ផ្គង់របស់អ្នកគួរតែមានអំណោយផលល្អខាងរឿងលុយកាក់។ ភាពរឹងមាំនៃផលវិជ្ជមានរបស់ទឹកប្រាក់គឺស្ថិតនៅក្នុងដំណែងមួយយ៉ាង ល្អដើម្បីអាចធ្វើអោយឡើងចុះនៃសេដ្ឋកិច្ចបាន។
ដូច្នេះតើ អ្នកផ្គត់ផ្គង់ម្នាក់នេះមានលុយនៅក្នុងដៃច្រើនដែរទេ ឬត្រូវការចំណាយលើការងារដែលពាក់ព័ន្ធច្រើនពេកដែរទេ? ហើយមានព័ត៌មានអ្វីខ្លះដែលអាចអោយអ្នកផ្គត់ផ្គង់បញ្ជាក់ពីភាពថិត ថេរនៃភាពរឹងមាំរបស់ហិរញ្ញវត្ថុ?
6. Cost
ចូរសម្លឹងមើលតម្លៃនៃផលិតផលដែលអ្នកផ្គត់ផ្គង់បានផ្តល់អោយផង។ តើរបស់នោះបើប្រៀបធៀបទៅនឹងរបស់ផ្សេងៗទៀតមានភាពខុសគ្នាដូច ម្តេចទៅ?
មនុស្សភាគច្រើនគិតអំពីតម្លៃជាកត្តាដ៏សំខាន់មួយ នៅពេលជ្រើសរើសយកអ្នកផ្គត់ផ្គង់។ ទោះបីជាយ៉ាងណក៏ដោយតម្លៃគឺស្ថិតនៅក្នុងចំនុចកណ្តាលនៃតារាង C ទាំង១០ សម្រាប់ជាហេតុផលមួយគឺថា៖ កត្តាផ្សេងទៀតដូចជា ការប្តេជ្ញាដើម្បីគុណភាព និងថវិការ អាចជាអ្វីដែលមានសក្តានុពលប៉ះពាល់ដល់មុខជំនួញរបស់អ្នកច្រើនជាង តម្លៃទៅទៀត ជាពិសេសបើសិនជាអ្នកឹងត្រូវពឹងផ្អែកទៅលើអ្នកផ្គត់ផ្គង់នោះ។
7. Consistency
តើអ្នកផ្គត់ផ្គង់នេះនឹងប្រាកថាអ្វីៗត្រូវអោយមានគុណភាព ឬសេវាល្អបានជាប់រហូតយ៉ាងដូចម្តេចទៅ?
លើលោកនេះគ្មាននរណាម្នាក់ល្អឥតខ្ចោះឡើយ។ ទោះបីជាយ៉ាងណាក៏ដោយ អ្នកផ្គត់ផ្គង់គួរតែមានដំណើរការណ៍ជាច្រើននៅកន្លែងមួយដើម្បីធានា អោយបានថាអ្វីៗគឺថិតថេរ។ ចូរស្តើរអោយអ្នកផ្គត់ផ្គង់ធ្វើរឿងនេះ ព្រមទាំងធ្វើការបញ្ជាក់មួយ និងតេស្តបើសិនជាអាចធ្វើទៅបាន។
8.Culture
ទំនាក់ទំនងមុខជំនួញយ៉ាងល្អបំផុតគឺផ្អែកទៅលើការសមាមាត្រគ្នា យ៉ាងល្អចំពោះតម្លៃនៃកន្លែងធ្វើការ។ នេះហើយជាមូលហេតុដែលការសម្លឹងមើលទំនៀមទម្លាប់ជំនួញរបស់ អ្នកផ្គត់ផ្គង់ជារឿងសំខាន់។ ឧទាហរណ៍ តើមានអ្វីកើតឡើងទៅបើសិនជាតម្លៃដ៏សំខាន់បំផុតរបស់ក្រុមហ៊ុនអ្នក មានគុណភាព ហើយ អ្នកផ្គត់ផ្គង់ដ៏សំខាន់របស់អ្នកយកចិត្តទុកដាក់កាន់តែខ្លាំងចំពោះ ថ្ងៃផុតកំណត់នៃការប្រជុំ? ភាពមិនសមាមាត្រគ្នាបែបនេះមានន័យថា វានឹងត្រូវកាត់ចោលនូវស្ថានភាពលំបាក់ៗក្នុងមធ្យោបាយមួយដែលអាច បញ្ជាក់នូវអ្វីដែលមិនអាចទទួលយកបានចំពោះអ្នកតែម្តង។
9. Clean
ចំនុចនេះសម្តៅទៅលើការប្តេជ្ញាចិត្តរបស់អ្នកផ្គត់ផ្គង់ចំពោះអ្វី ដែលជានិរន្តភាព ព្រមទាំងធ្វើការផ្សាភ្ជាប់គ្នាជាមួយនឹងច្បាប់ធម្មជាតិ និងការអនុវត្តន៍ដ៏ល្អបំផុត។ តើវានឹងធ្វើអ្វីខ្លះទៅដើម្បីបង្ហាញអំពីដានជើងចំពោះបរិដ្ឋាន របស់វាទៅ? ចូរស្នើរអោយគេមើលអំពីអំណះអំណាងនៃការស្វាគមន៍ដោយភ្លើងខៀវទាំងឡាយ ដែលវារកបាន។
ជាមួយគ្នានេះដែរ តើអ្នកផ្គត់ផ្គង់ម្នាក់នេះធ្វើល្អចំពោះមនុស្សនៅជុំវិញគ្នាដែរ ទេ ហើយតើវាមានកតិ្តយស់មួយសម្រាប់ការធ្វើជំនួញដ៏មានសុជីវធម៌ដែរទេ ?
10. Communication
សំណួរសួរថា តើអ្នកផ្គត់ផ្គង់មានគម្រោងដូចម្តេចទៅទើបរក្សាទំនាក់ទំនងជាមួយ អ្នកបាន។ តើមធ្យោបាយធ្វើទំនាក់ទំនងនោះស៊ីគ្នាជាមួយនឹងយុទ្ធសាស្ត្រដែលអ្នក ត្រៀមខ្លួនដែរទេ? ហើយតើនរណានឹងដើរតួជាសាររបស់អ្នកក្នុងជំនួបមួយនេះ?
យក ល្អគួរតែរកអោយឃើញពីរបៀបដែលអ្នកផ្គត់ផ្គង់នឹងទទួលខុសត្រូវក្នុងការ ធ្វើទំនាក់ទំនងក្នុងហេតុការណ៍ណាមួយដែលមានវិបត្តិ។ ហើយតើវានឹងមានការសម្គាល់បានលឿនប៉ុណ្ណាទៅបើសិនជាមាន ការបំបែកបំបាក់អ្វីមួយវិញ? តើការទំនាក់ទំនងនោះធ្វើឡើងយ៉ាងដូចម្តេចទៅ? ហើយតើអ្នកនឹងអាចឈានដល់ជាមនុស្សដែលមានថាខ្ពស់ដែរទេបើសិនជា អ្នកត្រូវការវានោះ?
No comments:
Post a Comment