Tuesday, August 27, 2013

ការគ្រប់គ្រង​ដ៏​មាន​ប្រយោជន៍​

     

គម្រោង​ទាំងឡាយ​សុទ្ធសឹងតែ​ជា​ម៉ាស៊ីន​នៃ​ការផ្លាស់ប្តូរ​ ជាមួយ​នឹង​ការចាត់តាំង​ភាគច្រើន​។ នៅ​ពេល​អ្នក​សម្រេចចិត្ត​ថា អ្នកត្រូវការ​អ្វីមួយ​ថ្មី ឬ​អ្នកត្រូវការ​អ្វី​ដែល​ចាស់ៗ​ធ្វើ​បាន​ល្អ​វិញ​តាមរបៀប​ថ្មី គម្រោង​នឹង​កើតឡើង​បាន​។ ដូច្នេះ​ចូរ​ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​ផ្តោតអារម្មណ៍​ទៅលើ​ការរៀបចំ​គម្រោង​, ការត្រៀមខ្លួន​, ការអនុវត្តន៍​តាម​, ការតាមដាន និង​ការគ្រប់គ្រង​គម្រោង​មួយ​នេះ​។

​ប៉ុន្តែ​តើ​អ្នក​ធ្លាប់​មាន​គម្រោង​មួយ​ដែល​បាន​ហុច​ផលប្រយោជន៍​តាម​អ្វី​ដែល​អ្នក​ត្រូវការ​ដែរ​ទេ​?

​ អ្វីៗ​អាច​ប្រែប្រួល​ទៅ​តាម​របៀប​ដែល​អ្នក​ជំនះបាន​រាល់​ឧបសគ្គ​ទាំងឡាយ​។ ហើយ​ទោះបីជា​ការផ្លាស់ប្តូរ​តិច​តួច​បំផុត​ក្នុង​ការច្នៃប្រឌិត និង​អនុវត្ត​គម្រោង​ក៏ដោយ ក៏​វា​អាច​មាន​ប្រយោជន៍​ដល់​អ្វី​ដែល​អ្នក​ចង់​បាន ដែរ នៅ​ពេល​អ្នក​បង្កើត​គម្រោង​ដែល​អ្នក​បាន​បង្កើត​នោះ​នៅ​តែ​រក​ឃើញ​លទ្ធផល​ជា ​ចុងក្រោយ​បាន​។

​នៅពេល​មាន​ទំនាក់ទំនង​ដ៏​ទន់ខ្សោយ​មួយ​រវាង​ លទ្ធផល​សម្រេច​បាន​របស់​គម្រោង និង​តម្រូវការ​របស់​ក្រុមហ៊ុន នោះ​វា​នឹង​មាន​ការ​ប្រឈមមុខ​មួយ​ដែល​ធ្វើអោយ​អត្ថប្រយោជន៍​របស់​គម្រោង​ ត្រូវ​បាត់បង់​ក្នុង​ផ្លូវ​មួយ​ដ៏​វែងឆ្ងាយ​។ (​ករណី​នេះ​កើតឡើង​នៅពេល​ក្រុម​ការងារ​ផលិត​គម្រោង​ត្រូវបាន​បែងចែក​ចេញ​ពី​ អតិថិជន​ដែល​ត្រូវ​ទទួលយក​គម្រោង​)​។ រឿង​នេះ​ស្តាប់​មើល​ទៅ​ធ្វើ​អោយ​យើង​ត្រូវតែ​មាន​ភាពច្បាស់លាស់​សម្រាប់​ គម្រោង​មួយនោះ ដោយ​ធ្វើយ៉ាងណា​អោយ​លទ្ធផល​នៃ​ការសម្រេច​បាន​ស៊ីគ្នា​នឹង​ការរំពឹងទុក ដ៏​ដូចជា​ប្រយោជន៍​របស់​ក្រុមហ៊ុន​។​

ការចាប់ផ្តើម​ជាមួយនឹង​ការបញ្ចប់​
“​ការគ្រប់គ្រង​ដ៏​មាន​អត្ថប្រយោជន៍​” គឺជា​ដំណើរកា​រណ៍​ដែល​អ្នក​ធានា​ថា គម្រោង​ទាំងឡាយ​របស់​អ្នកផ្តល់​នូវ​អ្វី​ដែល​អ្នក​ចង់​បាន​ហើយ​។ ពេល​អ្នក​ធ្វើ​វា​បាន​យ៉ាង​មាន​ប្រសិទ្ធភាព វា​នឹង​ជួយ​អោយ​យើង​ច្បាស់​ក្នុង​ចិត្ត​ថា លទ្ធផល​សម្រេច​បានរ​បស់​គម្រោង​នោះ​មាន​តម្លៃ​ចំពោះ​មុខ​ជំនួញ និង​មាន​មោទនៈភាព​ទៅលើ​ការវិនិយោគទុន​។

​ក្នុង​ដំណើរកា​រណ៍​គ្រប់គ្រង​ដ៏​មាន​ប្រយោជន៍ អ្នក​គួរតែ​ឆ្លើយ​នូវ​សំណួរ​ដូចខាងក្រោម​នេះ​៖
  • ​ហេតុ​អ្វី​យើង​នឹង​ធ្វើ​វា​?
  • តើ​កម្មបទ​មុខ​ជំនួញ​អ្វី​ដែល​គម្រោង​មួយ​នេះ​ជួយ​អោយ​សម្រេចបាន​?
  • ​តើ​យើង​ធ្លាប់​បាន​អោយនិយមន័យ​ដល់​អត្ថប្រយោជន៍​ទាំងអស់​ដែល​យើង​កំពុងតែ​រំពឹង​ដែរ​ទេ​?
  • តើ​យើង​ធ្លាប់បាន​បង្ហាញ​នូវ​ភាពសមហេតុ​ផល​រវាង​ពេលវេលា និង​ប្រាក់​ចំណាយ​របស់​គម្រោង​ដែរ​ទេ​?
  • តើ​យើង​នឹង​ស្ទាប់ស្ទុង​អត្ថប្រយោជន៍​បាន​យ៉ាងដូចម្តេច​ទៅ​?
  • តើ​គម្រោង​នោះ​នៅតែ​យកជាការ​បាន​ដែរ​ទេ​?
  • តើ​អត្ថប្រយោជន៍​ទាំងឡាយ​នៅ​តែ​មាន​ទំនាក់ទំនង​គ្នា​ដែរ​ទេ​?
​ការវិនិយោគ​ពេលវេលា​របស់​អ្នក​នៅ​ក្នុង​ការគ្រប់គ្រង​ដ៏​មាន​ប្រយោជន៍​ ជួយ​អោយ​អ្នក​កាត់បន្ថយ​បាន​ការប្រឈមមុខ​ទាំងអស់​របស់​គម្រោង​មួយ​នោះ​។ វា​បង្ខំ​អោយ​អ្នក​សម្លឹង​មើល​ទៅលើ​បញ្ហា​របស់​ក្រុមហ៊ុន​ដែល​ធ្វើអោយ​ ប៉ះបាល់​ដល់​ជោគជ័យ​របស់​គម្រោង បន្ទាប់​ចូរ​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​ទាំងនោះ​នៅក្នុង​គម្រោង​ផែនការ​របស់​អ្នក​នោះ​ ទៅ​។ ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ​អ្នក​ចាប់ផ្តើម​ធ្វើ​វា​តាមរយៈ​ការយល់ដឹង​នូវ​អ្វី​ដែល​អ្នក​ ចង់​អោយ​លទ្ធ​ផល​ចុងក្រោយ​ទទួល​បាន​ដូច​ចិត្ត អ្នក​ទំនងជា​ចង់​ខ្លួនឯង​មាន​ភាព​រីកចម្រើន​ទៅលើ​សមត្ថភាព​ព្យាករណ៍ និង​ជៀសបាន​រាល់​ឧបសគ្គ​ធំៗ​ទាំងអស់​។

​ដំណើរកា​រណ៍​គ្រប់គ្រង​ដ៏​មាន​ប្រយោជន៍​
​អត្ថប្រយោជន៍​មួយ​គឺជា​លទ្ធផល​នៃ​ការចង់បាន​របស់​គម្រោង​ដែល​ត្រូវបាន​ បង្កើតឡើង​អោយ​ស៊ីគ្នា​នឹង​អ្វី​ដែល​ត្រូវការ​ជា​ពិសេស​។ ឧទាហរណ៍ គម្រោង​មួយ​បង្កើតឡើង​ដើម្បី​កាត់បន្ថយ​ពេលវេលា​ដែល​បាន​ធ្វើ​ដូច​ពី​ផែនការ ​ចាស់​អោយ​មាន​ប្រយោជន៍​ច្រើន​វិញ​ដូចជា ពង្រឹង​សេវា​ទាក់ទាញ​អតិថិជន​, បង្កើន​ការលក់​, និង​កាត់បន្ថយ​ភាពស៊ាំ​ចិត្ត​សម្រាប់​អ្នកលក់​ដែល​ដោះស្រាយ​ជាមួយនឹង​ការ​ ត្អូញត្អែរ​របស់​អតិថិជន​។

​ចំនុច​រួម​នៃ​ការគ្រប់គ្រង​ដ៏​មាន​ ប្រយោជន៍​គឺ​ត្រូវ​ប្រាកដថា គម្រោង​របស់​អ្នកផ្តល់​នូវ​អត្ថប្រយោជន៍​ច្បាស់លាស់​ជាមួយនឹង​ពេលវេលា និង​ការកំណត់​ធន់​ធាន​ពិសេស​ណាមួយ​។ ដូច្នេះ​ខណៈពេលដែល​ជោគជ័យ​នៃ​ការគ្រប់គ្រង​ដ៏​មាន​ប្រយោជន៍​គឺជា​ការបែងចែក​ ពេលវេលា និង​ប្រាកចំណូល វា​ក៏​ត្រូវ​ឈាន​ជើង​មួយ​ជំ​ហ៊ាន​ទៀត​ដើម្បី​អោយ​ច្បាស់​ថា ការផ្តូចផ្តើម​គំនិត​នោះ​ទទួលបាន​លទ្ធផលដ៏​ការរំពឹង​ទុក​។

ខាងក្រោម​នេះ​គឺជា​ដំណាក់កាល​សំខាន់ៗ​នៃ​ការគ្រប់គ្រង​ក៏​មាន​ប្រយោជន៍​៖

​ទី​១៖ ផ្តល់​អត្ថន័យ និង​អភិ​វឌ្ឈន៍​អត្ថប្រយោជន៍​ទាំងឡាយ​
​ក្នុងពេល​កិច្ច​ចាប់ផ្តើម​គម្រោង​៖
  • ​ចូរ​និយាយប្រាប់​រាល់​ម្ចាស់​ក្រុមហ៊ុន ឬ​អ្នកចូលរួម​ទាំងអស់​គ្នា​ដើម្បី​គណនា​នូវ​អត្ថប្រយោជន៍ និង​លទ្ធផល​នៃ​ការរំពឹងទុក​របស់​ម​នុស្ស​ម្នាក់ៗ និង​មូលហេតុ​។​
  • ចូរ​បង្កើត​ការនិយាយ​អំពី​អត្ថប្រយោជន៍​មួយ​
  • សរសេរ​តារាង​អត្ថប្រយោជន៍​ជា​ចុងក្រោយ​ដែល​អ្នក​ចង់​បាន និង​ប្រាកដថា​អ្នក​បាន​ដឹង​នូវ​ភាពខុសគ្នា​រវាង “​ត្រូវតែមាន និង អ្វី​ដែល​មាន​មិន​គ្រប់គ្រាន់ “​មាន​កាន់តែ​ល្អ​”​។
  • សម្គាល់​នូវ​ដែល​អត្ថប្រយោជន៍​ដែល​កើតឡើង​ស៊ីគ្នា​នឹង​យុទ្ធិសាស្ត្រ​របស់​ក្រុមហ៊ុន និង​តម្រូវការ​របស់​ជំនួញ​។
  • ​ចូរ​សម្រេច​នូវ​អ្វី​ដែល​តែ​កើតឡើង​ក្នុង​ទំនាក់ទំនង​ជាមួយ​គម្រោង​ដើម្បី​អោយ​ទទួលបាន​អត្ថប្រយោជន៍​ច្រើន​បំផុត​។
  • សម្គាល់​នូវ​ភាពប្រែប្រួល ឬ​គម្រោង​ផ្សេងៗ​ទៀត ដែល​ត្រូវការ​សម្រាប់​គាំទ្រ និង​ទទួលបាន​លទ្ធផល ព្រមទាំង​អោយ​ច្បាស់​ថា​អ្វី​ដែល​ធ្វើ​ទាំងអស់នេះ​គឺ​ស្ថិត​ក្នុង​គម្រោង​។ ឧទាហរណ៍ តើ​ក្រុមការងារ​ត្រូវការ​វឹក​ហាត់​បន្ថែម​ទៀត​ដែរ​ទេ​? តើ​អ្នក​ត្រូវ​ការធ្វើ​យុទ្ធនាការ​ផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម​ថ្មី​មួយទៀត​ដើម្បី​ ប្រាប់​ទីផ្សា​អំពី​គោលដៅ​ថ្មី​របស់​អ្នក​ដែរ​ទេ​? ឬ​តើ​អ្នកត្រូវការ​ជួល​មនុស្ស​បន្ថែម ឬ​ទិញ​សម្ភារៈ​ថ្មីៗ​ដើម្បី​អោយ​ទទួលបាន​ប្រយោជន៍​យ៉ាង​ពេញលេញ​នៃ​ ការផ្លាស់ប្តូ​រដែរ​ទេ​?
  • ​ចូរ​ពង្រីក​ការវិភាគ​អត្ថប្រយោជន៍​នៃ​ការចំនាយ​ដើម្បី​បញ្ជូល​ក្នុង​អត្ថប្រយោជន៍​ដែល​អ្នក​រក​បាន​។
  • ចូរ​ចាំ​ថា​ត្រូវ​សម្លឹង​មើល​អត្ថប្រយោជន៍​ជាក់ស្តែង និង​មិន​ជាក់ស្តែង​ផង​។

ទី​២៖ អភិ​វឌ្ឈន៍​គម្រោងដ៏​មាន​ប្រយោជន៍​
​ជាថ្មី​ម្តងទៀត ក្នុងពេល​កិច្ច​ចាប់ផ្តើម​គម្រោង​៖
  • ​ចូរ​សម្លឹង​មើល​រាល់​គម្រោង​ផែនការ​ទាំងអស់ និង​ប្រាកដថា សកម្មភាព​គាំទ្រ​ទាំងអស់​ដែល​សមរម្យ​ត្រូវតែ​មាន​ការ​រាប់បញ្ចូល ដូច្នេះ​អ្នក​អាច​ធានាបាន​ថា អត្ថប្រយោជន៍​គឺ​ទទួលបាន​តាម​ពេលវេលា​ដែល​បាន​កំណត់​។
  • ចូរ​រក​មើល​នូវ​គម្លាត​ទាំងអស់​ក្នុង​អត្ថប្រយោជន៍​ដែល​ទទួលបាន ព្រមទាំង​អត្ថប្រយោជន៍​បន្ថែម​។
  • ចូរ​បញ្ជាក់​ពី​អ្នកទទួលខុសត្រូវ​សម្រាប់​ការបញ្ជូន​នូវ​សកម្មភាព​គាំទ្រ​ទាំងនេះ​។
  • ចូរ​ប៉ាន់ស្មាន​ទៅលើ​រង្វាស់​ប្រវែង​សម្រាប់​អត្ថប្រយោជន៍​នីមួយៗ និង​កំណត់​ពេលវេលា និង​របៀប​ដែល​អ្នកនឹង​កំណត់​បាន​ថា​ប្រយោជន៍​មួយ​នោះ​ត្រូវបាន​បញ្ជូន​ទៅ​ ហើយ​។
  • ​ចូរ​ដាក់បញ្ចូល​នូវ​ការ​សង្ខេប​អំពី​ការគ្រប់គ្រង​ដ៏​មាន​ប្រយោជន៍​ក្នុង​គម្រោង​ជំនួញ​
​ទី​៣៖ តាមដាន​ប្រយោជន៍​ទាំងឡាយ​ក្នុង​ការអនុវត្ត​គម្រោង​
​នៅពេល​ដែល​គម្រោង​កំពុង​តែ​ឈាន​ជើង​ទៅមុខ​៖
  • ​ចូរ​ធ្វើ​ការតាមដាន​ដំណើរ​ការណ៍​របស់​អ្នក​ដើម្បី​ឆ្ពោះទៅ​កាន់​ការបញ្ជូន​អត្ថប្រយោជន៍​តាម​ការរំពឹង​ទុក​បាន​។​
  • ​ផ្លាស់ប្តូរ​គម្រោង​តាម​តម្រូវការ​នៅ​ពេល​គម្រោង​ទាំងអស់​មាន​ការផ្លាស់ប្តូ​រ​។
  • ​ចូរ​ប៉ាន់ស្មាន​លើ​ប្រព័ន្ធ​ទំនាក់ទំនង​មួយ​រវាង​ខ្លួន​អ្នក និង​អ្នក​គ្រប់គ្រង​គម្រោង (​ប្រសិន​បើ​ពួកគេ​មិនមែន​ជា​មនុស្ស​តែ​មួយ​)​។ ការធ្វើ​បែប​នេះ​ជួយ​អោយ​យើង​ច្បាស់​ថា អ្នក​មាន​ទម្លាប់​ក្នុង​ការពិភាក្សា​គ្នា​និង​ពិចារណា​ទៅលើ​អត្ថប្រយោជន៍​ ដែល​នឹង​ទទួលបាន​។
  • ​ចូរ​ផ្តល់នូវ​ការគាំទ្រ​ដល់​ក្រុមការងារ​រៀបចំ​គម្រោង និង​ប្រើ​ការនិយាយ​អំពី​ប្រយោជន៍​ដែល​ទទួល​បាន​ដើម្បី​លើកទឹកចិត្ត​ដល់​ ការងារ​របស់​ពួកគេ​។
  • ចូរ​រកមើល “​អត្ថប្រយោជន៍​ដែល​រំកិល​ខ្លួន​មក​យឺត​” មានន័យ​ថា ដើម្បី​ប្រាកដថា ការរំពឹងទុក​របស់​មនុស្ស​ម្នាក់​មិន​រីក​ធំ​ឡើង​ខ្លាំង​ពេក​ទេ​ក្នុង​ពេល​ ធ្វើ​គម្រោង​។ នៅ​ពេល​អ្នក​ចាប់ផ្តើម​រំពឹង​លើ​ប្រយោជន៍​ខ្លាំ​ក្លា ឬ​ច្រើន​ពេក វា​នឹង​អាច​ធ្វើ​អោយ​ចុះ​ខ្សោយ​ទៅលើ​ឥទ្ធិពល​គម្រោង​ទាំងអស់ និង​មាន​លទ្ធផល​មិនល្អ​បាន​។ បើសិនជា​តារាង​តម្រូវការ​អត្ថប្រយោជន៍​របស់​អ្នក​ចេះ​តែ​កើនឡើង យក​ល្អ​គួរតែ​បែងចែក​គម្រោង​សម្រាប់​ការផ្តោត​សំខាន់ និង​តម្រូវការ​ពិសេស​មួយៗ​វិញ​ទៅ​។
ទី​៤៖ បញ្ចប់​គម្រោង និង​រំលឹក​ដល់​អត្ថប្រយោជន៍​របស់​អ្នក​
​ដើម្បី​ឆ្ពោះ​ទៅកាន់​ដំណាក់កាល​ចុងក្រោយ​នៃ​គម្រោង​៖
•ចូរ​បញ្ជាក់​នូវ​អត្ថប្រយោជន៍​ដែល​ទទ​យលបាន និង​រក​មើល​គម្លាត និង​ការខកខាន​ឱកាស​ទាំងឡាយ​។​
•ចូរ ​តាមដាន​តម្រូវការ​ការងារ​របស់​ក្រុមការងារ​ដែល​កំពុង​ធ្វើ​បន្ត​ដើម្បី​ ប្រាកដថា ពួកគេ​បន្ត​ការរីករាយ​ចំពោះ​អត្ថប្រយោជន៍​ទាំងឡាយ​។ ចូរ​ពិចារណា​ការបង្កើត​ប្រព័ន្ធ​មួយ​សម្រាប់​ដើម្បី​ទំនាក់ទំនង​នៅពេល​ ខាងមុខ​ទៀត​ក្នុង​ករណី​ចាំបាច់​។ ការធ្វើ​បែប​នេះ​គឺជា​មធ្យោបាយ​មួយ​ដើម្បី​ប្រមូល​រាល់​គំនិត​ទាំង​អស់​ សម្រាប់​គម្រោង​នៅពេល​ក្រោយ​ទៀត​។
•​ចូរ​កត់ត្រា​នូវ​អ្វី​ដែល​បាន​ធ្វើ ​ទៅ​ល្អ និង​អ្វី​ដែល​ត្រូវការ​ពង្រឹង​បន្ថែម ព្រោះ​វា​នឹង​វិធី​មួយ​សម្រាប់​គាំទ្រ​ដល់​ការ​រៀនសូត្រ​បន្ថែម​ជាមួយនឹង​ ក្រុមហ៊ុន​របស់​អ្នក​៕

No comments: