Tuesday, August 27, 2013

យុទ្ធសាស្ត្រ​កំណត់​គោលដៅ​នៃ​ការលក់​អោយបាន​ជោគជ័យ​

     

តើ​អ្នក​អាច​ទទួលបាន​គោលដៅ​នៃ​ការលក់​របស់​អ្នក​បាន​ យ៉ាងដូចម្តេច​ម្តេចទៅ​សម្រាប់​ឆ្នាំ​ថ្មី​នេះ​? ចូរ​បង្កើត​វា​អោយបាន​ល្អ​បំផុត​ទៅ​តាមរយៈ​ការកំណត់​យុទ្ធសាស្ត្រ​នៃ​ការលក់ ​ទាំង ១០​ចំណុច​ដូចខាងក្រោម​។ ឥឡូវនេះ​ខ្ញុំ​ប្រាកដថា អ្នក​បាន​ប៉ាន់ស្មាន​គោលដៅ​នៃ​ការលក់​របស់​អ្នក​រួច​ទៅ​ហើយ​សម្រាប់​ឆ្នាំ​ ថ្មី​នេះ​។ បើសិន​ជា​អ្នក​មិនទាន់​ទេ ខ្ញុំ​សូម​អោយ​យោបល់​ថា អ្នក​កំពុងតែ​ដោះស្រាយ និង​ធ្វើ​វា​នាពេល​នេះ​ហើយ​។ ពេលវេលា​កំពុងតែ​រំកិល​ខ្លួន​យ៉ាង​លឿន​។ បើសិន​ជា​អ្នក​បាន​កំណត់​គោលដៅ​រួចហើយ យើង​សូម​ចូលរួម​អបអរ​ផង​។ ខាងក្រោម​នេះ​គឺ​វិធី ១០​យ៉ាង​ដែល​អ្នក​អាច​ធ្វើ​អោយបាន​ដើម្បី​ទទួលបាន​គោលដៅ​ទាំងអស់នោះ​។

១. កែច្នៃ​ពេលវេលា​សម្រាប់​មុខ​ជំនួញ​ថ្មីៗ​ជា​រៀង​រាល់​សប្តាហ៍​
​អ្នក​លក់​ផលិតផល​ភាគច្រើន​ត្រូវ​ការពឹងផ្អែក​ទៅលើ​អតិថិជន​ទើប​លក់​ ផលិតផល​បាន​។ ដូច្នេះ​ចូរ​បែងចែក​ពេលវេលា​ពិសេស​មួយ​ដើម្បី​ដើម្បី​រក​មើល​ឱកាស​ធ្វើ​ ជំនួញ​ថ្មីៗ​មិន​ថា​មុខ​ជំនួញ​នោះ​ស្ថិត​ក្នុង​កន្លែងធ្វើការ​រាល់ថ្ងៃ ឬ​ក្រុមហ៊ុន​ថ្មី​នោះឡើយ​។ តើ​អ្នក​ត្រូវ​តាំងចិត្ត​រៀបចំ​ពេលវេលា​ច្រើន​ប៉ុណ្ណោះ​ដើម្បី​ស្វែងរក​ ជំនួញ​ថ្មីៗ​ទៅ​?

២. ពង្រឹង​ការ​ឆ្ពោះទៅ​រក​របស់​អ្នក​
​ខ្ញុំ​ស្គាល់​អ្នកលក់ VP ម្នាក់​ដែល​គាត់​តែងតែ​នាំ​ក្រុមការងារ​របស់​គាត់​ប្រើ​វិធី​បញ្ចេញ​គំនិត​ តាមរយៈ​ការ​បំបែក​ជា​មែកធាង​ដើម្បី​រក​សហគ្រាស​ថ្មីៗ​ដែល​ពួកគេ​អាច​យក​ ផលិតផល​ទៅ​លក់​បាន​។ ការធ្វើ​បែប​នេះ​ជួយ​អោយ​ក្រុមហ៊ុន​របស់​អ្នក​តែងតែ​ទទួលបាន​ជោគជ័យ​ទៅលើ​ គោលដៅ​នៃ​ការលក់​របស់​ពួកគេ​។ តើ យុទ្ធសាស្ត្រ​ទីផ្សា និង​សហគ្រាស​ថ្មីៗ​អ្វីខ្លះ​ដែល​អ្នក​អាច​ទទួលបាន​?

៣. ពង្រឹង​តម្លៃ​នៃ​ការអះអាង​របស់​អ្នក
​ចូរ​បំភ្លេច​វិធីសាស្ត្រ​ដែល​គួរ​អោយ​ធុញទ្រាន់​ថា “​នេះ​គឺជា​អ្វី​ដែល​យើង​ធ្វើ ហើយ​នេះ​គឺជា​រង្វាន់​ដែល​យើង​ទទួលបាន​ជោគជ័យ​” ទៀត​អី​។ តើ​លទ្ធផល​អ្វីខ្លះ​ដែល​អ្នក​ជួយ​អោយ​ក្រុមហ៊ុន​ទទួលបាន​? ចូរ​ផ្តោត​សំខាន់​ទៅ​លើ​ការ​អភិ​វឌ្ឈន៍ ៣០​វិនាទី​ចំពោះ​បញ្ហា​នេះ ហើយ​ចូរ​ប្រាកដ​ថា​រឿង​នោះ​ស្ថិត​ក្នុង​ក្តីសង្ឈឹម​របស់​អ្នក មិនមែន​ក្រុមហ៊ុន​ឡើយ​។ តើ​អ្នក​អាច​ពង្រឹង​តម្លៃ​នៃ​ការអះអាង​របស់​អ្នក​បាន​យ៉ាងដូចម្តេច​ទៅ​?

៤.​ពង្រឹង​ជំនាញ​សួរ​សំណួរ​របស់​អ្នក​
​អ្នក​លក់​ផលិតផល​ភាគច្រើន​គិតថា ពួក​គេ​សួរ​សំណួរ​បាន​យ៉ាង​ល្អ ប៉ុន្តែ​តាម​ពិត​វា​មិន​មែន​នោះ​ទេ​។ ចូរ​សិក្សា​ពី​របៀប​សួរ​យ៉ាងណា​អោយមាន​គុណភាព​ខ្ពស់​, សំណួរ​ដ៏​មាន​ការទាក់ទាញ​ខ្ពស់​ដែល​អាច​ធ្វើអោយ​ក្តីសង្ឈឹម​របស់​អ្នកអា​ច​ យល់ដឹងបាន ព្រមទាំង​ជា​វិធី​បែងចែក​រវាង​ថ្វីដៃ​របស់​អ្នក និង​គូរ​ប្រជែង​។ រឿង​នេះ​ស្តាប់​មើល​ទៅ​ដូច​ជា​ងាយស្រួល​ណាស់ ប៉ុន្តែ​វា​មិន​ដូច​ការគិត​នោះទេ​។ វា​ទាមទារ​អោយមាន​ការគិត​ទុកជា​មុន និង​មាន​សេចក្តីក្លាហាន​ក្នុងការ​ចោទសួរ​។ តើ​សំណួរ​ថ្មីៗ​អ្វីខ្លះ​ដែល​អ្នក​អាច​ចាប់ផ្តើម​សួរ​បាន​?

៥. សួរ​រក​ការបញ្ជូន ឬ​ផ្ញើរ​

​ខ្ញុំ​ដឹង ខ្ញុំ​ដឹង​ថា​អ្នក​ធ្លាប់​លឺ​រឿងនេះ​ពីមុនមក ហើយ​ខ្ញុំ​ក៏​អញ្ចឹង​ដែរ​។ ប៉ុន្តែ​ខ្ញុំ​គឺជា​មនុស្ស​ដំបូង​គេ​ដែល​បញ្ចូល​ថា ខ្ញុំ​មិន​បាន​ប្រតិបត្តិ​វា​ជា​ញឹកញាប់​នោះ​ទេ​ទោះបីជា​ខ្ញុំ​ដឹង​ថា​វា​ជា ​វិធី​ល្អ​ក៏ដោយ​។ ហើយ​បញ្ហា​នៃ​ការពិត​គឺថា ការដឹង​បញ្ជូន​មាន​វត្ត​នៃ​ការលក់​ខ្លី​ជាង​មួយ​ដែល​យើង​មិន​អាច​បញ្ជាក់​ អោយ​មាន​ទំនាក់ទំនង​កាន់តែច្បាស់​មួយ​បាន​ឡើយ​។ តើ​អ្នកនឹង​ប្រាកដ​ថា​អ្នក​សួរ​រក​ការ​ដឹកបញ្ជូន​អោយ​ជាប់​រហូត​អ្វីខ្លះ​?

៦. ធ្វើអោយ​ការធ្វើ​បទ​បង្ហាញ​របស់​អ្នក​ល្អឥតខ្ចោះ​
​ខ្ញុំ​មិនមែន​កំពុង​និយាយ​អំពី​ការចងចាំ​វិធីសាស្ត្រ​របស់​អ្នក​ឡើយ​។ ផ្ទុយទៅវិញ នេះ​គឺជា​ការនិយាយ​អំពី​ការបត់បែន​ទៅតាម​រាល់​ការបង្ហាញ​របៀប​លក់​នី​មួយៗ ដូច្នេះ​វា​នឹង​អាច​បញ្ជាក់​អំពី​ចំនុច​ពិសេសៗ​ដែល​ត្រូវការ​ប្រាប់​អតិថិជន ​ជាមិនខាន​។ វា​ក៏​មានន័យ​មួយ​ទៀត​ថា ជា​ការច្នៃ​ពេលវេលា​ដើម្បី​ធ្វើការ​សម​នឹង​របៀប​បង្ហាញ​នៃ​ការលក់​នីមួយៗ​ មុន​ពេល​អ្នក​ជួប​ជាមួយ​អតិថិជន​។ តើ​អ្នកត្រូវការ​អ្វីខ្លះ​ដើម្បី​ពង្រឹង​ដល់​ការធ្វើ​បទ​បង្ហាញ​លក់រ​បស់​ អ្នក​?

៧, បង្កើន​ការយល់ព្រម​
​រឿង​នេះ​ស្តាប់​មើល​ទៅ​ដូច​ជា​អ្នក​លក់​ជា​ច្រើន​មាន​ភាពបរាជ័យ​ក្នុង​ ការស្នើរ​អោយមាន​ការប្តេជ្ញាចិត្ត​មួយចំនួន​នៅ​ពេល​ពួកគេ​ជួបគ្នា​, និយាយ​គ្នា ជាមួយ​អតិថិជន​អញ្ជឹង​។ ការស្នើរ​អោយ​មាន​ការ​ទម្រ​ង​នៃ​ការ​តាំងចិត្ត​នី​មួយៗ​នឹង​បង្កើន​អោយ​មាន​ ឱកាស​កាន់តែ​ឆាប់​ទៅដល់​ការព្រមព្រាង​គ្នា​បាន​។ រឿង​នេះ​អាច​ជា​ការ​សួរ​សំណួរ​ធម្មតា​ថា “​តើ​ជំ​ហ៊ាន​បន្ទាប់​ដ៏​ល្អ​បំផុត​គឺជា​អ្វី​ទៅ​?” ឬ “​តើ​អ្នក​រៀបចំ​ខ្លួន​ហើយ​ឬ​នៅ​សម្រាប់​ជំ​ហ៊ាន​បន្ត​?”

៨.​រក្សា​ឈ្មោះ​របស់​អ្នក​នៅ​ក្នុង​គំនិត​នៃ​ក្តីសង្ឃឹម​ខ្លួនឯង​
​អ្នក​ត្រូវ​តែ​បង្កើន​មធ្យោបាយ​ច្នៃប្រឌិត​មួយ​ដើម្បី​រក្សា​ឈ្មោះ​របស់ ​អ្នក​អោយ​នៅ​ក្នុង​គំនិត​នៃ​ក្តី​សង្ឃឹម​ខ្លួនឯង​។ រឿង​នេះ​អាច​មាន​ដូចជា Snail mail, Email, Networking, Drop-by calls ។​ល​។ ហើយ​ចូរ​ប្រាកដថា រាល់​ការទំនាក់ទំនង​នី​មួយៗ​សុទ្ធតែ​ផ្តល់​នូវ​តម្លៃ​មួយចំនួន​ដល់​អតិថិជន​ របស់​អ្នក​។ តើ​អ្នក​អាច​ធ្វើ​អ្វីខ្លះ​ដើម្បី​រក្សា​ឈ្មោះ​របស់​អ្នក​អោយ​នៅ​ក្នុង​ គំនិត​នៃ​ក្តី​សង្ឃឹម​ខ្លួនឯងបាន​?

៩.​ពង្រឹង​ជំនាញ​នៃ​ការលក់​របស់​អ្នក​
​ពិភព​ជំនួញ​បាន​ផ្លាស់ប្តូរ​កាលពី​១២ ទៅ ២៤​ខែ​មុន​ម្លេះ​។ បើសិន​ជា​អ្នក​មិនបាន​ធ្វើ​ការបត់បែន​វិធីសាស្ត្រ​របស់​អ្នក​ទេ អ្នកនឹង​ប្រឈម​ម​នឹង​ការដណ្តើម​ដំណែង​ពី​គូរ​ប្រជែង​អ្នក​ជាមិនខាន​។ មានន័យ​ថា អ្នក​ត្រូវ​តែ​អាន​សៀវភៅ​, ស្តាប់​វិទ្យុ​, ចូល​ក្នុង​កម្មវិធី​វឹក​ហា​ត់​,​ជួល​គ្រូ​អោយ​បង្រៀន ឬ​ចូលរួម​ក្នុង​ក្រុម​មនុស្ស​ឆ្លាត​វ៉ៃ​។ ហើយ​មិន​ត្រឹម​តែ​ស្តាប់​អោយ​តែ​បាន​បាន​នោះទេ ចូរ​យកចិត្តទុកដាក់​ទៅលើ​ទស្សនៈ​ទាំងឡាយ​ដែល​គេ​និយាយ​យក​មក​បញ្ជូល​ក្នុង​ មុខងារ​ជំនួញ​របស់អ្នក​។ តើ​អ្នក​អាច​ពង្រឹង​ជំនាញ​នៃ​ការលក់​របស់​អ្នក​បាន​យ៉ាងដូចម្តេច​ទៅ​?

១០. បង្ហាញ​អតិថិជន​ពី​មូលហេតុ​ដែល​ពួក​គេ​គួរតែ​រក្សា​ការធ្វើ​ជំនួញ​ជាមួយ​អ្នក​ទៀត​
​ដោយសារតែ​មនុស្ស​ម្នាក់​បាន​ទិញ​ផលិតផល​ពី​អ្នក​កាលពីមុន​មិនមែន​ មានន័យថា ពួកគេ​នឹង​បន្ត​ធ្វើ​បែប​នេះ​ទៀត​នៅពេល​ក្រោយ​ឡើយ​។ អតិថិជន​ធ្វើ​ជំនួញ​សម្រាប់​ថ្ងៃនេះ អ្នក​ត្រូវ​តែ​ផ្តល់​អំណះអំណាង​អំពី​មូលហេតុ​ដែល​វា​អាច​ធ្វើអោយ​ពួកគេ​បន្ត ​តិច ឬ​ទទួលយក​សេវា​របស់​អ្នក​រហូទ​។ តើ​អ្នក​អាច​ធ្វើ​អ្វីខ្លះ​ដើម្បី​ពង្រឹង​ការងារ​នេះ​ដល់​អតិថិជន​របស់​អ្នក ​បាន​?

​កុំ​រងចាំ​ដល់​ត្រូវ​លក់​ចាំ​ធ្វើ​ឡើយ ចូរ​យក​ទស្សនៈ​ទាំងនេះ​សម្រាប់​បំពេញ​គោលដៅ​លក់រ​បស់​អ្នក​ក្នុងឆ្នាំនេះ​ទៅ​៕

No comments: