Friday, August 30, 2013

១០យ៉ាង​ធ្វើ​ឲ្យ​យើង​លេចធ្លោ​ជាងគេ​ក្នុង​កន្លែងធ្វើការ​



សម្រាប់ ​បុរសៗ​នៅក្នុង​កន្លែងធ្វើការ ការប្រណាំង​ប្រជែង​គ្នា​នៅក្នុង​កន្លែងធ្វើការ មិនមែន​ដើម្បី​ខំប្រឹង​ធ្វើ​ឲ្យ​ការងារ​បាន​ប្រសើរឡើង​នោះទេ តែ​ភាគច្រើន​យើង​ប្រកួត​គ្នាប្រជែង​គ្នា​នៅក្នុង​កន្លែងធ្វើការ ដើម្បី​បង្ហាញ ឬ​ចង់​ឲ្យ​មានការ​ចាប់អារម្មណ៍​ពី​អ្នកធ្វើការ​ដូចគ្នា ឬ​ពី​អ្នកចាត់ការ តាមរយៈ​អ្វីដែល​យើង​បានធ្វើ​រួចហើយ​។ អ្នកធ្វើការ​តែងតែ​គិតថាការធ្វើ​ឲ្យ​ខ្លួនឯង​លេចធ្លោ​ជាងគេ​នៅក្នុង​ កន្លែងធ្វើការ គឺជា​រឿង​មួយ​សំខាន់​ណាស់ ព្រោះ​វា​មាន​ទាក់ទង​ដល់​ការឡើង​ឋានៈ ឡើង​ប្រាក់ខែ ទទួលបាន​ការងារ​ល្អ​សម្រាប់ធ្វើ និង​ទទួលបាន​នូវការគោរព​ក្នុង​កន្លែង​ដែល​យើង​ធ្វើការ​។​
​ ​សម្រាប់​អ្នក​ដែល​មក​ធ្វើការ​ដើម្បី​បង្គ្រប់​ម៉ោង មិនបាន​ដាក់ចិត្ត​ដាក់​កាយ​ជួយ​ធ្វើ​ឲ្យ​ក្រុមហ៊ុន​ប្រសើរឡើង ដោយ​ការ​ខំប្រឹងប្រែង​ចំពោះ​ការងារ ឬ​យកចិត្តទុកដាក់​ជាមួយ​អ្វីដែលត្រូវធ្វើ អ្នកធ្វើការ​ប្រភេទ​នេះ មិនត្រូវ​បាន​គេ​រាប់​ថា ជា​សរសៃឈាម​មួយ​របស់​ក្រុមហ៊ុន​នោះឡើយ ព្រោះ​អ្នកធ្វើការ​បែបនេះ គ្រាន់តែ​ជា​អ្នកធ្វើការ​ក្នុង​ក្រុម​សាមញ្ញ​មួយ មិន​អើពើ​ចំពោះ​អ្វីទាំងអស់​ដែលជា​ផ្នែក​របស់​ក្រុមហ៊ុន​។​ការយក​ទឹកចិត្ត​ ផ្ទាល់​របស់ខ្លួន​មក​បូក​បញ្ចូល​ជាមួយ​ការងារ​របស់​កន្លែង ដែល​យើង​ធ្វើការ​អាចធ្វើ​ឲ្យ​យើង​រក្សាបាន​នូវ​ការងារ​នោះ និង​បាន​ស្ថិតនៅក្នុង​ក្រសែភ្នែក​របស់ក្រុមហ៊ុន និង​អ្នកចាត់ការ​ជានិច្ច​។​ ​ខាងក្រោម​នេះ គឺជា​គោល​ខ្លះៗ​ដែល​អាចជួយ​ឲ្យ​យើង​លេចធ្លោ​ជាងគេ​ក្នុងចំណោម​អ្នកដទៃ​? ហើយ​ត្រូវ​ចាំ​ពាក្យ​មួយ​ថា “យើង​ត្រូវបាន​ជួល​ឲ្យ​ធ្វើការ​ដើម្បី​ធ្វើការ​អ្វីមួយ​ឲ្យ
​គេ​”តែ​ការ​គ្រាន់តែ​មក​បំពេញការងា​រ​ តែមួយ​មុខ វា​មិនទាន់​គ្រប់គ្រាន់​ឡើយ ព្រោះ​យើង​ត្រូវបាន​ជួល​មក​ដើម្បី​ជា​ផ្នែក​មួយ​របស់​ក្រុមហ៊ុន និង​បង្កើតជា​សម្ព័ន្ធ​មួយ ដែលមាន​យើង​នៅក្នុង​នោះដែរ ដូច្នេះ​អ្វីដែល​យើង​ធ្វើ គឺ​ធ្វើ​ដើម្បី​ក្រុមហ៊ុន និង​ក្នុង​បំណង​របស់​ក្រុមហ៊ុន នោះ​ទើប​ហៅថា យើង​ជា​អ្នកធ្វើការ​សម្រាប់​ក្រុមហ៊ុន​នោះ ព្រោះ​ក្រុមហ៊ុន​ដែល​យើង​ធ្វើការ​ឲ្យ​ពឹងទាំងស្រុង​ចំពោះ​អ្នកធ្វើការ​ ទាំងអស់​រប​ស់​ក្រុមហ៊ុន បើ​មាន​អ្នកធ្វើការ​ណា​ម្នាក់​មិន​សកម្ម​នោះ ភព​កម្សោយ​របស់​ក្រុមហ៊ុន និង​កើតឡើង​ទៅតាម​ហ្នឹង​ដែរ​។​
​ ​នៅក្នុង​យុគសម័យ​នេះ ការប្រកួត​គ្នា​រក​ការងារ​ធ្វើ និង​ការ​ប្រជែង​គ្នា​នៅក្នុង​កន្លែងធ្វើការ គឺជា​រឿង​មួយ​ចាំបាច់​ណាស់ ដើម្បី​រក្សា​ការងារ​នោះ​ផង និង​ដើម្បី​ទទួលបាន​នូវ​ការសាទរ​ពី​ក្រុមហ៊ុន​ផង​។​
​ ​ខាងក្រោម​នេះ គឺ ១០​យ៉ាង​ដែល​គួរ​ធ្វើ :
​ ​១- ធ្វើ​ដោយ​មិនចាំបាច់​គេ​ប្រាប់​ឲ្យ​ធ្វើ : តើ​អ្វី​ទៅ​ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​ចៅហ្វាយនាយ​ពេញចិត្ត​ចំពោះ​យើង​?
​ ​ត្រូវ​មើល និង​ធ្វើ​អ្វី​ដោយ​រាប់​តាំងពី​កិច្ចការ​តូចតាច​ឡើងទៅ រហូតដល់​កិច្ចការ​ធំៗ ដែល​ត្រូវ​បានដាក់​ឲ្យ​ធ្វើ ត្រូវ​ព្យាយាម​ធ្វើ​ឲ្យ​បាន​ចប់​មុន​អ្វី​ដែលជា​ពេលវេលា​បានកំណត់​ឲ្យ“​ ត្រូវធ្វើ​ការ​នេះ​ដោយ​ការតាំង​ចិត្ត តែ​មិនមែន​ដោយពេល​នៃ​ម៉ោង​ធ្វើការ​នោះទេ​” បើ​យើង​គិតថា ម៉ោង​ធ្វើការ​សំខាន់​ជាង​ការ​បង្ហើយ​កិច្ចការ ឬ​ត្រូវយក​វា​ទៅធ្វើ​នៅឯ​ផ្ទះ​នោះ កិច្ចការ​នោះ​នឹងត្រូវ​ពន្យា​។​
​ ​ត្រូវ​ចាំ​ថា អ្នកចាត់ការ​ដែលជា​ចៅហ្វាយនាយ បី​ដូចជា​គ្រូ​បង្វិល​ម្នាក់​ដូច្នោះ បើ​យើង​យល់​ពី​អ្វីដែល​ត្រូវធ្វើ​នោះ គ្រូបង្វឹក​នឹង​គិតថា យើង​បាន​យក​អ្វីដែល​បាន​បង្ហាត់​មក​ធ្វើ​ដោយ​ប្រើ​គំនិត​ខ្លួនឯង​ផ្សំ មិនមែន​គ្រា​ត់​តែ​ជាការ​ប្រាប់​ដោយ​គ្រូបង្វឹក​នោះឡើយ​។ ការងារ​ក៏​ដូច្នោះ​ដែរ អ្វីដែល​ត្រូវបាន​ប្រគល់​ឲ្យ​យើង​ធ្វើ គឺជា​អ្វីដែល​គេ​ដឹងថា យើង​អាច​ធ្វើបានដូច្នេះ​សមត្ថភាព​របស់​យើង គឺជា​ឈ្មោះ​នៃ​ការងារ​ដែលមាន​ក្នុង​ដៃ​របស់​អ្នកចាត់ការ ការ​រំពឹងថា ការងារ​នោះ​អាច​ត្រូវបានធ្វើ គឺ​អាស្រ័យ​ដោយ​សមត្ថភាព និង​ភាពប្រាកដប្រជា​របស់​អ្នកធ្វើ ហើយ​នេះ​គឺជា​អ្វីដែល​អ្នកចាត់ការ​សម្លឹង​រក “​តើ​យើង​ជា​ម្នាក់​ដែល​គេ​ត្រូវការ​នោះទេ​?”
​ ​ការធ្វើការ​បាន​ចប់​ចុង​ចប់​ដើម ដោយ​គ្មាន​កំហុស​ចំពោះ​អ្វីដែល​បានធ្វើ វា​គឺជា Credit សម្រាប់​យើង​នៅពេល​ខាងមុខ ហើយក៏​ជា​ម្នាក់​ដែល​អ្នកចាត់ការ​ត្រូវការ​បំផុត​ដែរតែ​សម្រាប់​អ្នក​ដែល​ ធ្វើការ​បាន​ចប់សព្វគ្រប់​ដែរ តែ​នៅមាន​កំហុស​មិនបាន​ពិនិត្យ​ឲ្យ​ចប់សព្វគ្រប់​ជ្រុងជ្រោយ ពិតជា​មិនមែន �​ម្នាក់​� ដែល​អ្នកចាត់ការ​សម្លឹង​ឃើញ​ឡើយ ព្រោះ​គេ​យល់ថាអាចធ្វើ​បាន តែ​ខ្វះ​ការទទួលខុសត្រូវ​និង​មិន​ហ្មត់ចត់​ក្នុង​ការងារ គ្រាន់តែ​ជា​អ្នកធ្វើ​ឲ្យ​ចប់​ការងារ និង​ខ្ជី​រ​ខ្ជា​រ​ក្នុង​ការងារ​។ បើ​អ្វីដែល​យើង​ត្រូវ​ធ្វើជា �​ក​� និង �​ខ​� ហើយ �​គ​�ដែលជា​កិច្ចការ​របស់​អ្នកផ្សេង​មិនទាន់​ធ្វើ​ហើយ តែ​យើង​អាចជួយ​គេ​បាន ឬ​ចូលរួម​ជួយ​គេ​បាន សូម​លូកដៃ​ជួយ ឬ​ចូលរួម​ជួយ​គេ​ចុះ ការធ្វើ​ដូច្នេះ គឺ​យើង​ខ្លួនឯងបាន​បញ្ជូន​សញ្ញា​ប្រយោល​មួយ​ឲ្យ​ទៅ​ចៅហ្វាយនាយ​របស់​យើង​ រួចទៅហើយ​ថា យើង​គឺជា​បុគ្គលិក​សកម្ម​ម្នាក់ យកចិត្តទុកដាក់​ដល់​ការងារ​របស់​ក្រុមហ៊ុន ដោយ​មិនចាំបាច់​ត្រូវ​រុញ​ពីក្រោយ​ដោយ​ក្រុមហ៊ុន​ឲ្យ​ធ្វើ​នេះ ហើយ​ដែល​គេ​ហៅថា “​ធ្វើ​ដោយ​មិនចាំបាច់​គេ​ប្រាប់​ឲ្យ​ធ្វើ​”។​

​ ​២- មិនត្រូវ​អង្គុយ​នៅ​ស្ងៀម​ក្នុងពេល​ប្រជុំ​ឡើយ​
​ ​ការប្រជុំ គឺជា​ការរំខាន​ដល់​ដំណើរការ​នៃ​ការងារ​របស់​ក្រុមហ៊ុន ពីព្រោះ​គ្មានអ្វី​ត្រូវបានធ្វើ​នៅក្នុងពេល​ប្រជុំ​នោះឡើយ​។ សម្រាប់​បុគ្គលិក ដែល​បាន​ចូលរួម​ប្រជុំខ្លះ​គ្រាន់តែ​ចូលរួម​ប្រជុំ​តែ​ក្នុង​អារម្មណ៍​ របស់គាត់​គឺ “ស​” ទទេ​ស្អាត នៅក្បែរ​ជញ្ជាំង ឬ​រវល់​ចុច​មើល​ទូរស័ព្ទ នេះ​មិនជា​អ្វីដែល​ត្រូវធ្វើ​នោះឡើយ កុំ​តាំងខ្លួន​ធ្វើជា​អ្នក​ដែល​គ្រាន់តែ​បានចូលរួម​ប្រជុំ​ដែរ ត្រូវ​និយាយ​ចេញពី​អ្វី​ដែលមាន ចូលរួម​ផ្តល់​ជា​យោបល់ បើ​យើង​យល់ថា វា​សមគួរ​សម្រាប់​ការនិយាយ​ចេញ តែ​មិនត្រូវ​ទៅ​បញ្ច្រាស់ទិស​របស់​កម្មវត្ថុ​ក្នុង​អង្គប្រជុំ​នោះឡើយ​។
តែ​ក៏​មិនត្រូវ​និយាយ​សម្រាប់​ខ្លួនឯង​ដែរ គឺ​និយាយ​ក្នុងនាម​ជា​អ្នកចូលរួម ជា​សម្លេង​មួយ​ដែល​គេ​ស្តាប់​បាន ហើយ​ចង់​ឮ មិនត្រូវ​រួញរា​ក្នុង​ការនិយាយ​ប្រឆាំង​ចំពោះ​អ្នកផ្សេង
​ដែល​និយាយ​មិន​ត្រឹមត្រូវ សូម្បី​ចៅហ្វាយនាយ​ក៏ដោយចុះ តែ​ក្នុងន័យ​ការងារ និង​ដោយ​គោរព​សម្រាប់​ការលូតលាស់​របស់​ក្រុមហ៊ុន​។ ការ​ចាំតែ​យល់ព្រម​តាម​នោះ មិនមែនជា​រឿង​ល្អ​នោះទេ តែ​គួរ​ព្រម​តាម បើ​យល់ថា វា​ល្អ ហើយ​ភាគច្រើន​យល់ថា ល្អ​ដែរ​។​
​ ​គ្មាន​អង្គប្រជុំ​ណាមួយ​ចប់​ទៅដោយ​គ្មាន​សំនួរ និង​ចម្លើយ​នោះឡើយ ដូច្នេះ​ការបញ្ចេញ​យោបល់​ក្នុង​អង្គប្រជុំ​គឺ អ្វីដែល​ជាការ​មួយ​គួរ​ធ្វើ​ប្រសើរ​ជា​នៅ​ស្ងៀមឈឹង រង់ចាំតែ​ស្តាប់​ដោយ​ដាក់​អារម្មណ៍​របស់​យើង​ជា​ពណ៌ “​ស​”​។​
​ ​
​៣- បង្កើន​ទំនាក់ទំនង​ល្អ​ជាមួយ​អ្នកធ្វើការ​
​ ​គួរ​តាំងខ្លួន​ជា​បុគ្គលិក ដែល​មិន​ចូលបក្ស​សម្ព័ន្ធ​ណា មានន័យថា នៅក្នុង​ក្រុមហ៊ុន​ទាំងមូល តែងមាន​ក្រុម​របស់​បុគ្គលិក​ដែល “​ក​” ជា​បក្ស “​ក​” នៅ​ពួក​ផ្សេងគ្នា បើ​មើលឃើញ​មានរឿង​បែបណា​នេះ មិនត្រូវ​បណ្តា​យ​ឲ្យ​ខ្លួន​យើង​ក្លាយទៅជា​មនុស្ស​ម្នាក់​ធ្លាក់​ចូលទៅ​ ប្លុក​របស់​ក្រុម​ណាមួយ​ឡើយ គួរ​ប្រកាន់យក​ភាពជា​កណ្តាល ព្រោះ​វា​មានឱកាស​ច្រើន អាច​ឲ្យយើង​បាន​ស្គាល់​ទាំងអស់គ្នា និង​និយាយ​ចូល​ជាមួយ​ពួកគេ​បាន​ទាំងអស់គ្នា​ដែរ​។​
​ ​ការចូល​រួមជាមួយ​ពួក​ណាមួយ អាច​ឲ្យ​យើង​បាត់បង់​នូវ​តម្លៃ​ជារួម​មួយ ហើយ​អាច​ក្លាយទៅជា​គោលដៅ​នៃ​អ្នក​នៅក្នុង​ពួក​ផ្សេងៗ ក្នុងនោះ​មាន​ទាំង​ការចាក់រុក ឈ្នា​និះ និន្ទាព្យាបាទ និង​ការរើសអើង​ផ​ក៏សឹងមាន​។​
​ ​ដូច្នេះ បើ​យើង​អាច​ស្តាប់​ជាមួយ​ពួក​អ្នកធ្វើការ​ទាំងអស់ អាច​និយាយ​ជាមួយ​អ្នកធ្វើការ​ទាំងអស់ និង​បើ​អាច​រាប់អាន​ជាមួយ​ពួកគេ​ទាំងអស់នោះ គឺជា​ការប្រសើរ​បំផុត និង​មាន​ឈ្មោះថា យើង​គឺជា​បុគ្គលិក​ម្នាក់​ដែលមាន​តម្លៃ​សម្រាប់​ក្រុមហ៊ុន ព្រោះ​យើង​ចេះ​សម្រប​ខ្លួន​របស់​យើង​ជាមួយ​អ្នកធ្វើការ​ជាមួយ និង​ចេះ​រក​វិធី​បង្កើត​ឲ្យ​មាន​ទំនាក់ទំនង​ល្អជា​មួយបរិស្ថាន​ការងារ​ នៅក្នុង​កន្លែងធ្វើការ នេះ​គឺជា​អ្វីដែល​ក្រុមហ៊ុន​នានា​ចង់បាន នោះ​គឺ​បុគ្គលិក​ម្នាក់​ដែល​មិន​បង្ក​បង្ហា​ឲ្យ​ដល់​ក្រុមហ៊ុន និង​ជ័រ​សម្រាប់​ផ្សារភ្ជាប់​ភាពមិន​ស៊ីសង្វាក់​ក្នុង​ចំ​ណោ​អ្នកធ្វើការ​ ជាមួយគ្នា​។​

​៤- សម្លៀកបំពាក់ ដែល​បង្ហាញ​ពី​បុគ្គលិកលក្ខណៈ​
​ ​នៅក្នុង​កន្លែងធ្វើការ វា​ជា​រឿង​មួយ​ដោយឡែក និង​ខុសពី​ការ​ស្លៀកពាក់​នៅផ្ទះ ឬ​ចេញ​ដើរ​ខាងក្រៅ​។ អ្នកខ្លះ​យល់ថា ការរៀបចំ​ខ្លួន​តាម​ស្ទីល​មួយ​ប្លែក​ពី​អ្នកដទៃ អាចជួយធ្វើ​ឲ្យ​គេ​លេចធ្លោ​ជាងគេ​ក្នុងចំណោម​អ្នកដទៃ គឺជា​អ្វីដែល​គេ​ត្រូវធ្វើ តាមពិតទៅ​ការ​ស្លៀកពាក់​ឲ្យ​ចូលដល់​កម្រិត​មួយ​ស៊ី​វិ​ល័យ​ពេក អាច​ត្រូវបាន​មើល​មក​ក្នុង​រូបភាព​មួយ​មិនល្អ​ទៅវិញ​ទេទាំង​អ្នក​រួម​ការងារ ​ជាមួយ និង​ពី​ភ្នែក​របស់​អ្នក​ខាងលើៗ ព្រោះ​គេ​អាច​គិតថា យើង​ជាម​នុស្ស​លេងខ្លួន​ពេក ឬ​ហួសហេតុ​ពេក​ពី​គេឯង​។​
​ ​នៅ​កន្លែងធ្វើការ គួរប្រើ​សម្លៀកបំពាក់​ស​ម​ស្រប​សម្រាប់​ស្ថានភាព​នៃ​ការងារ និង​សម្លៀកបំពាក់​តម្រូវ​ដោយ​កន្លែងធ្វើការ​។ មួយវិញទៀត​នោះ មិនគួរ​យក​កន្លែងធ្វើកា​រ​ធ្វើជា​កន្លែង​បង្ហាញ​ម៉ូដ​សម្លៀកបំពាក់ ឬ​ជាទី​តាំង​នៃ​ការ​បង្អួត​គ្នា​នៃ​ភាព​ស៊ី​វិ​ល័យ​របស់​យើង​នោះទេ ការធ្វើ​បែបនេះ គឺជា​ការ​ខ្ជះខ្ជាយ​លុយកាក់​ដែល​រកបាន​មក​ដោយ​លំបាក តែ​គួរ​ទុក​សម្លៀកបំពាក់​នោះ​សម្រាប់​ការដើរ​កំសាន្ត ឬ​ក្នុង​ពិធី​ផ្សេងៗ​វិញ​។​​ ​
ទោះបីជា​អ្វីដែល​យើង​ស្លៀកពាក់​នោះ គឺជា​ទ្រព្យ​របស់​យើង​ជា​បំណង​របស់​យើង ជា​ចំណង់​ចំណូលចិត្ត​របស់​យើង​ក្តី ប៉ុន្តែ​កន្លែងធ្វើការ​ទាមទារ​ត្រឹម​ចំណេះដឹង និង​កម្លាំងព្រមជាមួយ​ទឹកចិត្ត​របស់​យើង​តែប៉ុណ្ណោះ មិនគួរ​យក​ភាព​ហ៊ឺហា ឬ​ភាពស្រស់ស្អាត​ម​កលាយជា​មួយ​នោះឡើយ លើកលែងតែ​យើង​មាន​គំនួ​ចិត្តជា​សម្ងាត់​ជាមួយ​អ្នក​ណាមួយ ហើយ​ព្យាយាម​ចង់​ទាក់ទាញ​ការចាប់អារម្មណ៍​ពី​គេ​ម្នាក់​នោះ ឬ​ចង់​បង្ហាញថា ខ្លួន​យើង​នេះ​គ្រាន់បើ​ជាងគេ​។​
​ ​និយាយ​ជារួម​ទៅ ការ​ស្លៀកពាក់​ក្នុង​ទម្រង់​មួយបែប​ដាម​ញ្ញ តែ​ក្នុង​សភាព​ថ្លៃថ្នូរ គឺជា​ប្រការ​មួយ​គួរ​ធ្វើ​ឲ្យ​ប្រសើរ​ជាង​លេង​ស្ទីល​បែប​សម័យ​ទំនើប ដែល​នាំ​ឲ្យ​ខាតបង់​ប្រាក់និង​ជួនកាល​អាច​ត្រូវគេ​ពេបជ្រាយ​ផង​ក៏​ថា​បាន​។ មើល​ជុំវិញខ្លួន​យើង និង​ស្លៀក​ឲ្យ​ប្រហែល ឬ​ដូច​គេ​ដែរ​ជាជាង​ធ្វើ​ឲ្យ​ប្លែក​ពី​គេ​។​

​៥- ត្រូវ​ស្គាល់​លេខ​ទូរស័ព្ទ​របស់​អ្នកធ្វើការ​ជាមួយគ្នា​
​ ​លេខ​ទូរស័ព្ទ​របស់​អ្នកដទៃ អ៊ី​ម៉ែ​ល​របស់​អ្នកធ្វើការ​រួមគ្នា សឹង​ជា​របស់​មានតម្លៃ​សម្រាប់​កិច្ចការ​របស់​ក្រុមហ៊ុន ព្រោះ​ពេល​មួយ​យើង​នឹងត្រូវ​ការ​វា​ទាក់ទង​ដល់​កិច្ចការ​របស់​ក្រុមហ៊ុន គឺជា​រឿង​សំខាន់ ទោះបី​យើង​មិនមែនជា​បុគ្គលិក​ការិយាល័យ​ត្រូវ​ស្ពាយ​ការងារ​ទៅធ្វើ​នៅឯ​ផ្ទះ ​ក៏ដោយចុះ តែ​ការប្រាស្រ័យ​ទាក់ទង​គ្នា​ពី​កិច្ចការ​របស់​ក្រុមហ៊ុន​ជាមួយ​បុគ្គលិក​ ដទៃ
អាច​ឲ្យ​យើង​ដឹង​ពី​កិច្ចការ​របស់​ ក្រុមហ៊ុន​ច្រើន យល់​ពី​អ្នកធ្វើការ​ជាមួយ​យើង និង​លទ្ធភាព​រុញ​ខ្លួន​យើង​ឡើង​ទៅលើ​មួយកម្រិត​ទៀត បើ​មានឱកាស​ដូចគ្នា​ទៅ​និង​ពាក្យ​មួយ​ដែល​គេ​និយាយថា អាន​ច្រើន​ដឹង​ច្រើន ស្តាប់​ច្រើន​ដឹង​ច្រើន​ដូចគ្នា​។​
​ ​លេខ​ទូរស័ព្ទ អ៊ី​ម៉ែ​ល ឬអ្វី​មួយ​ដែល​អ្នក​រួមការ​ងារ​បា​ន​ឲ្យ​មក​យើង មិនគួរ​ប្រើ​វា​សម្រាប់​រឿង​បុគ្គល ឬ​សម្រាប់​បង្កើត​ទំនាក់ទំនង​ពិសេស​ណាមួយ​ឡើយ ការធ្វើ​បែបនេះ​វា​បង្កឲ្យ​មាន​ជាការ​មើលស្រាល​ពី​អ្នក​ទាំងឡាយ ព្រោះ​គេ​អាច​យក​អ្វីដែល​យើង​បាន​និយាយ​ទៅប្រាប់​អ្នកផ្សេង​រហូត​ខ្លួន​យើង​ នេះ​ក្លាយទៅជា​គោលដៅ​នៃ​ការ​ស្អប់​ពី​គេ​ដោយ​ដឹងខ្លួន ជួនកាល​ក្លាយទៅជា​បញ្ហា​មួយ​ធំ​រហូត​បាត់បង់​ការងា​រ​ក៏មានដែរ​។​

​ ​៦- ដឹង​ឲ្យ​បាន​ច្រើន​ពី​ការងារ​
​ ​ដឹង​ពី​កិច្ច​ការដែល​ត្រូវធ្វើ ដឹង​ពី​ក្រុមការងារ​ដែល​ធ្វើការ​ជាមួយ​យើង​ដឹង​ពី​សមត្ថភាព​របស់​អ្នកផ្សេង គឺជា​រឿង​មួយ​សំខាន់ ព្យាយាម​តាម​ឲ្យ​ទាន់​អ្នក​ដែលមាន​សមត្ថភាព​ច្រើនជាង​យើង និង​រៀន​ធ្វើ​អ្វីដែល​យើង​នៅ​មិនទាន់​អាចធ្វើ​បាន ទោះបីជា​លើស​ម៉ោង​បន្តិច​ក៏​គ្មានអ្វី​ត្រូវបាន​គេ​ចាត់ទុកថា​ជា​រឿង​ចម្លែក ​ដែរ​។​ ​
​ ​ការព្យាយាម​បង្កើន​សមត្ថភាព​របស់​ខ្លួន​យើង​ឲ្យ​ច្រ​រើ​ន​នៅក្នុង​ កន្លែងធ្វើការ វា​មាន​ផលប្រយោជន៍​ច្រើនណាស់ ព្រោះ​ក្រុមហ៊ុន​គិតថា យើង​ស្រឡាញ់​ការងារ​ក្នុង​ក្រុមហ៊ុន
ព្យាយាម​ពង្រីក​ចំណេះ​ដែលមាន និង​ខំរៀន​ធ្វើ​កិច្ចការ​របស់​ក្រុមហ៊ុន ធ្វើ​ឲ្យ​អ្នកចាត់ការ​យល់ថា យើង​ជា​មនុស្ស​បម្រុង​ម្នាក់​សម្រាប់​ពេល​មានឱកាស​ល្អ អាច​ថា​ជា Promotion ការឡើងប្រាក់ខែ ឬ​ត្រូវបាន​ប្តូរ​ឲ្យ​ទៅធ្វើ​ការល្អ​ជាង​។​
​ ​រៀន​ឲ្យ​បាន​ច្រើន​ពី​ការងារ​របស់​ក្រុមហ៊ុន រហូត​យើង​អាច​ជំនួស​អ្នកផ្សេង​បាន បើ​មិន​ដូច្នោះ​ទេ យើង​នឹង​ត្រូវបាន​គេ​គិតថា គ្រាន់តែ​ជា​អ្នកធ្វើការ​ដែលជា​បុគ្គលិក​ធម្មតាៗមិនមែនជា​បុគ្គលិក​សកម្ម​ នោះឡើយ​។​

​៧- សៀវភៅ​មួយចំនួន និង​ការរៀបចំ​ត្រឹមត្រូវ​
​ ​បើ​យើង​ជា​បុគ្គលិក​ការិយាល័យ មាន​តុ​ផ្ទាល់ខ្លួន គួរតែមាន​សៀវភៅ​ខ្លះ​នៅ​ជាមួយ ទោះជា​សៀវភៅ​អ្វី​ក៏ដោយ រៀបចំ​វា​ឲ្យ​បាន​ត្រឹមត្រូវ​ល្អ ជាមួយ​ឯកសារ​ផ្សេងៗ​របស់ក្រុមហ៊ុន​។​
​ ​ប្រការ​ដែល​យើង​ត្រូវដាក់​សៀវភៅ​ខ្លះ​ជាមួយ​វា​ជាការ​ទាក់ទាញ​មួយ សម្រាប់​ភ្នែក​ដទៃ និង​បាន​ប្រាប់​គេ​ថា យើង​ជា​មនុ​ស្សមាន​អារម្មណ៍​ស្ងប់ ចូលចិត្ត​អាន និង​ស្រឡាញ់​អ្វីដែល​ប្លែក មួយវិញទៀត​នោះ វា​គឺជា​សោ​ភណ្ឌ​ភាព​មួយទៀត​សម្រាប់​ប្រាប់​គេ​គ្រប់គ្នា​ថា យើង​ជា​មនុស្ស​ម៉ត់ចត់​និង​ការងារ នេះ​ក៏​ជា​សញ្ញា​ប្រយោល​មួយ សម្រាប់​ឲ្យ​ក្រុមហ៊ុន​បានឃើញ​ពី​បុគ្គលិក​លក់​យើង​ក្នុង​ផ្លូវ​ល្អ​ដែរ​។​

​៨- ក្រុមគ្រួសារ និង​អ្នក​រួម​ការងារ​
​ ​ទាំង​មនុស្ស​នៅ​កន្លែងធ្វើការ និង​សមាជិកគ្រួសារ ទាំងពីរ​យ៉ាងនេះ​គួរ​ទទួលបាន​ការស្រឡាញ់​ដូចគ្នា​។ ការស្រឡាញ់​របស់​ក្រុមគ្រួសារ គឺ​ការស្រឡាញ់​ផ្តា​ល់​ខ្លួន ឯ​ការស្រឡាញ់​រាប់អាន​ជាមួយ​អ្នកធ្វើការ គឺជា​ការស្រឡាញ់​ដោយ​ការ​រាប់អាន​ក្នុងនាម​ជា​អ្នកធ្វើការ​ជាមួយគ្នា​។​
​ ​អ្វីដែល​យើង​អាចជួយ​បាន​នៅក្នុង​កន្លែងធ្វើការ ឬអ្វី​ដែល​យើង​អាចជួយ​បាន​នៅក្រៅ​កន្លែងធ្វើការ ទោះបី​វា​មិនមែនជា​កាតព្វកិច្ច​ក៏ដោយចុះ តែ​វា​បានបង្ហាញ​ឲ្យ​អ្នក​គ្រប់គ្នា​ផ្សេងទៀត​យល់ថា យើង​ជា​មនុស្ស​ម្នាក់​គួរ​ទុកចិត្តបាន និង​ជា​មនុស្ស​មានចិត្ត ដូច្នេះ​ពាក្យ​ល្អ​របស់​អ្នកផ្សេង​ស្តីពី​យើង គង់​មាន​ពេល​មួយ​ត្រូវ​បានឮ​ដល់​ក្រុមហ៊ុន នេះ​គឺជា​អ្វី​ដែលជា​ពិន្ទុ​បន្ថែម​ដល់​យើង ទោះបីជា​ក្រៅរបង​របស់​ក្រុមហ៊ុន​ក៏ដោយចុះ តែ​គេ​អាច​យល់បាន​ថា យើង​ជា​មនុស្ស​ម្នាក់​គួរ​ឲ្យ​ទុកចិត្តបាន​។​

​ ​៩- រាប់អាន​បន្ថែម​ប្រសើរ​ជាង​អមិត្ត​បន្ថែម​
​ ​ព្យាយាម​ជួយ​ធ្វើ តែ​មិនគួរ​តាំងខ្លួន​ថា យើង​គ្រាន់បើ​ជាងគេ​នោះឡើយ គ្រាន់តែ​ជួយ​នោះបាន​ហើយ មិនបាច់​និយាយថា​ទាល់តែ​យើង​លូកដៃ​ជួយ​ទើបកិច្ចការ
​នោះ​អាចធ្វើ​បានឡើយ​។ ការចូល​ជួយ​អាចធ្វើ​ឲ្យ​យើង​បូក​បន្ថែម​នូវ​ការ​រាប់អាន​ថ្មីៗ​ទៀត​នៅក្នុង​ រង្វង់​ការងារ តែ​ការជួយ​ដោយ​បង្អួត​ពី​ខ្លួនឯង អាចធ្វើ​ឲ្យ​គេ​ជិនឆ្អន់ និង​មាន​ចិត្តជា​អមិត្ត ឬអន់ចិត្ត​ទៅវិញ​ទេ​។​
​ ​ដូច្នេះ​បើ​ជួយ​ធ្វើ​កិច្ចការ​អ្វីមួយ គឺ​គ្រាន់តែ​ធ្វើទៅ​មិនបាច់​និយាយ​អ្វី​ទេ យក​សមត្ថភាព ឬ​ការចេះដឹង​របស់​យើង​មក​ដាក់​ពីមុខ​ប្រសើរ​ជាង​និយាយ​មុន ឬ​អួត​មុន​។ មិត្ត​អាច​ត្រូវ​បូកបន្ថែម ឬ​ថយចុះ​ដោយសារតែ​ការនិយាយ​ច្រើនពេក ឬ​អួត​ច្រើនពេក ឬ​តាំងខ្លួន​ថា​គ្រាន់បើ​ជាងគេ​ពេក ដូច្នេះ​សូម​ប្រយ័ត្ន​ត្រង់នេះ​។​

​ ​១០- ធ្វើ​អាកប្បកិរិយា​មួយ​ប្រពៃ​
​ ​មានការ​គោរព​ចំពោះ​ប្រធាន​ទាំង​សំដី និង​កាយវិការ មានការ​គោរព សូម្បី​ជាមួយ​អ្នក​សំអាត អ្នកធ្វើការ​កំប៉ិកកំប៉ុក ឬ​សូម្បី​អ្នក​មក​ប្តូរ​ធុង​ទឹក​សុទ្ធ​ក៏ដោយចុះ​។​
​ ​ត្រូវ​ដឹងថា អ្នក​ទាំងនោះ​ធ្វើការ​នៅទីនេះ​យូរហើយ ដូច្នេះ​ការគោរព​របស់​យើង​ចំពោះ​ពួកគេ វា​ជា​រឿង​មួយ​សំខាន់​ណាស់​។ ការរៀប​ឫកពារ​មួយបែប​ខ្ពស់​ហួសពេក គ្មានអ្វី​ក្រៅពី​ការទទួលបាន​នូវ​ការពេបជ្រាយ ឬ​ការ​ឲ្យ​តម្លៃ​ថា យើង​ជាម​នុស្ស​ក្រអឺតក្រទម​នោះឡើយ​។ ដូច្នេះ​យើង​នឹងមិន​ទទួលបាន​ការគោរព​ពី​អ្នកផ្សេង​ដែល​ធ្វើការ​ជាមួយ​ពី​ បេះដូងរបស់គេ​ឡើយ វា​ប្រហែល​ជាមាន​ត្រឹមតែ​សម្បក​ក្រៅ​ប៉ុណ្ណោះ​។​
​ ​ភាពរួស​រាយ វាយ​ស្មើ មិន​ប្រកាន់ បង្កើន​ការ​រាប់អាន​ល្អ នោះ​គឺជា​ទឹក​ត្រជាក់​មួយ​កែវ ដែល​គ្រប់គ្នា​អា​ផឹក​បាន ការ​វាយឫក​ជ្រុល​ហួសពេក បាន​ត្រឹម​ទទួល​នូវ​ការ​ស្អប់​ពី​អ្នកធ្វើការ​ជាមួយ​តែប៉ុណ្ណោះ​៕​



No comments: