Monday, August 26, 2013

គោល​គំនិត​សំខាន់ៗរបស់​ម៉ាឃីតធីងទីផ្សារ

១. តើ​ម៉ាឃីតធីងជាអ្វី?
ម្ចាស់ជីវកម្ម និងអ្នកគ្រប់គ្រងទីផ្សារ​ ត្រូវ​តែ​យល់​ឲ្យ​ច្បាស់​អំពី​គោលការណ៍នានាន នៃការ​គ្រប់គ្រងទីផ្សារ ដែលតំណាងឲ្យមុខងារមួយដ័សំខាន់​ជាងគេ​នៅ​ក្នុង​អង្គភាព។
យោងតាម សមាគមទីផ្សារអាមេរិក (American Marketing Association) បាន​ឲ្យ​និយ​មន័យថា៖
ការធ្វើ​ទីផ្សារ គឺជាដំណើរ​ការ​នៃ​ការ​រៀប​ចំ​ផែនការ​ និង​ការ​អនុវត្តទ្រឹស្តី​ ការ​កំណត់​តម្លៃ ការ​ផ្សព្វផ្សារ​ផលិតផល និងការ​ចែកចាយ គំនិតយោបល់ ផលិតផល និងសេវាកម្ម ដើម្បីបង្កើត​ការ​ដោះ​ដូរ ដែល​តម្រូវ​ទៅ​តាម​គោល​បំណង​របស់​បុគ្គល​ និង​អង្គភាព។ ការ​គ្រប់​គ្រង​ទីផ្សារ​រួមមាន ការ​វិភាគ ការ​ធ្វើ​ផែនការ ការ​អនុវត្តិ និង​ការ​គ្រប់​គ្រង​សកម្មភាព​នានា​ ដែល​ធ្វើ​ឡើង​ដើម្បី​បង្កើត​ និង​រក្សាទុក​ ការ​ដោះ​ដូរ​ប្រកប​ដោយ​អត្ថ​ប្រយោជន៍ ទៅ​លើ​ទ្រឹស្តី​​ ផលិត​ផល និង​សេវាកម្ម នៅ​លើ​ទីផ្សារ​ ដើម្បី​បំពេញ​ទៅ​តាម​គោល​ដៅ​របស់​បុគ្គល និ​ងអង្គភាព​អាជីវកម្ម។
អ្នក​ជំនាញ​មួយ​រូប​ក្នុង​ចំនោម​អ្នក​ជំនាញ​ល្បី​ល្បាញ​ក្នុង​ការ​គ្រប់​គ្រង​ទីផ្សារ គឺ លោក Pr. Philip Kotler បាន​ឲ្យ​និយម​ន័យ​លើ​ការ​ធ្វើ​ទីផ្សារថា៖
ការ​ធ្វើ​ទីផ្សារ គឺជាការ​ផ្តល់​អ្វី​ដែល​ជា​តម្រូវការ​របស់​អតិថិជន​ ដើម្បី​ទទួល​បាន​ផលកម្រៃ​ទៅ​វិញ​ទៅមក និង​ជា​ដំណើរ​ការ​របស់​សង្គម​មួយ ដែល​ក្នុង​នោះ​មាន​បុគ្គល និង​ក្រុម​មនុស្ស​ជា​ច្រើន​ ទទួល​បាន​នូវ​អ្វី​ដែល​គេ​ត្រូវការ និង​ចង់បាន តាម​រយៈ​ការ​បង្កើត​ឡើង​ និង​ការ​ដោះ​ដូរ​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក រវាង​ផលិត​ផល​ និង​សេវាកម្មជាមួយ​អ្នក​ដទៃ។
ក្នុង​សាមញ្ញ​មួយ “ដំណើរ​ការ​ទីផ្សារ” បាន​បង្ហាញឡើង​ថា វា​ជា​លំហូរ​នៃ​ផលិត​ផល និង​សេវាកម្ម​មួយ ពីផលិត​ផល​ និង​សេវាកម្ម​របស់​អ្នក​ផ្គត់​ផ្គង់ តាមរ​យៈ​ឈ្មួញ​កណ្តាល ទៅ​ឲ្យ​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់ ដើម្បី​ដោះ​ដូរ​ជា​សាច់​ប្រាក់ (ឬផលចំណេញ)។
លំហូរ​នៃ​ផលិតផល និង​សេវាកម្ម​លើ​ទីផ្សារ è ផលិតផល និងសេវាកម្ម​របស់​អ្នក​ផ្គត់​ផ្គង់ è ឈ្មួញ​កណ្តាល (អន្តរការី) è អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់ចុង​ក្រោយ (អ្នក​ទិញយក​ទៅ​ប្រើ​ប្រាស់)។

២. ទ្រឹស្តីមូលដ្ឋាន​នៃ​ការ​ធ្វើ​ទីផ្សារ
ទ្រឹស្តីមូលដ្ឋាននៃ​ការ​ធ្វើ​ទីផ្សារមានដូចខាងក្រោម៖
  • ទីផ្សារ (Marketing) គឺតំណាង​ឲ្យ​បុគ្គល​ និង​អង្គភាប​ជា​ច្រើន​ដេល​អាច​នឹង​ក្លាយ​មក​ជា​អ្នក​ទិញផលិតផល ឬសេវាកម្ម​។
  • ផ្សារ (Marketplace)គឺជាទីតាំង​ភូមិសាស្ត្រ​មួយ ដែល​រួម​មាន​អ្នក​ទិញ​ដែល​មាន​សក្តានុពល​ក្នុង​ការ​ទិញផលិត​ផល​ និងសេវាកម្ម​ទាំងឡាយ។
  • តម្រូវការតាមលោកម៉ាស្លូវ (Need) រួមមាន​ តម្រូវការ​ចាំ​បាច់​សម្រាប់​ការ​រស់​នៅ ដូចជា ទឹក អាហារ ទីជម្រក សម្លៀកបំពាក់ សុវត្ថិភាព និងការ​ទទួលស្គាល់ក្នុងសង្គម កម្មសិទ្ធសម្រាប់​មនុស្ស​មួយ​ក្រុម ការ​ចូល​ចិត្ត តម្រូវការ​ផ្ទាល់​ខ្លួនសម្រាប់​បញ្ចេញ​សមត្ថភាព​ផ្ទាល់​ខ្លួន និង​ការ​សម្រេច​សមិទ្ធផល តម្រូវការ​របស់​អង្គភាព ដេល​បង្ហាញ​តាម​រយៈ​ក្រុម​មនុស្ស ឬអង្គភាពអាជីវកម្មជា​ច្រើន។
  • តាមចំណង់​ (Want) អាច​បង្ហាញ​បាន​តាម​រយៈ​ផលិត​ផល ឬសេវាកម្ម ដែល​ជា​ការ​ចង់​បាន​របស់​បុគ្គល និង​អង្គភាពជា​ច្រើន ដើម្បីបំពេញ​តម្រូវការ​របស់​បុគ្គល ឬអង្គភាព។
  • តម្រូវការ (Demand): តម្រូវការ​សម្រាប់​ផលិត​ផល​ ឬសេវាកម្ម អាច​បង្ហាញ​បាន​ តាម​រយៈ​បុគ្គល​ម្នាក់​ ឬបុគ្គល​មួយ​ក្រុម​ ឬអង្គភាព​ច្រើន ដោយ​ប្រើ​ប្រាស់​លទ្ធភាព​នៃ​ការ​ទិញ​របស់​គេ​នៅ​ក្នុង​ទីផ្សារ។
  • ផលិតផល និងសេវាកម្ម (Products and Services): ធ្វើ​ឡើង​ដើម្បី​បំពេញ​តាម​តម្រូវការ​ ការ​ចង់​បាន និង​តម្រូវ​ការ​រយៈ​ពេលយូរ​អង្វែង​របស់​បុគ្គល និង​អង្គភាព នៅលើ​ទីផ្សារ។
  • តម្លៃ​របស់​អតិថិជន (Customer Value): គឺជា​ភាប​ខុស​គ្នា ​រវាង​តម្លស ដែល​អតិថិជន​ទទួល​បាន តាម​រយៈ​ភាព​ជា​កម្មសិទ្ធ និង​ការ​ប្រើ​ប្រាស់​ផលិត​ផល និងសេវាកម្ម និង​ថ្លៃ​ដើម​ពិត​នៃ​ការ​ទិញផលិត​ផល ឬ​សេវាកម្មនោះ។
  • ភាព​ពេញ​ចិត្ត​របស់​អតិថិជន (Customer Satisfaction): គឺ ​ជា​ការ​បង្ហាញ​តាម​រយៈ​អ្នក​ទិញ​ផលិត​ផល​មួយ ឬសេវាកម្ម ផ្អែកលើ​កម្រិត​ដែល​ផលិតផល និង​សេវាកម្ម​នោះ​បាន​បំពេញ​ទៅ​តាម​ការ​រំពឹង​ទុក​របស់​អតិថិជន។
  • ការ​ដោះដូរ (Exchange): គឺជាសកម្មភាព​នៃ​ការ​ទទួល​បាន​ ផលិតផល និង​សេវាកម្ម​ដែល​យើង​ត្រូវការ​ពី​នរណាម្នាក់​ ហើយ​ផ្តល​វត្ថុ​ដែល​មាន​តម្លៃ​ត្រលប់​មក​វិញ (ប្រាក់​ចំណេញ)។
  • ប្រតិបត្តិការ (Transaction): គឺ​ជា​ការ​ដោះ​ដូរ ឬការជួញដូរ​ផលិតផល និងសេវាកម្មមួយ​រវាង​អ្នក​ទិញ​ម្នាក់​ជាមួយ​នឹង​អ្នក​លក់​ម្នាក់ ដោយ​ផ្អែក​លើ​ការ​ព្រម​ព្រៀង​លើ​លក្ខខ័ណ្ឌ​ផ្សេងៗ ជាមួយ​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក រួមមាន​ តម្លៃ មធ្យោបាយ​ដឹក​ជញ្ជូន លក្ខខ័ណ្ឌ​នៃ​ការ​បង់​ប្រាក់ និង​ការ​ធានា​រ៉ាប់​រង។
  • ទីផ្សារទំនាក់ទំនង (Relationship Marketing): គឺជា ​ដំណើរ​ការ​នៃ​ការ​បង្កើន​ឡើង ការ​ថែរក្សា ការ​ធ្វើ​ឲ្យ​មាន​ភាប​ប្រសើរ​ឡើង​ជា​ប្រចាំ​នៃ​ការ​ទំនាក់​ទំនងដើម្បី​ ប្រយោជន៍ និង​ផល​កម្រៃ ពីគ្នាទៅ​វិញ​ទៅ​មកជាមួយ​អតិថិជន អ្នក​ចែក​ចាយ ឈ្មូញ និង​អ្នក​ផ្គត់​ផ្គង់។
  • បណ្តាញ​ទីផ្សារ (Marketing Network): រួមមាន ក្រុមហ៊ុន និយោជិក អតិថិជន អ្នក​ចែក​ចាយ ឈ្មូញកណ្តាល អ្នក​ផ្គត់​ផ្គង់ ហើយ​និ​ងអង្គភាប​ផ្សេងទៀត ដែល​ជា​អ្នក​ត្រូវ​ធ្វើ​ការ​ទំនាក់​ទំនង​ជាមួយ។
  • ទ្រឹស្តី​នៃ​ការ​ប្រតិបត្តិការ​ទីផ្សារ (The Operational Concept) អតិថិជន ​ដែល​មាន​ចំណូល​ចិត្ត​ទៅ​លើ​ផលិតផល​ និ​ងសេវាកម្ម​ដែល​មាន​គុណ​ភាព​ដែល​ត្រូវ​បាន​គេ​ផ្តល់​ឲ្យ​នូវ​តម្លៃ​មួយ​ដ៏ ​សមរម្យ​។ កិច្ច​ការ​សម្រាប់​អ្នក​គ្រប់​គ្រង​ នោះ​គឺ​ការ​ធានា​ឲ្យ​មាន​ភាព​ប្រសើរ​ឡើង ជា​ប្រចាំ​ទៅ​លើ​ ប្រសិទ្ធភាព​នៃ​ប្រតិបត្តិការ​ និង​ការ​កាត់បន្ថយ​ថ្លៃ​ដើម។
  • អ៊ីនធើណេត (Internet): បាន ​បង្ហាញ​ខ្លួន​ជា​ប្រព័ន្ធ​អេឡិច​ត្រូនិច​ដ៏ពិសេស​មួយ​ និង​ជា​កន្លែង​ទីផ្សារ​ដ៏​ធំ​បំផុត​នៅ​លើ​ពិភពលោក​ ដែលអនុញ្ញាត​ឲ្យ​អ្នក​ទីផ្សារ​ និង​អ្នក​លក់​ ផ្តល់​ជូន​ផលិតផល និង​សេវាកម្ម​របស់​គេ​ដោយ​ផ្ទាល់​ ទៅ​កាន់​អ្នក​ទិញ អ្នក​លក់​បន្ត អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់ ដើម្បី​ទទួល​បាន​ផល​ប្រយោជន៍​ពី​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅមក។

៣. គោល​ការ​ណ៍គ្រឹះ​នៃ​ការ​គ្រប់​គ្រង​ទីផ្សារ
ការ​គោរព​តាម គោលការណ៍​គ្រឹះ​នៃ​ការ​គ្រប់​គ្រង​ទីផ្សារ ដែល ​បាន​បង្កើត​ឡើងដើម្បី​ធានា​ឲ្យ​មាន​ការ​ពេញ​ចិត្ត​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក និង​លទ្ធផល​ជា​វិជ្ជមាន​សម្រាប់​ភាគី​ទាំង​សង​ខាង គឺ​អង្គភាព​ប្រតិបត្តិទីផ្សារ​ជាមួយ​អតិថិជន។ គោល​ការ​ណ៍​គ្រឹះ​នៃ​កា​រគ្រប់​គ្រង​ទីផ្សារ​ខ្លះ សម្រាប់​អង្គភាព​ប្រតិបត្តិ​ទីផ្សារ​ គឺ​ត្រូវបាន​គូស​បញ្ជាក់​ដូច​ខាង​ក្រោម៖
  • ផ្តល់​ឲ្យ​អ្នក​ផលិត និង​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​នូវ​សេរីភាព​ក្នុង​ការ​ជ្រើស​រើស៖
សេដ្ឋកិច្ច​ទីផ្សារ​បែប​បស្ចឹម​ប្រទេស​ គឺ​ត្រូវ​បាន​ជំរុញ​តាម​រយៈ​តម្រូវការ​ទីផ្សារ ដែល​មាន​សន្ទុះ​ខ្លាំង​ក្លា ព្រម​ទាំង​ប្រើ​ប្រាស់​ គោល​ការណ៍​តម្រូវការ និង​ការ​ផ្គត់​ផ្គង់ នៅ ​លើ​ទីផ្សារទាំង​មូល។ ចំណុច​សំខាន់​នៃ​គោល​ការណ៍​នេះ គឺ​ស្ថិត​នៅ​ត្រង់​សេរីភាព​ក្នុង​ការ​ជ្រើស​រើស​ ដែល​អាច​ប្រើ​ប្រាស់​បាន​ទាំង​អ្នក​ទីផ្សារ និង​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់ (អតិថិជន)។ ដូច្នេះអ្នក​ទីផ្សារ គួរ​តែ​ចង​ចាំ​ថា ភាគី​ទាំងពីរ (អ្នក​ផលិត និង​អតិថិជន) មាន​សិទ្ធិសេរីភាពក្នុង​ការ​ធ្វើ​យ៉ាង​ណា​ឲ្យ​ទទួល​បាន​ផល​ប្រយោជន៍​ដ៏ល្អ​ បំផុត​មួយ​សម្រាប់​ពួកគេ ដើម្បី​សម្រេច​គោល​បំណង​របស់​អង្គភាព ឬបុគ្គល​រៀង​ខ្លួន។
  • ការ​បំពេញ​តាម​តម្រូវការ​ជា​មូលដ្ឋាន​របស់​អង្គភាពម៉ាឃីតធីង និង​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់៖
អង្គភាព​ម៉ាឃីតធីង និង​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​មាន​តម្រូវការ​ពិសេស​ច្រើន ដេល​ចាំ​បាច់​ត្រូវ​តែ​រក​ឲ្យ​ឃើញ វាយ​តម្លៃ និង​ស្រប​ទៅ​តាម​សេដ្ឋកិច្ច​ទីផ្សារ​សេរី។ អ្នក​ទីផ្សារ​គួរ​យល់​ដឹង អំពី​សារៈ​សំខាន់នៃ​ការ​បំពេញ​ទៅ​តាម​តម្រូវការ​ជា​មូលដ្ខាន​និមួយៗ​ ដោយ​ហេតុ​ថា​ ទំនាក់​ទំនង​ពាណិជ្ជកម្ម​រយៈ​ពេល​វែង​មួយ និង​មិន​អាច​សម្រេច​បាន​ជោគ​ជ័យ​កើត​ទេ បើ​សិន​មិន​បាន​ធ្វើ​តាម​តម្រូវចិត្ត​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅមក (ចេះ​សម្រប​សម្រួល ឬយោគយល់​គ្នា) សម្រាប់​រយៈ​ពេល​ខ្លីនោះ។

  • ការ​រើស​អើងចំពោះអតិថិជននៅ​ក្នុង​ដំណើរ​ការ​ទីផ្សារ៖
អង្គភាព​ម៉ាឃីតធីង​គួរ​កុំ​រើស​អើង​ចំពោះ​ អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់ (អតិថិជន) សម្រាប់​ហេតុផលណា​ក៏ដោយ។ អ្នក​ទីផ្សារ​គួរ​តែ​ផ្តល់​ជូន​នូវ​ផលិតផល​ និង​សេវាកម្ម​របស់ខ្លួន​ ដោយ​ឈរ​លើ​មូលដ្ឋាន​ស្មើភាពគ្នា​ចំពោះ​គ្រប់​អតិថិជនទាំង​អស់ ដោយ​មិន​ប្រកាន់​ពី​ស្ថានភាព សាសនា ពូជសាសន៍ ភេទ ឥទ្ធិពល​នៃការ​ទិញ ឬកត្តា​ផ្សេងៗទៀត។ អ្នក​ទីផ្សារ​គួរ​ចង​ចាំ​ថា បរិយាកាស​ទីផ្សារ​ ដេល​គ្មាន​ការ​រើស​អើង​តែ​ប៉ុណ្ណោះ ដែល​នឹង​ធានា​បាន​នូវ​កិច្ច​ប្រតិបត្តិការ​អាជីវកម្ម​មួយ​ ដែល​មាន​ភាព​ឋិត​ថេរ​ និង​ទទួល​បាន​ផល​ចំណេញ​ជា​លក្ខណៈ​យូរ​អង្វែង។
  • ការ​ផ្តល់​តម្លៃ​ដែល​សមរម្យ​មួយ​ សម្រាប់​ផលិត​ផល និង​សេវាកម្ម​ទៅកាន់​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់៖
ប្រព័ន្ធម៉ាឃីតធីង​ សំដៅ​ទៅ​លើ​ការ​ផ្គត់​ផ្គង់​ផលិតផល​ និង​សេវាកម្ម​ទៅ​ឲ្យ​អតិថិជន​នៅ​លើ​ទីផ្សារ ដោយ​ផ្អែក​លើ​កត្តា​គុណភាព​ខ្ពស់ និង​តម្លៃ​សមរម្យ​។ សេដ្ឋ​កិច្ច​ទីផ្សារ​សេរីមួយ គឺ​អាស្រ័យ​លើ​ការ​ប្រកួត​ប្រជែងគ្នា​យ៉ាង​សកម្ម​បំផុត ព្រម​ទាំង​អ្នក​ទិញ​ដេល​មានភាព​ឆ្លាត​វៃ ដើម្បី​ធ្វើ​ឲ្យ​ទីផ្សារ​បាន​ទទួល​នូវ​ទិន្ន​ផល​ល្អ។ ដូច្នេះ​អ្នក​ទីផ្សារ​គួរ​ផ្តល់​ជូន​តម្លៃ​ផលិត​ផល និង​សេវាកម្ម​ ទៅ​ឲ្យ​អ្នកប្រើ​ប្រាស់​ដោយ​ឈរ​លើ​មូលដ្ឋាន​តម្លៃ​ដ៏​សមរម្យ​មួយ ដើម្បី​ទទួល​បាន​នូវ​ជោគ​ជ័យ​ក្នុង​អាជីវកម្ម នៅ​ក្នុង​បរិយាកាស​មួយ​ដែល​ពឹង​ផ្អែក​ទៅ​លើ​អតិថិជន។
  • ការ​ច្នៃ​ប្រឌិត​ថ្មី​ចំពោះ​ផលិតផល​ និង​សេវាកម្ម​សម្រាប់​អតិថិជន៖
បរិយាកាស​ទីផ្សារ​ប្រកួត​ប្រជែង​មួយ ជម្រុញ​ឲ្យ​អ្នក​ផលត​ធ្វើ​ការ​បង្កើត​ផលិត​ផល​ និង​សេវាកម្ម​ថ្មី ដែលប្រសើរ​ជាង​មុន​ និង​ទទួល​បាន​លទ្ធផល​ល្អ​ជាង​មុន​ នៅ​ក្នុង​ដំណើរ​ការ​អាជីវកម្ម​របស់​ពួកគេ។ ស្រប​ពេល​ជាមួយ​គ្នា​ដែរ ដំណើរ​ការ​នេះ​នឹង​ជម្រុញ​ឲ្យ​មានការ​កាត់​បន្ថយ​ជា​បន្ត​បន្ទាប់​ចំពោះ​ការ ​ចំណាយ ដេល​ពាក់​ប័ន្ធ​ថ្លៃ​ដើមផ្សេងៗ ដូចជា​ថ្លៃដើម​វត្ថុ​ធាតុដើម ការ​ផលិត ការ​វេចខ្ចប់ ការ​តម្លើង ការ​ផ្សព្វផ្សាយ ឬការ​ចែកចាយ។ ហេតុនេះ​ អ្នក​ទីផ្សារ​គួរ​ត្រៀម​ខ្លួន​រៀប​ចំ​ឲ្យ​ប្រើស​ឡើង​ទៅ​លើ​កត្តា​គុណភាព​ ផលិត​ផល និង​សេវាកម្ម​របស់​ពួកគេ ហើយ​នៅ​ពេល​ជាមួយ​គ្នា​នេះ​ដែរ គឺ​ការ​កាត់​បន្ថយ​ការ​ចំណាយ​ថ្លៃ​ដើម (ថ្លៃ​ផលិតផល) ដើម្បី​ធានា​បាន​នូវ​ជោគ​ជ័យ​ក្នុង​អាជីវកម្ម​ជាលក្ខណៈ​យូរ​អង្វែង។
  • កា​រអប់​រំណែនាំ​ និង​ការ​ផ្តល់​ពត៌មាន​ទៅ​ឲ្យ​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់៖
បរិយាកាស​ទីផ្សារ​ប្រកួត​ប្រជែង​មួយ ជម្រុញ​ឲ្យ​មាន​ដំណើរ​ការ​នៃ​ការ​អប់​រំ​ណែនាំ​ជាប់​ជា​ប្រចាំ​ទៅ​កាន់​អ្នក ​ប្រើ​ប្រាស់​នៅ​ក្នុង​ទីផ្សារ​ ដោយ​មាន​ផលិត​ផល និង​សេវាកម្ម ហើយ​និយាយ​ជារួម គឺ​ការ​តម្រូវចិត្ត​អតិថិជន។ អ្នក​ទីផ្សារ​គួរ​ត្រៀម​លក្ខណៈ​ ដើម្បី​ធ្វើ​ការ​អប់​រំ​ណែនាំ និង​ផ្តល់​ពត៌មាន​ទៅកាន់​អ្នក​ប្រើប្រាស់​ឲ្យ​បាន​ជាប់​ជានិច្ច​ ដើម្បី​ធានា​បាន​នូវភាព​ជោគ​ជ័យ​ ជា​លក្ខណៈ​យូរ​អង្វែង​សម្រាប់​ផលិត​ផល និង​សេវាកម្ម​របស់​ខ្លួន។
  • ការ​ផ្តល់​ការ​ការពារ​ជាប់​ជា​ប្រចាំចំពោះ​ផលិត​ផល និង​សេវាកម្ម៖
មាន​និន្នា​ការ​មួយ នៅ​ក្នុង​បរិយាកាស​ ការ​ធ្វើ​ទីផ្សារ​សម័យ​ទំនើប ចំពោះការ​បង្កើន​ការ​ការពារអតិថិជនរបស់​ខ្លួន​ទល់​នឹង​ផល​អាក្រក់​ ដែល​អាច​កើត​មាន​ឡើង​បណ្តាល​មក​ពី​ផលិត​ផល និង​សេវាកម្ម​ ផ្សេងៗ​របស់​អ្នក​ទីផ្សារ។ ក្រៅ​ពីនេះ បញ្ហា​ច្បាប់​ និង​បទ​បញ្ញត្តិ​ផ្សេងៗ​ទៀត​របស់​រដ្ឋា​ភិបាល​ ក៏​អាច​ជួយ​បន្ថែម​ការ​ការ​ពារ​សុវត្ថិភាព​របស់​ផលិត​ផល និង​ជួយ​ទប់​ស្កាត់​ការ​ប្រតិបត្តិទីផ្សារ​ និង​ការ​លក់ ដែលមិន​ទទួល​ជោគ​ជ័យ។ អ្នក​ទីផ្សារ​ គួរ​ត្រៀម​រួច​ជា​ស្រេច​ក្នុង​ការ​ចំណាយ​មូលនិធិ​បន្ថែម ទៅ​លើ​ការ​បង្កើន​ការ​ការពារ​អតិថិជន​របស់​ខ្លួននៅ​លើ​ទីផ្សារ​ និង​កាត់​បន្ថយ​ផល​អាក្រក់​ជា​សក្តានុពល​ចំពោះ​អតិថិជន។

៤. ទំនាក់​ទំនង​រវាង​ការ​គ្រប់​គ្រង​ទីផ្សារ និង​ការ​គ្រប់គ្រង​ការ​លក់
អ្នក​ប្រតិបត្តិអាជីវកម្ម​ជា​ច្រើន​ មាន​ការ​យល់​ច្រឡំ​រវាង​ការ​គ្រប់​គ្រង​ទីផ្សារ និង​ការ​គ្រប់​គ្រង​លក់។ ទោះ​បី​ជា​តួនាទីទាំងពីរ​នេះ មាន​ភាព​ទំនាក់​ទំនង​ជាមួយ​គ្នា​យ៉ាង​ជិត​ស្និតយ៉ាង​ណា​ក៏ដោយ ប៉ុន្តែ​វា​នៅ​មាន​ភាព​ខុស​គ្នា​ទាំង​ គោល​បំណង​ និង​អត្ថន័យ​ផង​ដែរ។ លោក Theodore Levitt ដែល​ជា​ សាស្ត្រាចារ្យ​សកលវិទ្យាល័យ​ហាវើត បាន​ធ្វើការ​កត់​សម្គាល់​ពី​ភាព​ខុស​គ្នា​រវាង​ការ​គ្រប់​គ្រង​ទាំង​ពីរ​ ដូច្នេះថា៖
ការលក់​ គឺ​ផ្តោត​សំខាន់​ទៅ​លើ​តម្រូវ​ការ​របស់​អ្នក​លក់​ ចំណែក​ទីផ្សារ​ គឺ​ផ្តោត​ទៅ​លើ​តម្រូវការ​របស់​អ្នក​ទិញ។ ការ​លក់​ បង្ហាញ​ពី​សេចក្តី​ត្រូវការ​យ៉ាង​ខ្លាំង​របស់​អ្នក​លក់ក្នុង​ការ​កែ​ប្រែ​ ផលិត​ផល​របស់​ខ្លួន ឲ្យ​ទៅ​ជា​សាច់​ប្រាក់​។ ទីផ្សារ​ គឺ​ជា​គំនិត​មួយ​នៃការ​បំពេញ​តម្រូវការ​អតិថិជនតាម​រយៈ​ផលិតផល​និង​វត្ថុ​ជា ​ច្រើន​ទៀត ដែល​ពាក់​ព័ន្ធ​ដល់​ការ​បង្កើត​ថ្មី ការ​ចែក​ចាយ និង​ការ​ប្រើ​ប្រាស់។
អ្នក​ជំនាញ​ខាង​ការ​គ្រប់​គ្រង​ល្បី​ឈ្មោះ​មួយ​រូប​ឈ្មោះ Peter F. Drucker បាន​អះអាង​ថា៖
ការ​លក់ និង​ទីផ្សារ​ គឺ​មាន​ភាព​ផ្ទុយ​ស្រឡះ​ពីគ្នា ច្រើន​ជាង​ភាព​ដូច​គ្នា។ អ្នក​ណា​ក៏ដោយ​ក៏​ចង់​ឲ្យ​ការ​លក់​ផលិត​ផល​របស់ខ្លួន​លក់​ដាច់ ប៉ុន្តែ​គោល​បំណង​នៃ​ទីផ្សារ គឺ​ធ្វើ​ឲ្យ​ការ​លក់​កើន​ឡើង​ច្រើន​ឡើង​ជាង​មុន​ជា​លំដាប់​។ គោល​បំណង​របស់​ទីផ្សារ គឺ​ជា​ការ​យល់​ដឹង​អំពី​អតិថិជន​ឲ្យ​បាន​ច្បាស់​ជា​ទី​បំផុត ថាតើ​ផលិត​ផល​ និង​សេវាកម្ម​ណាដែល​ជា​តម្រូវការ​ចង់​បាន​របស់​អតិថិជន​ ហើយ​ត្រូវលក់​ផលិត​ផល​នោះ​។

No comments: